شناسهٔ خبر: 26769442 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون اقتصادی استاندار مرکزی عنوان کرد؛

لزوم مشارکت بخش غیردولتی درتاسیس صندوق پژوهش و فناوری استان مرکزی

اراک- معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی گفت: مشارکت بخش غیر دولتی در تاسیس صندوق پژوهش و فناوری استان مرکزی قطعا نقشی اثر گذار دارد و بایستی مورد توجه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سعید فرخی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه  بررسی شرایط تأسیس صندوق پژوهش و فناوری استان مرکزی با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان و کمک به تجاری سازی فناوری های پیشرفته و سرمایه گذاری در طرح های با ریسک پذیری بالا، اظهار کرد: برنامه ریزی در راستای جلب مشارکت بخش خصوصی در راه اندازی این صندوق ضروری است.

وی ادامه داد: تاسیس صندوق پژوهش و فناوری به عنوان یک مسئولیت اجتماعی باید مد نظر قرار گیرد و در وضعیت کنونی اقتصادی رفع همه مشکلات سرمایه گذاری و شرکت های دانش بنیان با تاسیس این صندوق دور از انتظار است.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی بیان کرد: در تاسیس این صندوق برای جلب مشارکت بخش غیر دولتی باید روش های مختلف را دنبال  و در این راستا و با هماهنگی بخش های مختلف به طور همزمان اقدامات اصولی مد نظر قرار گیرد.

فرخی با اشاره به اینکه نباید از ظرفیت کمیسیون شرکت های دانش بنیان غافل بود، افزود: این کمیسیون می تواند منافع و مسائل و مشکلات شرکت های دانش بنیان و حمایت از سرمایه گذاران را در قالب کار گروهی رفع کند.

وی ادامه داد: برنامه ریزی در راستای اینکه چه کسانی می خواهند سرمایه گذاری کنند اهداف و برنامه های سرمایه گذاران و اینکه آیا سرمایه گذاران تاسیس صندوق را یک ارزش به عنوان رفع دغدغه ها و مشکلات خود می دانند؛ در کمیسیون شرکت های دانش بنیان مد نظر قرار می گیرد. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی تصریح کرد: باید از ظرفیت صنایع بزرگ، دانشگاه ها و اتاق تعاون به عنوان نقش اثر گذار در مشارکت بخش غیردولتی در تاسیس صندوق پژوهش و فناوری استان مرکزی بهره گیری کرد و برنامه ریزی در این راستا مد نظر قرار گیرد.

فرخی خاطر نشان کرد: دانشگاه ها اذعان دارند که باید مراکز رشد داشته باشند و بسیاری از شرکت های دانش بنیان، عمدتا شرکت های تعاونی هستند بنابراین استفاده از توان و ظرفیت این بخش ها در تاسیس صندوق پژوهش و فناوری ضروری است.

گفتنی است این صندوق با مشارکت بخش خصوصی به میزان ٤٩ درصد تشکیل و دارای شخصیت حقوقی غیر دولتی و استقلال مالی بوده و با رعایت اساسنامه مشخص فعالیت می نماید که در استان مرکزی با دارا بودن بیش از ٧٠ شرکت دانش بنیان ضرورت راه اندازی این صندوق احساس می گردد.

نظر شما