شناسهٔ خبر: 26774599 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمریکا یک زن جوان تبعه روسیه را به اتهام جاسوسی بازداشت کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس از واشنگتن، یک زن جوان تبعه روسیه به اتهام همکاری پنهانی با دولت روسیه و تلاش برای نفوذ به تشکیلات سیاسی در آمریکا دستگیر شد.
دادستان های فدرال آمریکا روز گذشته (دوشنبه) اعلام کردند یک زن 29 ساله روس و از حامیان حق تملک اسلحه را که در واشنگتن زندگی می کرد متهم کردند که به عنوان عامل مخفی روسیه اقدام به جمع آوری اطلاعات از مقامات آمریکایی و سازمان های سیاسی آمریکا کرده است و تلاش می کرد خطوط ارتباطی مخفی با کرملین برقرار کند.
خبر بازداشت «ماریا بوتینا» درست چند ساعت بعد از دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و درست چند روز بعد از آنکه رابرت مولر بازپرس ویژه (پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) علیه 12 افسر اطلاعاتی روس به اتهام تلاش برای نفوذ سایبری به رایانه های انتخاباتی اعلام جرم کرد، منتشر شده است.
مولر علیه خانم بوتینا اعلام جرم نکرده است، اما اسناد و پرونده های دادگاه نشان می دهد که در طول مبارزات انتخاباتی در سال 2016، فعالیت های وی حول محور سیاست های آمریکا متمرکز بود و شامل تلاش هایی برای ارتباط برقرار کردن با «انجمن ملی سلاح آمریکا» (NRA) برای توسعه روابط با سیاستمداران ایالات متحده و جمع آوری اطلاعات برای روسیه بود.
اسناد دادگاه همچنین نشان می دهد که یک آمریکایی نانشاس که با بوتینا کار کرده ادعا کرده است که وی در راه اندازی "خط خصوصی ارتباط" پیش از انتخابات 2016 بین کرملین و مقامات کلیدی یک حزب سیاسی آمریکا از طریق انجمن ملی سلاح دخیل بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما