شناسهٔ خبر: 26775917 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بسته اخبار سیاسی ۲۶ تیر

حکم حبس برای ناظم مدرسه معین/انتشار اخبار قضایی با اخذ مجوز/برق ایران به عراق نمی رود

انتقاد از سوء مدیریت در بخش آب، محکومیت ناظم مدرسه معین به حبس، خودسوزی زنان؛ زنگ خطر در آذربایجان غربی، وقتی کمبود برق داریم چطور آن را به کشور دیگر صادر کنیم از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ۲۶ تیر ۹۷ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، انتقاد از سوء مدیریت در بخش آب، محکومیت ناظم مدرسه معین به حبس،  خودسوزی زنان؛ زنگ خطر در آذربایجان غربی، وقتی کمبود برق داریم چطور آن را به کشور دیگر صادر کنیم از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ۲۶ تیر ۹۷ است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

باید در مورد FATF تصمیم عاقلانه بگیریم

غلامعلی جعفرزاده، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرصت سه ماهه ای که FATF به ایران داده است به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: این فرصت خوبی است که بتوانیم در این مدت این موضوع را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم تا تصمیم عاقلانه بگیریم.

 

وی با اشاره به بررسی CFT در فراکسیون مستقلین گفت: ما این موضوع را در فراکسیون مورد مطالعه و بررسی قرار می دهیم تا به جمع بندی برسیم.

 

جعفرزاده در مورد ضرورت پیوستن ایران به FATF گفت: ما نباید از این موضوع فرار کنیم و نباید هم فکر کنیم که FATF فتح الفتوح است بلکه باید با بررسی دقیق و همه جانبه به یک نتیجه عاقلانه برسیم.

 

 

خودسوزی زنان؛ زنگ خطر در آذربایجان غربی/مردان از بانوان پیشی گرفتند

خودسوزی به عنوان شایع ترین روش برای خودکشی میان زنان در غرب ایران مطرح می شود و استان آذربایجان غربی به عنوان یکی از استان های غربی ایران نیز شاهد این آسیب اجتماعی است اما گویا میزان آن کمتر از استان های غربی دیگر برآورد شده که در همین رابطه رسول انتظارمهدی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار شبستان راجع به میزان خودسوزی بانوان در این استان گفت: آمار این حادثه در این استان به اندازه استان های غرب کشور نیست اما در این استان نیز شاهد خودسوزی بانوان هستیم.

 

وی با بیان اینکه یکی از روش های خودکشی بانوان در استان آذربایجان غربی خودسوزی است، افزود: آمار دقیقی از این مسئله نداریم اما کلیت آن رو به کاهش است به این علت که در یک سال و نیم گذشته اقدامات مداخله ای از سوی دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است تا بتوانیم میزان خودکشی ها را کاهش بدهیم.

 

 

برگزاری هفتمین جلسه ستاد مرکزی اربعین/ تصویب برنامه ۲ کمیته فرهنگی آموزشی و اطلاع رسانی و مستندسازی

هفتمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی با محوریت بررسی برنامه های اجرایی کمیته فرهنگی-آموزشی و کمیته اطلاع رسانی و مستندسازی و همچنین بررسی شرایط تسهیل صدور روادید به زائران حسینی برگزار شد. این جلسه به ریاست ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی و با حضور دبیران کمیته های اجرایی عصر روز دوشنبه 25 تیرماه در محل وزارت کشور برگزار شد.


حسین ذوالفقاری در آغاز این جلسه گفت: دبیرخانه ستاد مرکزی اربعین جلسات جداگانه ای برای به نتیجه رساندن موضوعات بین بخشی برگزار می کند تا مباحث سریع تر به نتیجه برسد و نتیجه نهایی این نشست های محدود، در جلسه ستاد مرکزی مطرح می شود.


وی افزود: بایستی در خصوص نحوه صدور روادید زائران اربعین تصمیم گیری های نهایی با طرف عراقی انجام شود تا برنامه ریزی ها بر همان اساس باشد.


ذوالفقاری اشاره کرد: جلسه مشترکی در مرداد ماه با طرف عراقی خواهیم داشت تا انتظارات استانداری ها، کمیته ها و ستاد مرکزی اربعین و نهادهای مرتبط بیان و مطالبات و انتظارات طرف عراقی نیز در همین راستا اعلام و مورد تبادل نظر دو طرف واقع شود.

 

 

تغییر کابینه صرفا با ۲ یا ۳ وزیر مسکنی بیش نیست/دولت از جناح‌های سیاسی در حل مشکلات بهره ببرد

حسین کنعانی مقدم، دبیر کل حزب سبز در مورد تغییر تیم اقتصادی دولت به خبرنگار احزاب خبرگزاری شبستان گفت: تغییر کابینه با دو یا سه وزیر، مسکنی بیش نیست، آنچه که باید تغییر کند انگاره ها و باورهای دولت به برخی استراتژی های اقتصادی است که تاکنون دنبال کرده است.

 

این فعال اصولگرا تاکید کرد: دولت باید بر این باور باشد که یک دولت چابک را بر سر کار بیاورد تا بتواند به وعده هایی که داده است عمل کند و از توان تمام جناح های سیاسی در کشور در این راه استفاده کند و فقط دولت در اختیار یک جناح خاص نباشد.

 

کنعانی مقدم یادآور شد: تغییر دیگر در دولت باید اینگونه باشد؛ مطالباتی که در دولت باعث افزایش شعارهای انتخاباتی و خارج از توان مدیریتی دولت بوده است تغییر یابد یا به مردم بگویند که من تا این نقطه توانستم این مطالبات را پیگیری کنم.

 

لزوم مقابله با هجمه‌های رسانه‌ای/ محکومیت ناظم مدرسه معین به حبس و انفصال از خدمت/ انتشار اخبار قضایی با اخذ مجوز

چهارمین نشست دادستانی تهران با مدیران مسوول تعدادی از رسانه‌ها، روز یک‌شنبه 24 تیرماه با حضور تعدادی از مدیران مسؤول رسانه‌ها و به ریاست جعفری دولت‌آبادی برگزار شد. دادستان تهران در در رابطه با نقش مطبوعات به تبیین چند موضوع پرداخت و با اشاره به سه وظیفه مهم رسانه در حوزه اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و سرگرمی، عنصر چهارمی را در این زمینه مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به وضعیت کشور باید نقش رسانه‌ها در تبدیل تهدیدها به فرصت نیز در زمره وظایف رسانه‌ها مورد توجه قرار گیرد و اگر چه که این امر منحصر به مطبوعات نباشد، اما رسانه‌ها می‌توانند در این حوزه نقش مهمی ایفا کنند.

 

جعفری دولت‌آبادی با یادآوری چند خبر که ظرف روزهای اخیر افکار عمومی را تحت تأثیر قرار داده و از جمله اجرای حکم قصاص محمد ثلاث عامل شهادت سه مامور نیروی انتظامی، اظهار داشت: در این خصوص به نحوی وانمود شد که گویی او یک فرد بی‌گناه بوده؛ در حالی که عامل شهادت سه نفر از مأمورین بود؛ کشف دو تن سکه طلا از یک متهم و پرونده اتهامی مائده هژبری، از دیگر اخبار مورد اشاره دادستان بود.

 

آمریکا با قدرت نظامی اموال سایر کشورها را غارت می کند/سیاستمداری غیر از سیاست بازی است

علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل در همایش بانوی مومن انقلابی با بیان اینکه تاکید قرآن تقدم تربیت بر تعلیم است، گفت: امروز انتظار از دانشجویان بیش از اینهاست و برای اصلاح جامعه باید دید آنهایی که اهل فضل و دانش هستند پیشتازی می کنند و در حل مشکلات مشارکت دارند یا خیر.

 

ولایتی اظهار کرد: آمار دانشجویان ایران قریب به 5 میلیون است که در دنیا در نسبت دانشجو به جمعیت؛ ایران در رتبه ۵ قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه در آمریکا عشق و ذوق به تحصیل زیادی در میان جوانان و نوجوانان وجود ندارد، گفت: اکثر نخبگان و افراد برجسته علوی آمریکا از مغزهای سایر کشورها هستند، آمریکا حاصل و عصاره فضایل سایر ملتها را جذب می کند بر همین اساس رییس جمهور آمریکا به عربستان می رود و با وقاحت می گوید رفتم پول بیاورم.

 

 

نوبخت: وقتی کمبود برق داریم چطور آن را به کشور دیگر صادر کنیم

حمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال شبستان مبنی بر اینکه امروز حیدر العبادی نخست وزیر عراق خبر از جایگزینی عربستان به جای ایران برای صادرات برق به این کشور داشته و با توجه به وجود مطالبات مالی که عراق در این زمینه با ایران داشت و به دلیل عدم پرداخت آن صادرات برق به عراق قطع شده است، گفت: اینکه عراق با چه کشورهایی واردات و صادرات دارد را باید سخنگوی دولت عراق بیان کند. ما صادرات برق به عراق داشتیم که به دلیل معوقات قطع شد اما در شرایط کنونی خود ما با کمبود برق مواجه هستیم و در این شرایط آیا ملت ما این اجازه را می دهد که آن را به کشور دیگری صادر کنیم.

 

انتقاد از سوء مدیریت در بخش آب/هشدارها را جدی نگیریم کم آبی تبدیل به بحران می شود

شمس الله شریعت نژاد، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به معضل کم آبی در کشور به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: به هر حال این وضعیت قابل پیش بینی بود. سالهاست که در مورد بحران کم آبی در کشور هشدار داده می شود اما کسی توجه نمی کند.

 

وی اظهار داشت: درست است کم آبی هنوز در کشور به بحران تبدیل شده است اما اگر این بی توجهی ها و سوءمدیریت ها باشد قطعا در آینده ای نزدیک کم آبی به بحران تبدیل می شود و باعث تنش خواهد شد.

 

شریعت نژاد تصریح کرد: استفاده بیش از حد منابع زیرزمینی، عدم مدیریت در مصرف آب در بخش کشاورزی و صنعت باعث ایجاد مشکلاتی در این بخش شده است و آنچه این مشکلات را تشدید کرد عدم مدیریت صحیح در این مورد بود.

 

برچسب‌ها:

نظر شما