شناسهٔ خبر: 26759596 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

فرانسه بربام فوتبال جهان

صاحب‌خبر -

  رسول شمالی ورزنده


....... دیدارفینال رقابت‌های فوتبال جام جهانی 2018 روسیه باپیروزی تیم ملی فوتبال فرانسه درمقابل کرواسی به پایان رسید.
ورزشگاه نوژنیکی مسکو شاهد یکی از زیباترین مسابقه فینال درادوارمختلف جام جهانی بود. دیداری که مقامات بلندپایه چند کشوردنیا از جمله پوتین رئیس‌جمهور روسیه و روسای جمهور فرانسه و کشورکرواسی درآن حضور داشتند.
ورزشگاه لوژنیکی که از ساعت‌ها قبل از این بازی مملو از هوادران و تماشاگران دوتیم شده بود شاهد جذاب ترین بازی فینال بود.
فینالی که خروس‌های پاریس با به ثمررسانده چهارگل کروات‌ها را مات کردند ونشان دادند که پیروزی‌هایشان در کوران رقابت‌های این جام تفاقی نبوده و فرانسه برای قهرمانی دراین دوره از جام جهانی برنامه ریزی کرده بود و برای هربازی این جام طرح وبرنامه داشت.
کروات‌ها پس از دریافت گل اول تلاش زیادی برای جبران کردند و موفق شدند که بازی را به مساوی بکشانند اما فرانسوی‌ها با قدرت دوچندان برحریف سخت کوش کروات خود فایق شدند و گل‌های دوم وسوم و چهارم را درون دروازه تیم ملی کرواسی کاشتند.
درادامه اگرچه تیم ملی در واسی توانست گل دوم را به فرانسه تحمیل کند اما توان زدن گل‌های بیشتر و کشاندن این مسابقه به نتیجه مساوی را نداشت و با همه تلاش‌هایی که مردان خط حمله ومیانی کرواسی انجام دادند این دیدارمهم و مهیج با برتری مطلق خروس‌های فرانسه به پایان رسید و فرانسه باقهرمان شدن درجام بیست ویکم باردیگر بربام فوتبال جهان ایستاد.
فرانسوی‌ها که در سال 1998 با میزبانی که داشتند قهرمان جام جهانی شدند دراین دوره باارائه بازیهای درخشان و بهره گیری از ستاره‌های جوان خود باردیگر برای دومین بارقهرمان جام جهانی شدند.  
البته این باخت کروات‌ها در فینال رقابت‌های جام جهانی چیزی از ارزش‌های تیم ملی کرواسی کم نمی‌کند و یقینا کرواسی درجام‌های جهانی آینده می‌تواند به  قهرمان برسد کرواسی درمیان بزرگان فوتبال جهان مثل اسپانیا، برزیل ، پرتغال ، آرژانتین ، و دیگرنامدارن تااین مرحله پیش آمدند ونشان دادند که تلاش ، همت و غیرت جمعی و تیمی می‌تواند ضامن موفقیت باشد  کرواسی و فرانسه دو تیمی بودند که با تلاش فراوان و برنامه مدون و استراتژی درست به فینال بیست وبکم رسیدند.
 جام بیست ویکم هم با قهرمانی فرانسوی‌ها به پایان رسید و درپایان این فینال سخت  ونفس گیر اکرچه یک تیم قهرمان شد اما فضای استادیوم لوژنیکی مسکو شاهد اشک‌ها ولبخند‌هایی بود که درفضای گرم بازی‌ها بسیارجلب توجه کرد فرانسه ای که به همراه شادی  و  با جام جهانی به خانه برگشت  و تیم ملی کرواسی هم درمیان غم و اندوه ازدست دادن قهرمانی درحالی که اشک می‌ریختند به کرواسی رفتند.
اما اگربخواهیم جام بیست ویکم را زیرزره بین ببریم باید ادعا کنیم که عنوان نایب قهرمانی جام جهانی رتبه ای است که خیلی از تیم‌های قدرتمند جهان آرزوی رسیدن به آن را دارند و حضور کرواسی درفینال به مثابه یک افتخار برای این کشوراروپایی است که موفق شده برای اولین بار دربین ۳۲کشور درفینال حضورپیداکند و طعم نایب قهرمانی را بچشد.
تیم ملی فوتبال فرانسه هم درطول این سال‌ها با برنامه ریزی و طراحی در ساختارفوتبالی خودو پرورش جوانان مستعد موفق شد تحول بسیارخوبی در تیم فرانسه ایجاد کند و امروز نامداران و ستاره‌های جدیدی در فوتبال فرانسه متولد شده‌اند که سال‌های سال می‌توانند دربالاترین باشگاههای جهان و سطح فوتبال دنیا حضور پیدا کنند. 
فرانسه اگر پس از بیست سال به دومین قهرمانی اش درجام جهانی رسیده بخاطر اهمیت پرورش ستاره‌ها یی چون امباپه ، گریزمن ، پوگبا ودیگربازیکنان مستعد درفرانسه هست 
تیم ملی فرانسه برای چهارسال با بزرگترین افتخار فوتبال جهان همراه خواهد بود و خاطرات این جام با فرانسه تا سال 2022 قطر دراذهان زنده خواهد ماند. 
به هرحال جام جهانی روسیه با همه خاطرات تلخ و شیرین اش در شب بارانی مسکو ودر میان اشک‌ها ولبخندها به پایان رسید و حالا همه باید تا چهارسال دیگر متظر بمانیم تا ستاره‌های دیگری درآسمان فوتبال جهان بدرخشند و دوباره جام جهانی دیگر و شکوه و افتخاری دیگر.
 

نظر شما