شناسهٔ خبر: 26777580 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اخبار برگزیده اجتماعی ۲۶ تیر ماه/

اما و اگرهای انتقال مخازن سوخت شهران / بیماران را از داروی ایرانی نترسانید

اما و اگرهای انتقال مخازن سوخت شهران / بیماران را از داروی ایرانی نترسانید/ شائبه عدم صداقت در «سامانه شفافیت» صحت ندارد/ امشب مستمری و معوقات مددجویان واریز می شود و ... از جمله اخبار اجتماعی برگزیده ۲۶ تیر ماه در خبرگزاری شبستان می باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبستان، محمد سالاری در گفت و گو با خبرنگار شهری خبرگزاری شبستان درباره انتقال مخازن بنزین غرب تهران، گفت: علی رغم پیگیری های قابل توجه شورای شهر در دوره های چهارم و پنجم برای انتقال مخازن بنزین در غرب تهران هنوز اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

 

وی خاطرنشان کرد: مصوبه ای در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور درخصوص انتقال مخازن بنزین در یکی از بندهای مصوبه اش گذاشتند و تکلیفی شده است برای وزارت نفت و شهرداری و شورای شهر تا موضوع انتقال مخازن بنزین غرب تهران را پیگیری کنند.

 

به گفته رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، علی رغم همه پیگیری ها برای انتقال مخازن بنزین شهران، هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده است.

شائبه عدم صداقت در «سامانه شفافیت» صحت ندارد

علی اعطا، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در نشست خبری امروز گفت: در خصوص ایمنی خط 7 مترو مسئله سیگنالینگ و مسئله هواکش ها مطرح بود، بنابراین قرار شد خط 7 مترو به صورت بخش به بخش افتتاح شود.

 

اعطا در خصوص اظهارنظر شهردار مبنی بر تضمین ایمنی مترو بر عهده پیمانکار است، گفت: این به معنای این نیست که سفارش دهنده و کارفرما یعنی شهرداری تهران این موضوع را تضمین نمی کند بلکه به معنای این است که پیمانکار نیز باید نسبت به این مسئله متعهد باشد.

 

سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص سرپیچی برخی مناطق شهرداری تهران از لغو مصوبه برج باغ و صدور پروانه ساخت و ساز در باغات نیز گفت: این موضوع را می دانم و تذکر جدی نیز به شهرداری داده ام و حتی نامه محرمانه ای به شهرداری تهران ارسال شده و شماره پروانه ها و مناطقی که از مصوبه شورا تخلف کرده اند نیز اعلام شده است.

طرح تفکیک" معاونت جوانان از وزارت ورزش "در مجلس رای نیاورد

 

حمدمهدی تندگویان، معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبستان با بیان اینکه برنامه‌ریزی و سیاست گذاری جامع و کلانی در حوزه جوانان وجود نداشته است، گفت: در یک دوره سازمان ملی جوانان، در دوره دیگر معاونت جوانان و بعد هم طرح تفکیک وزارت ورزش از معاونت جوانان مطرح شد که  آن هم در مجلس رای نیاورد.

 

وی با بیان اینکه طرح تفکیک معاونت جوانان از وزارت ورزش در مجلس رای نیاورد، بیان کرد: در مجلس شورای اسلامی لایحه تفکیک سه وزارتخانه صنعت و معدن، وزارت راه و شهرسازی و وزارت ورزش و جوانان در کمیسیون تغییر ساختار رأی نیاورد، البته مشکل رأی نیاوردن این لایحه، وزارت ورزش و جوانان نبوده است.

 

پزشکان، بیماران را از داروی ایرانی نترسانند

 

دکتر سیدحسن هاشمی در اجلاس کشوری مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها اظهار داشت: تمام اقداماتی که در وزارت بهداشت به انجام می رسد، در یک طرف قرار داشته و توجه و رسیدگی به بیماران خاص، در طرف دیگر قرار دارد و تمامی دست اندرکاران حوزه سلامت، جدا از مسئولیت اصلی شان، باید به مقوله رسیدگی به بیماران خاص به عنوان یک کار خیر بنگرند.



دکتر هاشمی افزود: اکثر بیماران بدون اینکه نقشی داشته باشند، دچار یک بیماری خاص یا صعب العلاج می شوند و بیشترین فاکتور را در ابتلای آنها به بیماری، ژنتیک و ارثی بودن بیماری تشکیل می دهد، بنابراین، مجموعه حاکمیت، دولت، مجلس و وزارت بهداشت باید برای این گروه از مردم، اقدامات ویژه ای ارائه دهند تا به جز درد بیماری، رنج دیگری نداشته باشند.



وزیر بهداشت با بیان اینکه قرار بود تعداد دیگری از بیماری ها جزو بیماری های خاص شناخته شود، اما تاکنون به دلیل نبودن اراده و عدم تخصیص منابع مالی، این اقدام عملی نشده است، گفت: در برنامه بودجه سال 97 نام چند بیماری قید شده بود، اما منبع مالی برای آنها تعریف نشده است.  


دکتر هاشمی گفت: مسئولیت بخش مدیریت بیماری ها و پیوند در وزارت بهداشت برعهده دکتر شادنوش است و ایشان یکی از بهترین روسای دانشگاه ها بودند و اکنون این مسئولیت مهم را برعهده دارند و جای تقدیر دارد، چراکه این کار بسیار ارزشمند است، به شرط آنکه منشا اثر باشد.

امشب مستمری و معوقات مددجویان واریز می شود

 

پرویز فتاح، رییس کمیته امداد امام خمینی در نشست خبری که امروز بیست و ششم تیرماه در ساختمان آزادی این نهاد برگزار شد گفت: امشب 26 تیر ماه مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی به همراه یارانه با 14 درصد افزایش، پرداخت می شود.



وی با اشاره به اینکه مابه التفاوت افزایش سه ماه مددجویان هم امشب واریز می شود، افزود: خانواده تک نفره، 108 هزار تومان، خانواده دونفره 215 هزارتومان، خانواده سه نفره 289 هزارتومان، خانواده 4 نفره 384 نفر و خانواده 5 نفره 416 هزار تومان جدا از پول رایانه واریز می شود. جدا از این مبلغ، مستمری که هرماه پرداخت می شد نیز با این واریزها پرداخت می شود یعنی به خانواده 5 نفره 516 هزار تومان واریز می شود.



رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مستمری دوسوم حداقل حقوق و دستمزد است. تعداد ۳۰ هزار جدید الورود نیز در کمیته خواهیم داشت.

 

نظر شما