شناسهٔ خبر: 26754165 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بازپس‌گیری ارتفاعات راهبردی و ۴ روستا در جنوب سوریه

نیروهای ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود در محور جنوبی، موفق به بازپس‌گیری ارتفاعات استراتژیک «الحاره» در اطراف درعا و القنیطره و بلندی‌های «حمد» در ریف شمالی درعا شده و تعدادی روستا را از کنترل تروریست‌ها خارج کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیروهای ارتش سوریه که این روزها در آستانه آزاد کردن استان و شهر درعا قرار دارند، دست‌آوردهای جدیدی را کسب کردند.

گروه رسانه‌ای «الاعلام الحربی» سوریه اعلام کرد که یگان‌های ارتش موفق شدند بر ارتفاعات استراتژیک «الحاره» واقع در حومه درعا و قنیطره که از مهمترین نقاط جبهه جنوبی محسوب می‌شود، مسلط شوند.

الاعلام الحربی همچنین اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری با گروه‌های تروریستی موفق شدند بر روستای «مسحره» و بلندی‌های آن در بخش مرکزی شهر قنیطره واقع در جنوب سوریه تسلط یابند.

شبکه المنار گزارش داد که روستای «کفر ناسج» و ارتفاعات روستای «حمد» واقع در ریف شمالی درعا امروز تحت کنترل ارتش سوریه درآمده است.

نیروهای سوری همچنین بر روستای «ام العوسج» واقع در شمال غربی منطقه زمرین در ریف شمال غربی درعا مسلط شدند.

درعا کمربند امنیتى جنوب سوریه براى ارتش در آینده خواهد بود و مهم‌ترین پایگاه‌هاى پدافند هوایى سوریه در دو استان درعا و قنیطره استقرار داشت و تروریست‌ها در همان سال‌هاى ابتدایى بحران با ازبین بردن این سیستم‌ها نقش مهمى در کمک به حملات رژیم صهیونیستی از جنوب سوریه به مناطق مرکزى داشتند.

انتهای پیام/ح

 

برچسب‌ها:

نظر شما