شناسهٔ خبر: 26779678 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آمادگی کامل استان کرمان برای هماهنگی امور زائران اربعین/اهداف معنوی نباید در گیرودار تدارکات فراموش شود

سرپسرت استانداری کرمان بتأکید بر اینکه باید به گونه ای عمل کرد تا به آن اهداف رسید؛ تعظیم شعائر الهی، اهمیت و بزرگداشت حادثه عاشورا و اربعین، تأثیرمعنوی در زائران و... را از جمله اهداف مد نظر برشمرد که نباید در گیرودار تدارکات فراموش شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدجواد فدایی، سرپرست استانداری، شامگاه امروز(۲۶ تیر)در نخستین جلسه ستاداستانی هماهنگی اربعین حسینی با بیان اینکه از راهپیمایی عظیم اربعین که مشارکت زیادی در آن هست؛ اهدافی مد نظر است تا به نتایجی برسیم.

 

وی با تأکید بر اینکه باید به گونه ای عمل کرد تا به آن اهداف رسید؛ تعظیم شعائر الهی، اهمیت و بزرگداشت حادثه عاشورا و اربعین، تأثیرمعنوی در زائران و... را از جمله اهداف مد نظر برشمرد که نباید در گیرودار تدارکات فراموش شود.

 

فدایی ادامه داد: به همین دلیل باید ارزیابی در این باره انجام شود‌ و هر سال برنامه به گونه ای باشد که نتایج و اهداف مورد انتظار بیشتر حاصل و آن معنویت مورد انتظار در همه فعالیت ها باید دیده شود‌ و آمادگی داریم امکانات استان به طور تام و کامل در اختیار این مراسم قرار گیرد.

 

در این جلسه در خصوص ساماندهی موکب ها و پذیرایی از زائرین توسط ستادبازسازی عتبات عالیات استان، برپایی موکب در مرزهای ورودی و خروجی استان توسط اداره کل اوقاف، آمادگی تیم های پزشکی و بهداشت و درمان، امداد رسانی توسط هلال احمر،اسکان اضطراری زائرین، خدمات حمایتی و...قبل و حین و بازگشت از سفر و...مطالبی بیان شد.

 

آمادگی ناوگان استان برای اعزام زائران با ۳۵۰ دستگاه اتوبوس و امکان کمک به زائران استان های همجوار، تلاش برای حداقل افزایش قیمت بلیط تا مرز، آمادگی فرودگاه کرمان برای پروازهای ویژه اربعین و پیش بینی افزایش ۱۰ تا ۱۲ درصدی نسبت به سال گذشته، جلوگیری از تخلف افزایش قیمت بلیط هواپیما همچون سال گذشته از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

 

 

اداره کل حج و زیارت استان نیز ۱۱۰دفتر ثابت و ۲۰ دفتر موقت برای ثبت نام زائران در سامانه پیش بینی کرده و نخستین جلسه آموزشی و توجیهی این دفاتر قرار است هفته آینده برگزار شود.

 

نظر شما