شناسهٔ خبر: 26783767 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

پس از ۲ سال عدم افزایش بهای وعده غذایی دانشجویان صورت می‌گیرد

دور شدن قیمت غذای دانشجویی از جیب دانشجو؟

حالا و در ایام مانده به ترم جدید احتمال افزایش قیمت غذا شاید بتواند حاشیه‌هایی را به وجود بیاورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، کم‌کم داریم به دورانی نزدیک می‌شویم که دانشجویان همیشه معترض به کیفیت غذاهای سلف، قید این شاخص را بزنند و میل کردن غذای ارزان‌قیمت را «وَلو» به کیفیت ترجیح بدهند. رئیس سازمان امور دانشجویان روز گذشته در گفت‌وگویی با مهر زمزمه‌هایی را مبنی‌بر افزایش قیمت غذای دانشجویی مطرح کرده است، او می‌گوید: «موضوع افزایش قیمت غذای دانشجویی برای سال تحصیلی جدید هنوز به تصویب نرسیده، اما اگر قرار بر افزایش باشد، میزان آن بسیار کم خواهد بود.»

او در ادامه به بیان اینکه اگر افزایشی باشد، به‌طور حتم زیر خط تورم خواهد بود، ادامه می‌دهد: «در صورتی که قرار باشد قیمت غذای دانشجویی در سال تحصیلی جدید افزایش داشته باشد، مانند سال‌های گذشته خواهد بود. قیمت غذای دانشجویی در سال گذشته ۱۰درصد افزایش یافت.»

البته صدیقی این افزایش احتمالی قیمت غذای دانشجویی را با درک شرایط فعلی اقتصادی عنوان می‌کند. غذاهای دانشجویی یکی از بحث‌های چالشی دانشگاه‌ها طی چندسال اخیر بوده است؛ مساله‌ای که گاهی بهانه‌ای می‌شود برای اعتراضات بحق دانشجویان و بعضا نیز بهانه‌ای می‌شود برای اهرم فشار از طریق گروهی از افراد. به هر حال وقتی حرف از غذای دانشجویی به میان می‌آید، تصاویر چیده شدن ظروف غذای سلف در ذهن تصویر‌سازی می‌شود.

حالا و در ایام مانده به ترم جدید احتمال افزایش قیمت غذا شاید بتواند حاشیه‌هایی را به وجود بیاورد. البته این افزایش طی سال‌های گذشته با کمترین شیب روبه‌رو بوده است، به‌طوری که طی سال 95 تا 97 افزایشی صورت نگرفته است و باید دید قیمت انواع غذاهای دانشجویی اعم از کم‌هزینه، متوسط هزینه و پرهزینه در سال تحصیلی جدید با چه تغییراتی همراه خواهد بود.

نظر شما