شناسهٔ خبر: 26777439 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

رد پای کیروش و سوتی فتاحی در تعین سرنوشت سوپر جام

FARSHAD ARYA

صاحب‌خبر -

به نظر می رسد زورآزمایی مدیران استقلال و سازمان لیگ فعلا ادامه دارد و رییس جوان لیگ که مدرک تحصیلی او هیچ سنخیتی با پستی که هم اکنون در فوتبال ایران دارد، ندارد با اعلام اینکه استقلال از بازی در سوپرجام انصراف داده و نتیجه این دیدار ۳-۰ به سود پرسپولیس اعلام می شود؛ بهت اهالی فوتبال را برانگیخت چرا که روز گذشته خبری رسانه ای شد که با توافق دو باشگاه، به سبک سوپرجامی که در ایتالیا برگزار می شود، سوپرجام ایران نیز در نیم فصل برگزار خواهد شد ولی این اعلام چند ساعتی بیشتر دوام نداشت چرا که بار دیگر کارلوس کیروش شروع به ایجاد بی نظمی در برنامه و تقویم فوتبال ایران کرد و اعلام کرد در صورتی که سوپرجام در نیم فصل برگزار شود، ملی پوشان می بایست در اختیار او باشند! او پا را فراتر از اختیاراتش گذاشت و اعلام کرد که حتماً ۷ ملی پوشی که اعزام به خدمت هستند باید معاف شوند و ملی پوشان استقلال و پرسپولیس در جام ملتهای آسیا نیز نباید شرکت کنند و باید در اردوی تیم ملی حاضر شوند!

بیشتر بخوانید؛ درخواست برکناری فوری سعید فتاحی توسط حسن زمانی

رد پای کیروش و سوتی فتاحی در تعیین سرنوشت برنده سوپرجام

رد پای کیروش و سوتی فتاحی در تعیین سرنوشت برنده سوپرجام

پس از این صحبتها بود که بله قربان گوهای کیروش یا همان کیروشی پورها فوراً از دستورات کارلوس خان اطاعت امر کرده و برنامه ها را طوری تغییر دادند که باب میل کیروش باشد! البته پرسپولیسی ها هم حق داشتند با شرایط جدید به برگزاری بازی در نیم فصل اعتراض داشته باشند چرا که با ماندگار شدن بیرانوند در این تیم، اگر ستون اصلی این تیم در درون دروازه در دربی سوپرجام حاضر نباشد، بدون شک وزن و قدرت تیمی پرسپولیس کمتر خواهد شد و بر این اساس، از موضع اولیه خود مبنی بر موافقت برای بازی در نیم فصل عدول کردند و اعلام کردند طبق برنامه قبلی در ۲۹ تیر در سوپرجام حاضر می شوند تا اینبار توپ در زمین استقلال افتاده باشد.

پس از این موضع بود که مدیران استقلال به صورت کتبی اعلام کردند خواستار لغو بازی سوپرجام نیستند اما حاضرند در زمانی دیگر این بازی را برگزار کنند که رئیس جوان لیگ، این نامه صریح و شفاف را طور دیگری استنباط کرده و از این نامه مدیرعامل باشگاه استقلال به منزله درخواست لغو بازی برداشت کرد و راساً رای به ۳-۰ برنده شدن پرسپولیس در سوپرجام و اهدای کاپ به این تیم داد!

در دو نامه بالا به وضوح مشخص است که اثری از ادعای فتاحی در مورد درخواست لغو بازی توسط استقلالی ها نیست و او باید جوابگو تصمیم عجیب و یکجانبه خود در مورد اعلام برنده بازی سوپرجام باشد.

طبق قوانین و آئین نامه اگر تیمی در روز بازی و در حالی که تیم حریف و داوران وارد زمین شده اند، در زمین مسابقه حاضر نشود در آن صورت می توان نتیجه را ۳-۰ اعلام کرد! حال اینکه فتاحی چطور به این نتیجه رسیده که استقلالی ها تصمیم نهایی خود را برا بازی نکردن در این بازی گرفته اند، بر ما پوشیده است چرا که در نامه باشگاه استقلال درخواست تغییر زمان بازی دیده می شود و نه لغو بازی و اگر سازمان لیگ مخالف درخواست باشگاه استقلال بود، علی القاعده می بایست نامه مخالفت خود به این باشگاه را ارسال می کرد.

پی نوشت: استقلالی ها به این موضوع اشاره دارند که در شرایط مشابه در سال ۸۷ بنا به درخواست باشگاه پرسپولیس از مدیریت وقت سازمان لیگ، بازی سوپرجام که تا پیش از این اصلاً در تقویم فوتبال ایران جایگاهی نداشت، لغو شد ولی اکنون چه شده که با درخواست استقلال موفقت نمی شود؟ (شاید برایتان جالب باشد که بدانید در طول ۱۷ دوره از لیگ برتر، تنها ۳ بار بازی سوپرجام برگزار شده است!)

وقتی سعید فتاحی نمی تواند موضوع به این سادگی را مدیریت کند، مگر قحط الرجال است که او نفر اول سازمان لیگ برای برگزاری بازیهای باشد؟ هنوز فاجعه فینال جام حذفی در خرمشهر و سایر مسائل حاشیه ای سعید فتاحی را فراموش نکرده ایم و به نظر می رسد او برای تصدی این پست قدری کوچک است و ریاست سازمان لیگ به فردی بزرگتر برای اتخاذ تصمیمات مدیریتی نیاز دارد.

تکمیلی : واکنش فتاحی به اعتراضات استقلالی ها نسبت به رای ۳-۰ به سود پرسپولیس

فتاحی: به مدیران استقلال اعلام کردیم اگر در تاریخ مشخص شده در سوپرجام حاضر نشوید طبق مقررات برخورد می‌کنیم

استقلالی‌ها فکر می‌کردند ما شوخی می‌کنیم و قانون اجرا نمی‌شود.
امروز جلسه‌ای داشتیم که نماینده باشگاه استقلال(ملکی) اعلام کرد تیم ما در تاریخ مقرر نمی‌تواند در سوپرجام حاضر شود.
من به هیچ وجه نگفتم باشگاه استقلال «نامه انصراف» به سازمان لیگ ارسال کرده است.
با این وجود موضع باشگاه استقلال در دو نامه ارسالی به سازمان لیگ طبق قانون «انصراف» است چون با توجه به فشردگی مسابقات به هیچ وجه امکان تغییر در تاریخ بازی سوپرجام نیست.
ما نمی‌توانیم صد هزار تماشاگر را به ورزشگاه بکشانیم و بعد اعلام کنیم استقلال در زمین حاضر نمی‌شود تا رأی را اعلام کنیم.

رأی اعلام شده مبنی بر ۳-۰ شدن نتیجه بازی سوپرجام قطعی است و به هیچ وجه تغییر نمی‌کند.

نکته جالب اینجاست که با توجه به اینکه مسئولین خونه به خونه نیز در نامه ای صریحاً اعلام کردند در فینال جام حذفی فصل گذشته مقابل استقلال حاضر نمی شوند، چطور این بازی برگزار شد و خبری از ۳-۰ اعلام شدن بازی نبود؟ شاید بد نباشد سعید فتاحی ماده و بند قانون مورد استنادش را که به آن اشاره می کند علنی کند تا هواداران استقلال نیز در جریان قوانین قرار بگیرند که درخواست تغییر زمان بازی را به منزله انصراف تلقی کرده!

تکمیلی : واکنش باشگاه استقلال به صحبت های سعید فتاحی

باشگاه استقلال نسبت به صحبت های سعید فتاحی درباره لغو دیدار سوپرجام با انتشار اطلاعیه ای واکنش نشان داد. در این بیانیه آمده است:

صحبت های فتاحی درباره لغو دیدار سوپرجام بار دیگر حقانیت باشگاه استقلال را ثابت کرد. آقای سعید فتاحی درباره اعتراض باشگاه استقلال در گفت و گو با ایسنا گفتند”در جلسه امروز (سه‌شنبه) آقای ملکی از استقلال حضور داشت و ما هم بر اساس نامه‌ای که افتخاری به سازمان لیگ ارسال کرده بود درباره سوپرجام تصمیم‌گیری کردیم. افتخاری در آن نامه اعلام کرده بود که اگر تاریخ بازی تغییر نکند، در این بازی حضور پیدا نمی‌کنند. ما در این جلسه موضوع تعویق سوپرجام را بررسی کردیم اما در نهایت به نتیجه‌ای نرسیدیم. اگر این دو تیم خواهان برگزاری این دیدار در تاریخ دیگری بودند، باید بدون حضور ملی‌پوشان‌شان به میدان می‌رفتند.”

ابهام اول درباره صحبت های ایشان به موضوع عدم جمع بندی درباره تعویق دیدار سوپرکاپ است. ایشان در صحبت های خود صراحتا گفتند که به دلیل عدم جمع بندی، این تصمیم را اتخاذ کردند و به این موضوع اعتراف کردند که باشگاه استقلال در نامه خود خواهان تعویق و نه لغو این دیدار بوده است.

ابهام دوم درباره نامه آقای افتخاری مبنی بر انصراف از این دیدار است. باشگاه استقلال بدون ابهام، نامه خود را منتشر کرده و در این نامه هیچ انصرافی قید نشده است. اگر سازمان لیگ نامه ای در این خصوص دارند، باید این نامه را منتشر کنند و در غیر این صورت باید تصمیم خود را بازگردانند.

توصیه پایانی به مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ این است که قانون را رعایت کنید. برای اعلام نتیجه سه بر صفر به دلیل عدم حضور یک تیم در زمین مسابقه، باید تمامی تشریفات طی شود و تیم حریف، داوران و ناظر مسابقه در زمین حضور داشته باشند و در صورت عدم حضور تیم دیگر، این تصمیم اعلام شود. از ایشان تقاضا می کنیم به جای اقدامات شتاب زده و هیجانی، قوانین جاری و اولیه فوتبال را در تصمیم گیریهایشان ملاک قرار دهند.

پ ن : مطلب فوق از تماشاچی کپی شده
https://tamashachi.com/%D8%B1%D8%AF-%D9%BE%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%DB%8C%D8%B...

نظر شما