شناسهٔ خبر: 26779515 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

ونگر: بزرگ‌ترین اشتباهم؟ 22 سال ماندن در یک تیم؛ مسی کامل‌ترین است ولی نقاط ضعفی هم دارد

مهدی آزادی

آرسن دوست داشتنی می‌گوید دو شاگرد سابقش یعنی پاتریک ویرا و تیری آنری مشخصات لازم برای تبدیل شدن به یک مربی خوب را دارند.

صاحب‌خبر -

طرفداری - آرسن ونگر در مصاحبه‌ای جالب اعتراف کرد 22 سال ماندن در آرسنال اشتباه بوده است.

به گزارش mundodeportivo، اسطوره توپچی‌ها می‌گوید:

بزرگ ترین اشتباه دوران ورزشی؟ احتمالا ماندن در یک باشگاه برای 22 سال. من کسی هستم که دوست دارد زیاد این طرف و آن طرف برود. اما یک چالش را هم دوست دارم. در مقاطعی زندانی چالش خودم بودم! از همه فداکاری‌هایی که کردم، پشیمانم. پشیمانم چون حالا می‌فهمم به افراد زیادی از نزدیکانم ضربه زده‌ام. خیلی‌ها را نادیده گرفتم. خانواده و نزدیک‌ترین افراد به خودم را نادیده گرفتم. در اعماق وجود، یک انسان وسواس، خودخواه هم هست. او برای دنبال کردن عشق و خواسته‌اش، همه چیزهای دیگر را نادیده می‌گیرد. اما همین هم گاهی مانند یک استخوان در سینه - دردآور - است.

بهترین بازیکنی که با او کار کردم؟ احتمالا تیری آنری. بهترین بردم؟ شکست بارسا زمانی که آنها در بالاترین سطحشان بودند. آنها شکست ناپذیر بودند. فوتبال هر دو تیم شگفت انگیز بود. کدام بازیکن بی نقص است؟ چنین بازیکنی وجود ندارد. هر کسی نقطه ضعفی دارد. به عنوان مثال مسی. او کاملتر از همه بازیکنان است چون هم می‌تواند باعث شود بقیه تیم هم بازی کنند و هم خودش می‌تواند گلزنی کند. اما مسی هم برخلاف چیزی که مردم فکر می‌کنند، نقاط ضعفی دارد. اگر بازی‌اش را آنالیز کنید، او در بازی هوایی خوب نیست و در دفاع هم عالی کار نمی‌کند. اما شما به نقاط قوت توجه می‌کنید نه نقاط ضعف. مربی باید تا جای ممکن روی نقاط قوت شما تاکید کند و بازیکنانی در کنارتان بگذارد که نقاط ضعفتان را پوشش دهد.

نظر شما