شناسهٔ خبر: 26783791 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

الو دانشگاه

همه چیز حول هوای بس ناجوانمردانه گرم

بسیاری از خوابگاه‌های دانشگاه‌هـــا مــجهــز به سیستم سرمایشی هستند، اما در خوابگاه علوم کشاورزی دانشگاه ساری، با دمای بالای 40 درجه و رطوبت 70 درصد با پنکه سقی اتاق‌ها خنک می‌شود. همین وضع باعث شده ما دچار گرمازدگی شویم. لطفا پیگیری کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، در این ستون سعی داریم مشکلات دانشجویان را بدون پرده منعکس کنیم. برای انتشار مشکلات خود کافی است به ادمین @fdn_uni پیام بدهید.

ترم تابستان و خوابگاه

1 دانشجوی ارشد دانشگاه شهید بهشتی هستم و درخواست خوابگاه ترم تابستان را مدت‌هاست به دانشگاه داده‌ام، مثل خیلی از دانشجوهای دیگر. بعد از گذشت چندین روز از این اتفاق در اوج ناباوری دانشگاه اعلام کرد که به دانشجوهای ترم ۶ و ترم دو اگر خوابگاه تعلق بگیرد، به‌صورت کاملا آزاد و قیمت ۶۷۰ هزار تومان آن‌هم تا تاریخ ۱۳ شهریور خوابگاه تعلق می‌گیرد، در حالی که ما مجبوریم در همین تابستان دفاع کنیم، ولی ۶۷۰ هزار تومان واقعا بالا و به قیمت پانسیون‌های آزاد سطح شهر است. به داد ماه برسید، من رتبه تک‌رقمی کنکور بودم.

باز هم دردسر شهریه دروس جبرانی

2 جمعی از دانشجویان دانشکده علوم و فنون دانشگاه تهران هستیم و چون در رشته بین‌رشته‌ای تحصیل می‌کنیم، ما را مجبور به گذراندن دروس جبرانی کرده‌اند و الان بعد از چهار ترم به ما گفته‌اند باید برای هشت واحد دروس جبرانی یک میلیون و 600 هزار تومان شهریه پرداخت کنیم. خواهشا رسیدگی کنید. اولین آسیبی که این دروس اجباری به ما می‌زند، سنواتی شدن ما است که هزینه‌های چندبرابری در پی خواهد داشت.

جزوه زوری

3 از یکی از واحدهای دانشگاه علمی کاربردی هستم و در ترم جاری درس تربیت‌بدنی اخذ کردم؛ درسی که باید علمی باشد، اما به ما این درس را تئوری تدریس می‌کنند. جالب‌تر آنجاست که استاد ارائه‌دهنده این درس، دانشجویان را اجبار کرده است که جزوه خودش را با قیمت 30 هزار تومان خریداری کنیم، وگرنه نمره قبولی نمی‌دهد.

مدرک نمی‌دهیم

4 ما دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی شهرداری مشهـــد در تــــرم دوم ســـال 77- 76 انتخـاب‌واحـد کــردیم و برای برگزاری درس‌ها به دانشگاه خراسان مشهد رفتیم. درس فیزیک نور دوره کاردانی با دانشجویان فیزیک کاربردی دانشگاه خراسان یکی بود؛ فقط تشابه در این بود که ما دوره کاردانی نقشه‌برداری بودیم، آنها دوره کارشناسی نقشه‌برداری در یک کلاس و با یک استاد و در یک زمان و با یک جزوه مثل هم. اواخر ترم، مهندس رضوی، رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری مشهد به‌طور نامشخص عوض شد و رئیس آموزش دانشگاه شهرداری جای ایشان آمد. الان دانشگاه خراسان نمرات ما را نمی‌دهد و می‌گوید ما این قرار را با مهندس رضوی گذاشته بودیم اگر نمره می‌خواهید بروید فرم میهمان بیاورید و شهریه‌ای را که دانشگاه‌های غیرانتفاعی می‌خواهند پرداخت کنید. دانشگاه شهرداری هم می‌گوید پرداخت کنید، ما برای شما ترم بعد بستانکاری می‌کنیم.

سیستم سرمایشی با پنکه سقفی

5 بسیاری از خوابگاه‌های دانشگاه‌هـــا مــجهــز به سیستم سرمایشی هستند، اما در خوابگاه علوم کشاورزی دانشگاه ساری، با دمای بالای 40 درجه و رطوبت 70 درصد با پنکه سقی اتاق‌ها خنک می‌شود. همین وضع باعث شده ما دچار گرمازدگی شویم. لطفا پیگیری کنید.

نظر شما