شناسهٔ خبر: 26777610 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجرای طرح حیات شبانه شهر تهران فعلا منتفی است

تهران-ایرنا- رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران درباره اجرا نشدن طرح حیات شبانه شهر، برگزاری تورهای گردشگری و ارائه طرح های تاکسی و اتوبوس گردشگری توضیحاتی ارائه داد.

صاحب‌خبر -

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران پیش از این اعلام کرده بود که طرح حیات شبانه شهر از 15 تیر تا 15 شهریورماه اجرا می شود.
مهدی سیف روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح حیات شبانه شهر هر 15 روز یکبار ساعت 21 تا 2 بامداد در یک نقطه شهر تهران، فعال در حوزه گردشگری، با استقرار ون کافه ها و برنامه های فرهنگی و هنری و موسیقی اجرا خواهد شد.
وی گفت: این طرح طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار بود از 15 تیرماه در باغ موزه قصر آغاز شود اما سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اعلام کرد که به دلیل برگزاری برنامه ای دیگر در این باغ موزه، امکان اجرای طرح حیات شبانه شهر وجود ندارد.
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران افزود: در حال حاضر وقفه ای در اجرای طرح حیات شبانه شهر ایجاد شده و به دنبال شناسایی مکان جدیدی برای اجرای این طرح هستیم که امیدواریم تا پایان هفته این مکان جدید مشخص شود.
سیف با اشاره به اهداف اجرای طرح حیات شبانه شهر اظهار داشت: در شهر تهران بعد از ساعت 24، هیچ رفت و آمدی وجود ندارد، شهر زنده نیست که این موضوع می تواند آسیب هایی را به همراه داشته باشد و همچنین بسیاری از اوقات به دلیل ترافیک در طول روز، شهروندان برنامه های تفریحی خود را به ساعت پایانی شب اختصاص می دهند.
وی گفت: این موضوع ها بهانه ای شد تا بتوانیم نهادهای متولی را مجاب کنیم که تهران را در ساعات پایانی شب، زنده نگه داریم و طرح حیات شبانه شهر را اجرا کنیم.
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با اشاره به هماهنگی با نهادهای مسئول در حوزه امنیت از جمله نیروی انتظامی برای اجرای طرح حیات شبانه افزود: مکان های برگزاری این طرح شناخته شده است و می توان مجوزهای لازم را برای آن کسب کرد و در صورت موفقیت این طرح، با هماهنگی نیروی انتظامی مکان ها ثابت خواهند شد.
سیف از ارائه طرح های تاکسی و اتوبوس گردشگری به سازمان های تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهر تهران خبر داد و افزود: جلسات کارشناسی این طرح ها در حال انجام است و با توجه به اینکه در گذشته طرح هایی اجرا شده که موفق نبوده، نمی خواهیم در اجرای طرح های تاکسی و اتوبوس گردشگری دقت را فدای سرعت کرده و طرح نامناسبی را اجرا کنیم و براین اساس زمان توافقات و اجرای طرح ها مشخص نیست.
وی با اشاره به برگزاری تورهای تهرانگردی با اتوبوس های گردشگری بدون سقف (Hop-On Hop-Off) در نوروز 96 اظهار داشت: در 2 سال گذشته پیمانکاری این اتوبوس ها را وارد کشور کرده و در برگزاری تورهای تهرانگردی با شهرداری وارد تعامل شده و مسیرهای گردشگری تعریف و تورهای موردنظر برگزار می شود اما با توجه به اینکه این اتوبوس ها دارای مجوزهای لازم نبودند بعد از تعطیلات نوروز، فعالیت آنها متوقف می شود.
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت: این ستاد برای فعالیت اتوبوس های گردشگری بدون سقف در نوروز امسال ضمن مذاکره با پیمانکار، مجوزهای لازم را از پلیس راهنمایی و رانندگی اخذ کرد اما متاسفانه پیمانکار اعلام کرد که به دلیل مشکلاتی امکان ادامه همکاری با شهرداری را ندارد و تورهای تهران گردی با اتوبوس های بدون سقف اجرا نشد.
سیف افزود: در صورت توافق با شرکت واحد اتوبوسرانی برای اجرای طرح اتوبوس گردشگری، تمامی الزامات قانونی مورد توجه قرار گرفته و ضمن اخذ مجوز راهنمایی و رانندگی، این اتوبوس ها شماره گذاری شده و مسیرهایی برای آنها تعیین خواهد شد.

*برگزاری 6 تور تهرانگردی در فصل تابستان
وی با اشاره به برگزاری 6 تور تهران گردی در فصل تابستان اظهار داشت: این تورها با هماهنگی و تعامل با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از 15 تیر تا 15شهریورماه از ساعت 9 تا 15 میزبان شهروندان است.
سیف گفت: تورهای سه برج (برج های میلاد، طغرل، آزادی)، اراضی عباس آباد (بوستان آب و آتش، پل طبیعت، بوستان طالقانی، میدان پرچم، موزه دفاع مقدس و سراسرنما)، تهرانگردی تاریخی (کاخ موزه گلستان، جواهرات سلطنتی، موزه ایران باستان، موزه آبگینه، نگارستان بهارستان)، طهرون قدیم (عودلاجان، حمام نواب، سرای کاظمی، خانه مدرس، خانه پدرسالار، دارالفنون، خانه پروین اعتصامی)، شمرونگردی (کاخ موزه سعدآباد، موزه سینما، امامزاده صالح(ع)، تکیه تجریش) و کن گردی (پل آجری کن، کوچه باغ های کن، امامزاده شعیب(ع)، روستای وردیج) تورهای تهرانگردی شهرداری در فصل تابستان است.
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران، هزینه تورهای تهرانگردی را 21هزار و 500 تا 42 هزار و 500 تومان عنوان کرد و افزود: شهروندان می توانند از طریق سامانه 137، سایت ستاد گردشگری شهرداری تهران به نشانی visit.tehran.ir و سامانه USSD *137*1397# از تورهای تهران گردی اطلاع پیدا کرده و در این تورها ثبت نام کنند.

*اجرای طرح «موزه و دانش آموز»
سیف با اشاره به اجرای طرح «موزه و دانش آموز» طبق توافق نامه معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با آموزش و پرورش اظهار داشت: این طرح در شهرداری تهران به صورت مشترک توسط ستاد گردشگری و اداره کل آموزش و مشارکت های اجتماعی برگزار می شود که دانش آموزان در قالب تورهای گردشگری از موزه ها بازدید خواهند کرد.
وی، نهادینه کردن موزه گردی و گردشگری در میان دانش آموزان و تبدیل آن به یک موضوع فرهنگی و معرفی موزه ها و مکان های گردشگری را از جمله اهداف طرح «موزه و دانش آموز» عنوان کرد.
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران از تشکیل شورای راهبردی گردشگری شهر تهران با هدف شناخت و بررسی ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری و تفریحی پایتخت خبر داد و گفت: نخستین جلسه این شورا فردا(چهارشنبه) با حضور مسئولان، اساتید و صاحبنظران حوزه گردشگری برگزار می شود و از تصمیمات این جلسه برای تقویت گردشگری بهره مند خواهیم شد.
سیف، برگزاری سلسله نشست های تخصصی گردشگری با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران و نهادهای مسئول در این حوزه و استقرار کیوسک های ثابت گردشگری در مبادی ورودی و بعضی از نقاط شهر تهران برای معرفی جاذبه های گردشگری را از دیگر برنامه ها و طرح های ستاد گردشگری شهرداری تهران عنوان کرد.
تهرام/7245//1348

نظر شما