شناسهٔ خبر: 26779180 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تاجران بد قول عراقی مقصران مشکلات صادرات از مرز چذابه

معاون درآمد‌های مالیاتی اداره کل امور مالیاتی خوزستان گفت: مسائل و مشکلات مربوط به صادرات از مرز چذابه و همچنین بدقولی تاجران عراقی را می‌دانیم.

صاحب‌خبر -

محمود خواجه احمد عطاری، معاون درآمدهای مالياتی اداره کل امور مالیاتی خوزستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  بیان داشت: مسائل و مشکلات مربوط به صادرات از مرز چذابه و همچنین بدقولی تاجران عراقی را می دانیم و آن ها را رصد می کنیم. متاسفانه شاهد نبود ضابطه در امر صادرات در استان هستیم که باید به آن سر و سامان بخشید.

وی افزود: صادرات یک پروسه و چارچوب دارد که در صورت تخطی از آن مشکلاتی را برای صادر کننده و دستگاه های اجرایی ایجاد می کند. صادرکننده در صورت ارائه اظهار نامه، ثبت در دفاتر مالی و طی مراحل قانونی طبق قانون مشمول جرایم و مالیات نمی شود.

عطاری عنوان کرد: معافیت از مالیات منوط به ارائه اظهارنامه و واردکردن اطلاعات دفاتر طبق ماده 149 قانون مالیات ها در سامانه است.

 معاون درآمدهای مالياتی اداره کل امور مالیاتی خوزستان در پایان از تلاش ها و پیگیری های خانم عموری رئیس اتاق بازرگانی اهواز برای تسهیل امور بازرگانان سوسنگرد، بستان و هویزه تقدیر و تشکر کرد و گفت: باتوجه به بررسی اسناد و پرونده ها برای کمک به بخش خصوصی جرایم مالیاتی و مسائل مربوط به دفاتر بخشیده می شوند و به افرادی که زیر 3 میلیون مالیات برای آن ها در نظر گرفته شده معافیت قائل خواهیم شد، اما افرادی که اظهارنامه پر نکرده اند امکان معافیت برای آنها وجود ندارد. 

انتهای پیام/م

صادرات از مرز چذابه 

برچسب‌ها:

نظر شما