شناسهٔ خبر: 26765656 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

تشدید فیلتر اینترنت در روسیه با کمک کاربران خاص

روسیه یکی از کشورهایی است که در آن سانسور و فیلتر وب سایت ها و شبکه های اجتماعی به وضوح دیده می شود. به نظر می رسد با وجود همه محدودیت های موجود، بازهم مقامات این کشور قصد دارند این لیست را بلندتر کنند و البته در این میان از برخی کاربران هم کمک بگیرند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / ولادیمیر کولوکولتسوف وزیر کشور روسیه در راستای تهیه این لیست، از همه مردم خواست به صورت داوطلبانه در شناسایی وب سایت های متخلف در زمینه توزیع مواد مخدر،جرم و بزه نوجوانان و... با دولت همکاری کنند.

 

در این لیست جدید نام سایت هایی که مربوط به دگرباش هاست یا منتقدان کرملین و نیز وب سایت هایی که گفته می شود به ترویج تروریسم می پردازند نیز دیده می شود. فعالان آزادی بیان در روسیه معتقدند تعداد وب سایت هایی که تاکنون در روسیه مسدود شده است از رقم 100هزار عدد نیز بالاتر می رود و با ابراز تعجب از تصمیم جدید مقامات روسیه، این پرسش را مطرح کرده اند که با این وضعیت مسدودسازی، دیگر چه وب سایت هایی قرار است فیلتر شوند؟

از نگاه این فعالان آزادی بیان، با توجه به بلندتر شدن لیست قبلی، احتمالا با هر گونه انتقاد آنلاین از پوتین و رژیم روسیه برخورد خواهد شد. حتی گفته می شد که لایک کردن پست هایی خاص یا به اشتراک گذاری تصاویری خاص نیز می تواند مورد پیگرد قرار بگیرد که البته دادگاه عالی روسیه، آن را جرم تلقی نکرد.

سال گذشته نیز ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه استفاده از فیلترشکن ها(VPN) را به دلیل فراهم کردن زمینه دسترسی کاربران به سایت های مسدود شده، ممنوع اعلام کرد. همچنین روسیه بلاگرها و فعالان فضای مجازی را نیز در حوزه رسانه طبقه بندی کرده است تا آنها را بتواند به راحتی زیر پوشش قوانین سانسور روسیه قرار بدهد.

 

 

نظر شما