شناسهٔ خبر: 26779798 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۹۰۰ هکتار از اراضی موقوفات اردبیل سنددار شد

R41374/P1377/S6,49/CT11

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: یک هزار و ۹۰۰ هکتار از موقوفات استان اردبیل با کاربری‌های مختلف سنددار شده و اخذ این سندها برای دفاع از موقوفات بسیار مهم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل ظهار داشت: 28 تیرماه به عنوان روز ملی بزرگداشت امامزادگان در تقویم ملی به ثبت رسیده و در استان اردبیل نیز برنامه‌های مختلفی برای بزرگداشت این روز پیش‌بینی شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه در استان اردبیل بقعه مناسبی برای میزبانی از میهمانان و نیز برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی نداشتیم بحث آماده‌سازی زیرساخت‌های عمرانی به عنوان یکی از اصلی‌ترین مسائل مورد توجه اداره کل اوقاف قرار گرفته و در حال حاضر نیز 16 هزار و 300 مترمربع در بقاع متبرکه استان فعالیت‌های عمرانی انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل بیان کرد: امامزاده سیدصدرالدین اردبیل، امامزاده صالح اردبیل، امامزاده عبدالعزیز نیار، حلیمه خاتون، امامزاده سیدسلیمان فخرآباد و امامزاده سیددانیال خلخال و چند امامزاده دیگر در مجموع 16 بقعه و امامزاده است که در حال حاضر فعالیت عمرانی را در آنها شاهد هستیم.

قیامی افزود:‌ در حال حاضر طرح نشاط معنوی در مجتمع گردشگری شورابیل و شهرستان سرعین از امروز استارت خورده و امیدواریم که بتوانیم برنامه‌های بسیار مناسبی در قالب این طرح برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: طرح جامع امامزادگان اردبیل که برای شناسایی مسائل فرهنگی، خدماتی و معنوی باید در بقاع متبرکه ارائه شود در حال مطالعه بوده و این مطالعات در امامزادگان استان انجام می‌شود که تمامی این مطالعات در راستای تبدیل امامزادگان به قطب‌های فرهنگی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اظهار کرد: در سال گذشته حدود 10 هزار نفر از زائران اربعین حسینی در امامزاده سیدصدرالدین اردبیل اسکان یافتند و امسال امیدواریم با انجام فعالیت‌های عمرانی و مشارکت خیرین بتوانیم از این امامزادگان برای میزبانی از زائران اربعین استفاده کنیم.

قیامی گفت:‌ به مناسب دهه کرامت 90 نفر از زائراولی‌ها با مشارکت خیرین به مشهد مقدس اعزام و 59 نفر از منتخبان آزمون حفط قرآن نیز در اردبیل تجلیل می‌شود.

وی افزود:‌ در راستای رسیدگی به امور موقوفات یک هزار و 900 هکتار از اراضی موقوفات استان با کاربری‌های مختلف سنددار شده و 150 حکم نیز به نفع موقوفات استان در دستگاه قضایی اخد کردیم و حتی شعبه تخصصی رسیدگی به وقف در دادگستری استان ایجاد شده است.

انتهای پیام/ش

نظر شما