شناسهٔ خبر: 26777357 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغازتدوین طرح ملی حفاظت ازتالاب بین المللی کانی برازان مهاباد

این طرح برای نخستین باردرکشور اجرا وتدوین آن ازتالاب کانی برازان آغاز می شود که مهاباد امروز میزبان نخستین کارگاه تدوین طرح ملی حفاظت ازتالابهای کشوربود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد؛ سید قریشی معاون آموزش اداره کل حفاظت محیط زیست استان در مهاباد گفت: طرح حفاظت تالاب های کشور با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی نخستین برنامه سیپای کشور را در مهاباد و برای تالاب کانی برازان تدوین می کنند.

اظهری نماینده طرح حفاظت از تالابهای کشورهم گفت: درتدوین این برنامه با مشارکت همه دستگاه های ذی نفع اقدامات اطلاع رسانی،آموزش و آگاهی افزایی برای رفع مشکلات،خطرات و تخریب های تالاب ها ناشی از نبود آگاهی اجرایی می شود.

فاروق سخنوررئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد هم با اشاره به اینکه این برنامه قرار است با مشارکت مردم و دستگاه های اجرایی در چهار کارگاه تدوین شود افزود: این کارگاه با حضور نمایندگان ادارات و دستگاه های ذی نفع و دهیاران روستاهای حاشیه تالاب کانی برازان برگزار شد.

سید واحد جمشیدون تسهیل گر و مجری برنامه سیپا در مهاباد هم گفت: امروز در این کارگاه موانع و چالش های تالاب کانی برازان ناشی از آگاهی نداشتن طرح ، نیازسنجی شد تا با ارائه راهکار مناسب اجرا شود.

طرح ملی حفاظت ازتالاب کانی برازان  بعد از تدوین  نهایی به عنوان یک دستورالعمل ملی در تالابهای دیگرکشور اجرا شود.

روند تدوین برنامه اطلاع رسانی،آموزش،مشارکت و آگاهی افزایی تالاب کانی برازان، با برگزاری سه کارگاه دیگر تکمیل و اجرایی می شود.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2410283" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2179704/2410283?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما