شناسهٔ خبر: 26783978 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سیامک زند رضوی، زهرا قاسم زاده

کاربرد روش پژوهش عملی مشارکتی و رویکرد پروژه ای در آموزش سواد در دوره ابتدایی

در این مقاله، گزارش کاربرد روش پژوهش عملی مشارکتی در قالب رویکرد پروژه ای، برای آموزش دوره ابتدایی در دو پروژه سوپرمارکت و بدن انسان با 26 کودک (پسر) 10 تا 16 ساله ارائه شده است.

صاحب‌خبر -

چکیده

در این مقاله، گزارش کاربرد روش پژوهش عملی مشارکتی در قالب رویکرد پروژه ای، برای آموزش دوره ابتدایی در دو پروژه سوپرمارکت و بدن انسان با 26 کودک (پسر) 10 تا 16 ساله ارائه شده است. در روش پژوهش عملی مشارکتی معلم به عنوان تسهیل گر در کنار کودکان بوده و دسترسی کودکان به منابع و دانش مورد نیاز را تسهیل می کند. رویکرد پروژه ای شامل سه مرحله می باشد که عبارتند از: انتخاب عنوان؛ اجرای پروژه؛ مستندسازی یافته ها. در این روش – رویکرد کودکان از تمامی امکانات موجود در مرکز و فضای اطراف مرکز استفاده کرده و سعی بر این است که عرصه های گوناگون دانش مورد نیاز کودکان (فارسی آموزی، ریاضی و ...) با یکدیگر ترکیب شده و در قالب پروژه منسجم شود.

کلیدواژگان: مرکز دوستدار کودک مشتاق، پژوهش عملی مشارکتی، رویکرد پروژه ای، اهداف توسعه هزاره

نویسندگان:

سیامک زند رضوی، زهرا قاسم زاده

نشریه جامعه شناسی آموزش و پرورش - شماره 6، بهار و تابستان 1397.

برای مشاهده کامل مقاله روی فایل مقابل کلیک کنید.   

نظر شما