شناسهٔ خبر: 26764024 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بارگیری میگوی هرمزگان به مقصد اروپا و شرق آسیا

خبرگزاری صداوسیما

شهرستان بندرلنگه در استان هرمزگان با فعالسازی واحد‌های تولید لارو میگو علاوه بر افزایش سطح زیر کشت، توانسته است تولید میگو را هم افزایش دهد.

صاحب‌خبر -
بارگیری میگوی هرمزگان به مقصد اروپا و شرق آسیابه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز کیش، 2400 هکتار زمین در سایت پرورش میگوی سایه خوش شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان  با هدف پرورش میگو اختصاص یافته  که توانسته برای بیش از 3 هزار نفر اشتغال ایجاد کند که میزان بیکاری در این شهرستان را به زیر 7 درصد رسانده است.
فرماندار شهرستان بندرلنگه با اعلام این خبرگفت: برای سرمایه گذاران درحوزه پرورش آبزیان فرش قرمز پهن کرده ایم و در جهت رفع مشکلات واحدهای صنعتی از هیچ فرصتی دریغ نخواهیم کرد و اگر همه مزارع در سطح شهرستان بندرلنگه به بهره برداری برسند قطعا در آینده ای نزدیک این شهرستان به قطب پرورش میگو در کشور تبدیل خواهد شد. 
غلامرضا آباد افزود: کارگاه تکثیر لارو میگو هم در منطقه حمیران این شهرستان با اشتغال 13 نفر با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان در مساحتی بالغ بر4 هکتار توسط بخش خصوصی به بهره برداری رسیده است که کمک بزرگی به افزایش سطح زیر کشت و میزان برداشت استان کرده است.
رئیس شیلات شهرستان بندر لنگه هم با اعلام اینکه در سال گذشته بیش از 3 هزار و 400 تن میگو در این شهرستان برداشت شده است گفت: پیش بینی می کنیم در سال 97 میزان برداشت میگو به 4 هزار و 200 تن برسد. 
حسین ریاس افزود: در بندر لنگه سه کارخانه بسته بندی و صادرات میگو و ماهی فعال اند که هر گاه سالانه بیش از 6 میلیون دلار ارزآوری دارد. 
وی با بیان اینکه میگوی صادراتی این شهررستان به کشورهای فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و چین صادر می شود  بیان کرد: میانگین تولید در هر هکتار استان از  سه تن و 300 کیلوگرم در هکتار در سال 1395 به  چهار تن و 200 کیلوگرم رسیده است که شاهد رشد 27 درصدی در این میزان بوده ایم . 
مجموع تولید میگوی پرورشی استان هرمزگان با  با بیش از سه هزار و 660 هکتار سطح زیرکشت، به پانزده هزار و 333 تن رسیده است.
mp4
<div id="video-display-embed-code_2407807" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2179029/2407807?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما