شناسهٔ خبر: 26769662 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

قائم‌مقام مدیر عامل خبرگزاری فارس در آیین رونمایی از مستند «خیلی محرمانه»:

شورای نگهبان همیشه مورد هجمه و خار چشم دشمنان بوده است

قائم‌مقام مدیر عامل خبرگزاری فارس گفت: شورای نگهبان همیشه از بدو انقلاب تا امروز مورد هجمه و خار چشم دشمنان بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، عباس درویش توانگر قائم‌مقام خبرگزاری فارس، امروز سه‌شنبه (26 تیر ماه 97) در آیین رونمایی و اکران مستند «خیلی محرمانه» که در خبرگزاری فارس برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: ما تا دقایقی قبل از اکران مستند «خیلی محرمانه» منتظر آقای کدخدایی شدیم و بر اساس وعده‌ای که ایشان به ما داده بود قرار بود در این مراسم شرکت کند.

وی افزود: با توجه به بررسی‌های انجام شده آقای کدخدایی با مستند «خیلی محرمانه» مخالفت کرد هر چند ما تلاش کردیم نظر ایشان را هم از دو روز قبل حتی تا لحظات پایانی اکران در این مستند لحاظ کنیم. 

قائم‌مقام خبرگزاری فارس، در ادامه خاطرنشان کرد: امیدواریم بعداً سخنگوی شورای نگهبان توضیحات لازم را درباره این مخالفت و عدم حضورشان ارائه کنند هر چند در مستندی که آقای یادروج و همکاران ما تهیه کردند هیچ اسمی از هیچ شخصی برده نشده و فقط مصادیق مختلفی که موضوعات امنیتی و یا غیراخلاقی و مواردی از این قبیل قید شده است اما آقای کدخدایی بابت بخش‌هایی از این مستند گلایه داشتند.

*مستند «خیلی محرمانه» را کمک به شورای نگهبان می‌دانیم

توانگر افزود: در هر صورت ما آمادگی این را داریم که اگر اشکالات قابل قبولی را وارد می‌دانند آنها را برطرف کنیم. 

وی همچنین به محتوای مستند «خیلی محرمانه» هم اشاره کرد و گفت: اتفاقاً ما این مستند را کمک به شورای نگهبان می‌دانیم و در ارتباط با رد صلاحیت داوطلبان در انتخابات مختلف این مستند یک کار تقنینی است که کمک می‌کند تا شورای نگهبان از کارهایی که در زمینه انتخابات انجام می‌دهند مورد دفاع قرار گیرد و معلوم شود که بسیاری از تهاجماتی که به شورای نگهبان صورت گرفته بی‌جهت بوده است.

* شورای نگهبان همیشه مورد هجمه و خار چشم دشمنان بوده است

توانگر همچنین با تشریح فلسفه و تاریخچه تشکیل شورای نگهبان بر اهمیت وجود این شورا تأکید و تصریح کرد: شورای نگهبان همیشه از بدو انقلاب تا امروز مورد هجمه و خار چشم دشمنان بوده است و به دلیل رسالت‌هایی که قانون اساسی جمهوری اسلامی برای شورای نگهبان قائل شده یعنی حفاظت از احکام اسلام و قانون اساسی و همچنین نظارت بر انتخابات، به عنوان یکی از ارکان بی‌نظیر و کم‌نظیر در قانون اساسی جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

قائم‌مقام خبرگزاری فارس، بر همین اساس اضافه کرد: شورای نگهبان همیشه تلاش کرده به دور از شائبه‌های سیاسی، جناحی و گروهی تصمیم‌گیری کند و لذا ممکن است در گروه‌ها و جریانات مختلف هم مورد نقد قرار گیرد و این گونه نیست که فقط یک گروه یا یک جریان خاص شورای نگهبان را مورد نقد قرار دهد.

*شورای نگهبان به دور از شائبه‌های سیاسی وگروهی تصمیم‌گیری می‌کند

وی در ادامه همین مطلب یادآور شد: علت آن این است که شورای نگهبان روی دیدگاه‌هایی که بر اساس قانون اساسی به آن وفادار است ایستاده و با قاطعیت آن مواضع انقلابی خود را دنبال می‌کند.

توانگر در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در گذشته که از شورای نگهبان خواسته می‌شد که در برخی موضوعات مصلحت‌اندیشی کند شورای نگهبان همیشه بر این نظر داشت که ما باید مُرّ قانون را عمل کنیم و کاری به مصلحت‌اندیشی نداریم. در همان زمان‌ها هم بر اساس احکام‌های اولیه، ثانویه در قانون‌گذاری و بعد از آن در نظارت بر انتخابات هم رد صلاحیت‌ها و نظارت استصوابی مورد تأکید قرار گرفت.

قائم‌مقام خبرگزاری فارس با اشاره به فلسفه ایجاد  مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در واقع هدف از تشکیل این مجمع هم این بود که شورای نگهبان عنوان می‌کرد که ما به مصلحت کاری نداریم و ما باید مُرّ قانون اساسی و اسلام برای ما مدنظر باشد بنابراین برای اینکه مصلحت هم دیده شود این مجمع تشکیل شد.بر همین اساس، ممکن است فقهای شورا در جلسه شورا براساس مر قانون و احکام الله یک نظر بدهند اما در مجمع تشخیص بر اساس مصلحت نظر دیگری را اعلام کنند. 

*شورای نگهبان قلب تپنده  و خون جاری در رگ انقلاب است

وی همچنین با بیان اینکه هم حضرت امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای هر دو بر اهمیت شورای نگهبان تأکید‌ات و حمایت‌های وسیعی داشتند، گفت: این تأکیدات شاید در نهادهای دیگر کمتر باشد یعنی شورای نگهبان تا این حد مورد حمایت حضرت امام خمینی (ره) بوده است و البته ایشان تضعیف و توهین به شورای نگهبان را امری خطرناک برای نظام و اسلام می‌دانستند. 

توانگر با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت شورای نگهبان مبنی بر اینکه این شورا نبض نظام اسلامی است، عنوان کرد که در واقع  این سخنان بیانگر این است که آن خونی که باید در رگ‌ها در جریان و تپندگی داشته باشد در واقع اهمیت این شورا را می‌رساند و اگر روزی آن نبض از کار بیفتد، دیگر آن سیستم معنایی نخواهد داشت.

قائم‌مقام خبرگزاری فارس در ادامه سخنانش، اظهار داشت: گاهی مواردی بوده است که ما احساس می‌کنیم که از این حملات و هجمه‌هایی که به شورای نگهبان می‌شده حضرت امام عصبانی می‌شدند و می‌گفتند اگر کسی به شورای نگهبان کذا بگوید به عنوان مفسد فی‌الارض شناخته می‌شود. اصلاً امام (ره) خودشان هم به جد پیگیر بودند که نهادی مانند شورای نگهبان در قانون اساسی ما ایجاد شود.

*وظیفه شورای نگهبان جلوگیری از ورود ناخالصی‌ها و افراد ناشایسته است 

وی همچنین علت اصلی دشمنی‌ها با شورای نگهبان را یادآور شد و تصریح کرد: وظیفه شورای نگهبان این است که به تعبیر امام خامنه ای مدظله العالی، از ورود ناخالصی‌ها و افرادی که ناخالص هستند در ارکان مهم تصمیم‌گیری کشور جلوگیری کند طبعاً در این جلوگیری، بسیاری از افراد که صلاحیت و شایستگی ندارند نمی‌توانند از این فیلتر عبور کنند.

توانگر بر همین اساس اضافه کرد: طبیعی است بسیاری از افرادی که رد صلاحیت می‌شوند و یا وابستگان به دشمنان و طاغوت و یا کسانی که از فسادهای مختلف مالی و اخلاقی و ضد امنیتی برخوردارند، نظاره‌گر ماجرا نخواهند بود و از این نظر کار شورای نگهبان بسیار مهم و پراهمیت است. 

انتهای پیام/

فیلم/ چرا کدخدایی در مراسم رونمایی از مستند «خیلی محرمانه» حاضر نشد؟
مستند جنجالی «خیلی محرمانه» به تهیه‌کنندگی حمید یادروج و کارگردانی محمد نگینی‌پور علی‌رغم هماهنگی‌های صورت گرفته با سخنگوی شورای نگهبان بدون حضور وی اکران شد.

نظر شما