شناسهٔ خبر: 26757915 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

حوادث روز جهان از مرگ 15 معدنچی تا بازسازی حیوانات کمیاب

رانش زمین و تخریب یک معدن در میانمار 15 کشته و 45 زخمی برجا گذاشت.به‌گزارش یاهو، این معدن که در شمال میانمار واقع شده بر اثر بارش‌های بی‌وقفه و لغزش و رانش زمین تخریب شد و تعدادی از معدنچیان مجروح و کشته شدند.در پی این حادثه عملیات امدادرسانی با بولدوزر انجام شد و قربانیان حادثه به همراه مجروحان بیرون کشیده شدند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /روشی برای بازسازی حیوانات کمیاب

محققان باغ وحش سن دیگو امریکا امیدوار هستند تا با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و فریز سلولی بتوانند نسل حیوانات در خطر انقراض را حفظ کنند.
به گزارش یاهو، با توجه به شرایط زیست محیطی، آلودگی محیط زیست و تخریب‌های انسانی، گونه‌های مختلف جانوری که حضورشان در زنجیره اکوسیستم ضروری است در حال نابودی هستند.محققان امریکایی براین باورند با روش فریز کردن می‌توانند سلول‌های بنیادی را حفظ کرده و در شرایط مناسب این حیوانات را پرورش داده و آنها را تکثیر کنند.
 
جشن پیروزی فرانسه دو کشته داد
 
جشن قهرمانی تیم ملی فوتبال فرانسه در جام جهانی روسیه 2 قربانی داشت.
به گزارش رسانه‌های انگلیسی، پس از قهرمانی تیم فوتبال فرانسه مقابل کرواسی هواداران این تیم به خیابان‌های فرانسه ریخته و به جشن و پایکوبی پرداختند. اما در برخی شهر‌ها از جمله پاریس هواداران دو تیم کارشان به آشوب و درگیری کشیده شد و دو نفر از هواداران فرانسوی در جریان این ناآرامی‌ها کشته شدند.
 
 
تصادف زنجیره ای در نیومکزیکو
 
تصادف زنجیره‌ای اتوبوس مسافربری با چند خودرو در نیومکزیکو 3 کشته و 24 زخمی بر جا گذاشت.به‌گزارش یاهو، حادثه در 18 کیلومتری شمال باریلو و به علت سرعت زیاد اتوبوس رخ داده است.سخنگوی پلیس بیان کرد که اتوبوس پس از برخورد با خودروها در بزرگراه واژگون شده و افراد زخمی با هلیکوپتر و اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.«جری رزنبوم» از شرکت اتوبوسرانی در این ارتباط گفت: اتوبوس در مسیر «دنور» تا «ال پاسو» تگزاس در حرکت بوده که دچار سانحه شده است.
 
 
خواب خوش مار 2 متری روی سینه  مرد امریکایی
 
مار بوآ که از سوراخ سقف وارد اتاق خواب یک مرد امریکایی شده بود با آرامش روی سینه مرد خوابید. به گزارش دهلی نیوز، مرد نیویورکی که خوابیده بود با احساس سنگینی روی قفسه سینه‌اش از خواب پرید اما با دیدن مار 2 متری روی سینه‌اش از ترس خشکش زد.وی دقایقی بعد با پلیس تماس گرفت و مأموران حیات وحش منطقه پولوسکی به خانه‌اش رفته و مار را زنده‌گیری کردند.«مت فاستر» از سازمان حفاظت محیط زیست دراین باره گفت:«مار بزرگ از سقف وارد خانه شده و روی بدن این مرد جا خوش کرده و خوابیده بود که با تماس وی مأموران وارد عمل شده و این مار را زنده‌گیری کردند.»
 
 
پرنده‌ ای که باعث آتش سوزی در یک مزرعه شد!
 
در اتفاقی نادر، یک پرنده موجب به آتش کشیده شدن مزرعه‌ای با وسعت چند هکتار در آلمان شد.
به‌گزارش باشگاه خبرنگاران، این آتش‌سوزی که در مزرعه‌ای وسیع در اطراف شهر روستوک آلمان ایجاد شده بود سرانجام توسط آتش‌نشانان مهار شد. کارشناسان در بررسی علت این حادثه دریافتند یک پرنده روی کابل برق خطوط قطار نشسته و با این کار باعث شده کابل برق روی زمین مزرعه بیفتد و آتش بگیرد. این آتش بسرعت در مزرعه گسترش یافت. همچنین در اثر بادهای محلی که همان موقع در منطقه در حال وزیدن بود این آتش بلافاصله به‌طرف یک منطقه مسکونی سرایت کرد اما با اقدام بموقع آتش‌نشانان مهار شد.
حدود ۵۰ داوطلب به همراه آتش‌نشانان از جمله یک هلیکوپتر امداد در عملیات اطفای آتش حضور داشتند. سرانجام این آتش‌سوزی که به حدود ۷ هکتار از زمین‌های اطراف خسارت وارد کرد خاموش شد. این حادثه تلفات جانی نداشت.
 
 
قتل فجیع شاهد 13 ساله
 
دختر 13 ساله امریکایی که شاهد قتل مادربزرگش بود در آلاباما سر بریده شد.
به گزارش دیلی میل، جسد «ماریا لوپز» در گورستان آلاباما پیدا شد.بنا به گزارش پلیس ایالتی، قربانی توسط اعضای باند کارتل سینالوا سر بریده شد تا نتواند علیه قاتلان مادربزرگش در دادگاه شهادت دهد.بنابر اطلاعات پلیس، مادربزرگ این دختر زمانی با اعضای باند ارتباط داشته اما بر اثر اختلافات درون شبکه‌ای توسط اعضای باند به قتل رسیده بود ؛ از بدشانسی «ماریا» در زمان قتل، شاهد ماجرا بوده و به همین دلیل سرش  بریده شد.دادگاهی در آلاباما قاتلان این دو را دستگیر کرده و پای میز محاکمه کشاند.
 
 

نظر شما