شناسهٔ خبر: 26772275 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فصل جدید فعالیت تاج با ارکستر همنوازان آغاز می شود

تهران- ایرنا- خواننده موسیقی ایرانی گفت که فصل جدید فعالیت خود را با ارکستر «همنوازان تاج» که به تازگی تشکیل داده، آغاز می کند.

صاحب‌خبر -

وحید تاج در گفت و گو با خبرنگار موسیقی ایرنا افزود: نخستین اجرای این ارکستر که متشکل از سازهای زهی و البته سازهای ایرانی است، چهارم مرداد ماه در استان اصفهان روی صحنه می رود.
وی اظهار داشت: در این کنسرت، قطعاتی را که قبلا اجرا شده و همچنین قطعاتی که ضبط شده اما هنوز منتشر نشده را اجرا خواهم کرد.
تاج اضافه کرد: کنسرت اصفهان، متشکل از اجرای منتخبی از قطعاتی همچون بهار دلکش، خاک مهرآیین و همچنین تصنیف مستی، مست عشق، ماه و پلنگ، بهار دزفول و غیره است.
به گفته وی، مخاطبان شاهد به اجرا درآمدن قطعات منتشرنشده سقوط، نازنین، اعجاز و هوای تو نیز خواهند بود.
خواننده موسیقی ایرانی اضافه کرد که طبق برنامه ریزی های انجام شده ساعت های 19 و 21:30 روز پنجشنبه 28 تیر با کیوان ساکت نوازنده تار و سه تار در بهشهر کنسرت خواهیم داشت. روز جمعه 29 تیر نیز همین کنسرت در شهر رشت روی صحنه می رود.
تاج گفت: در این کنسرت آثار ماندگار و خاطره انگیزی از موسیقی ملی ایران به آهنگسازی استاد ساکت در آلبوم های «فسانه»، «بی کاروان کولی» و «یک خانه پر زمستان» به خوانندگی من و نوازندگی گروه موسیقی «وزیری بابل» اجرا می شود.
این خواننده توضیح داد: دهم و یازدهم مرداد ماه با استاد فرهاد فخرالدینی در تالار وحدت نیز کنسرتی برگزار می کنیم.
وی گفت که در طول این سالها فعالیت، بیش از 50 شب کنسرت در سراسر ایران برگزار کرده است.
روح‌الله فروزش، دانیال جورابچی (ویلن یک)، روژین عدالت، فرشاد سوری (ویلن دو)، داریوش حجازی (ویولا)، ابراهیم قائدی (ویلن‌سل)، هادی اسماعیلی (کنترباس)، سینا کریمی (پیانو)، نیما داوودی (کوبه‌ای) ، فرشاد سوری (کمانچه) اعضای ارکستر تازه تاسیس «همنوازان تاج» را به رهبری مهدی حقیقی نوازنده تار و مدیریت اجرا و برنامه علی افشار تشکیل می‌دهند.
علی افشار درباره نخستین اجرای وحید تاج با گروه «همنوازان تاج» نیز گفته است: سورپرایزهایی در این اجرا وجود دارد و برای نخستین بار مخاطبان، کنسرت تاج را با ارکستر خودش روی صحنه خواهند دید.
وی افزود: مخاطبان همچنین در کنسرت اصفهان شاهد اجرای قطعاتی جدید و متفاوت خواهند بود که این اتفاق نشان از شروع فصل جدید آثار و کنسرت‌های این خواننده موسیقی اصیل ایرانی دارد. در راستای این تغییرات برنامه‌ریزی‌هایی برای طراحی صحنه و دکور نیز انجام شده که کار را متفاوت‌تر از قبل کرده است.
فراهنگ**9012 ** 1418

نظر شما