شناسهٔ خبر: 26758658 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

درهای کاروانسرای تاریخی شاه عباسی کرج بر روی گردشگران باز شد

کرج-ایرنا- به مناسبت دهه کرامت ، درهای کاروانسرای تاریخی و گردشگری شاه عباسی کرج شامگاه دوشنبه در آئینی با حضور مسئولان کشوری بر روی گردشگران گشایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رامین افشاری مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت: این کاروانسرا با هدف رونق گردشگری استان البرز و ایجاد اشتغال با صرف 30 میلیارد ریال آماده سازی شده است.
وی بیان داشت: در این مجموعه با زیر بنای 3 هزار متر مربع ، افزون بر بخش های دیدنی و پذیرایی از گردشگران ، نمایشگاه دائمی صنایع دستی نیز دایر شده است.
افشاری گفت: با راه اندازی کاروانسرای شاه عباسی کرج برای یکصد نفر اشتغال ایجاد شده است.
مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: مجموعه ارزشمند و تاریخی شاه عباسی یکی از آثار منحصربه فرد در کشور بوده که می تواند در جذب گردشگران داخلی و خارجی تاثیر گذار واقع شود.
وی یادآور شد: این مجموعه سه سال است که با همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز مرمت و بازسازی شده است .
افشاری گفت: از مسئولان کشوری و استانی انتظار می رود این مجموعه را برای رونق گردشگری و اشتغال مورد حمایت قرار دهند.
وی یادآور شد: این فضا دارای تالار ها، رستوران های سنتی و حجره های صنایع دستی است که می تواند معرف بخشی از تاریخ کشور و استان البرز باشد.
افشاری تاکید کرد که درهای این مجموعه باید برای همیشه بر روی مردم و گردشگران باز بماند.
کاروانسرای شاه عباسی مربوط به عهد صفویه یکی از آثار تاریخی استان البرز بوده که به ثبت ملی رسیده است.
خیرالله ترخانی معاون سیاسی امنیتی و فرهنگی استانداری البرز در این آئین گفت: این استان دارای آثار تاریخی منحصربه فرد در کشور بوده که بیانگر غنای تاریخی و فرهنگی منطقه است.
وی بیان داشت: از ظرفیت های تاریخی و طبیعی استان البرز باید برای جذب گسترده گرشدگران استفاده شود.
ترخانی گفت: توسعه صنعت گردشگری به شکوفایی اقتصادی و اشتغال استان البرز کمک خواهد کرد.
وی تاکید کرد که با بازسازی و احیای آثار فاخر و تاریخی استان البرز، درهای میراث و گنجینه های ماندگار استان بر روی گردشگران باز شود.
معاون استاندار البرز گفت: این استان پردد باید به یکی از مقصدهای مهم گردشگری در کشور تبدیل شود لیکن تامین زیرساخت ها لازمه تحقق این مهم است.
وی یادآور شد: البرز در مسیر مسافران 14 استان کشور قرار دارد و بایستی از استان ترددی به مقصد گردشگری تغییر وضعیت پیدا کند.
ترخانی با قدردانی از تلاش مسئولان کشوری و استانی برای راه اندازی کاروانسرای شاه عباسی گفت: این گنجینه ارزشمند می تواند معرف بخشی از تاریخ و فرهنگ کشور و استان البرز باشد.
در آئین گشایش این کاروانسرا که تعدادی از مسئولان استانی و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند، گروه های هنری اقوام ایرانی به اجرای برنامه های شاد و متنوع پرداختند.
استان البرز دارای 450 اثر تاریخی و طبیعی ثبت شده ملی است.
7410/ 6155

نظر شما