شناسهٔ خبر: 26773257 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بیش از 50 درصد راههای روستایی کهگیلویه و بویراحمد خاکی است

نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

معاون ساخت و توسعه راه های کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی ظرف چهار سال گذشته در سطح این استان، بهسازی، آسفالت و یا احداث شده است . 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمد راستا در جمع خبرنگاران افزود: میزان اعتبار هزینه شده در این راستا افزون بر ۲هزار میلیارد ریال بوده است. 

وی اظهار کرد: ۵۰ کیلومتر راه روستایی جدید در این مدت و در دورترین و سخت گذرترین مناطق روستایی این استان احداث شده است. 

معاون ساخت و توسعه راه های کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همچنین حدود ۴۸۰ کیلومتر راه روستایی در این استان در حال ساخت، بهسازی و آسفالت است، خاطرنشان کرد: هر سال حدود ۱۰۰ کیلومتر آن به اتمام می رسد. 

راستا تصریح کرد: جاده روستایی روستاهای منطقه سیلاب وکلوار تا امامزاده شاه غالب به طول ۵۰ کیلومتر یکی از مهمترین راه های روستایی در حال اجراست. 

وی با بیان اینکه کهگیلویه وبویراحمد همچنان به لحاظ شاخص آسفالت راه روستایی نسبت به میانگین کشوری هنوز فاصله زیادی دارد، ادامه داد: بیش از نیمی از مجموع چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در این استان خاکی است . 

معاون ساخت و توسعه راه های کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همچنین در این مدت افزون بر ۳۵۰ کیلومتر روکش آسفالت در حوزه راه های اصلی، فرعی و روستایی این استان انجام شده است. 

راستا تاکید کرد: شاخص آسفالت راه روستایی در استان کهگیلویه وبویراحمد از حدود ۳۵درصد در سال ۹۲ به بالای ۴۸ درصد در حال حاضر ارتقا یافته است. 

به گزارش ایسنا، استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است. همچنین بیش از 44 درصد جمعیت افزون بر ۷۱۳ هزار نفری استان کهیگلویه وبویراحمد بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ در روستاها ساکن هستند. 

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما