شناسهٔ خبر: 26779863 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

سخنگوی وزارت بهداشت خطاب به پزشکان:

داوطلب شوید تا دریافتی هایتان بروز شود!

قائم مقام وزیر بهداشت از اتصال مطب پزشکان به سامانه سلامت و ارتقاء خدمات بهداشتی کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
ایرج حریرچی در گفتگو با برنامه 18:30 گفت: پرونده الکترونیک سلامت یا مجموعه اطلاعات سلامت مردم از برنامه متعددی برخوردار است که سامانه یکپارچه بهداشت که با عنوان « سیب» نام برده می شود از جمله آنهاست.
 
حریرچی آغاز فعالیت سامانه سیب در مطب پزشکان را ابتدا در مطب پزشکان داوطلب اعلام کرد و افزود: پرداختی بیمه ها به پزشکان داوطلب در اتصال به سامانه پرونده الکترونیک سلامت به روز خواهد بود و این یکی از مزایای سامانه سلامت است.
 
سخنگوی وزارت بهداشت به سه منبع تامین مالی از سه طریق دولت، بیمه و پرداختی مردم یا پرداختی از جیب اشاره کرد و گفت: هدف طرح تحول سلامت بر این است که پرداختی از جیب مردم کمتر شود. طبق قانون برنامه پنجم باید پرداختی های مردم به زیر 30 درصد برسد. تلاش می کنیم تا چهار سال آینده پرداخت مردم هنگام دریافت خدمات بهداشتی به زیر 25 درصد برسد. 
 
از پرونده الکترونیک سلامت تا مشکلات بهداشتی و درمانی مردم 

او در مورد سفارش برخی از پزشکان و مردم به مصرف داروی خارجی گفت: بیش از 98 درصد داروی مصرفی کشور، تولید داخل است و پزشکان موظف به تجویز داروی های داخلی هستند و خدمات بیمه ای هم به داروهای داخلی تعلق می گیرد به جز داروهای ژنریک که تولید داخلی ندارد.
 
لیست دارویی کشور بسیار گسترده است و پزشکان موظف به استفاده از آن هستند.
 
او با اشاره به اینکه 80 درصد از خدمات بیمه ای در خدمات پزشکی سرپایی است، گفت: در بیمارستان های دولتی 93 درصد از هزینه ها را بیمه تقبل می کند.
 
حریرچی در مورد تخطی از تعرفه ویزیت خصوصی در شهرهای بزرگ گفت: بزودی در این مورد نیز برخورد می شود.
 
حریرچی در مورد افزایش نرخ خدمات بهداشتی و کاهش بهره مندی مردم از خدمات بهداشتی گفت: دارو و لوازم بهداشتی با ارز 4200 وارد و تامین می شود و اسامی شرکت های وارد کننده تجهیزات پزشکی و دارو با ارز دولتی را اعلام می کنیم. او افزود در این مورد نیز نظارت ها افزایش یافته است.
 
قائم مقام وزیر و سخنگوی وزارت بهداشت گفت: وقتی خدمات بهداشتی گران شود قدرت خرید مردم کاهش می یابد و درآمد کلی خدمات ارائه کنندگان نیز کاهش می یابد.
 
حریرچی به سیکل معیوب افزایش خدمات بهداشتی و دارو در روند تقویت بهداشت مردم گفت: موقعی که قدرت خرید مردم کاهش یابد مردم از استفاده از خدمات بهداشتی می کاهند و این به سلامت مردم لطمه می زند.
 
وی از عزم وزارت بهداشت و سازمات تعزیرات حکومتی برای رسیدگی به شکایات مردمی اشاره کرد و افزود: چنانچه هموطنان به کمبود دارو و گرانی دارو شکایت دارند به شماره تماس 190، اطلاع دهند.
 
 همچنین از طریق سامانه فهرست اقلام و قیمت مصوب اقلام دارویی: ifdana.fda.gov.ir در این مورد اقدام کنند.
 
دکتر ایرج حریرچی از مردم کشورمان خواست تخلفات احتمالی را به طرق مختلف اعلام شده به وزارت بهداشت و درمان اطلاع دهند.
 
او با بیان فشارهای اقتصادی جامعه به هموطنان اطمینان داد تدابیر لازم برای تامین دارو و خدمات بهداشتی اندیشده شده است. 
 

نظر شما