شناسهٔ خبر: 26753819 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

توسط حرم امامین عسکریین(ع)؛

همایش «تاریخ کهن و نوین سامرا» برگزار شد

ابنا

همایش فکری و فرهنگی هفتگی با عنوان «تاریخ کهن و نوین سامرا» در حرم مطهر امامین عسکریین(ع) در سامرا برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ همایش فکری و فرهنگی با عنوان «تاریخ کهن و نوین سامرا» در حرم مطهر امامین عسکریین(ع) در سامرا برگزار شد.

حجت الاسلام شیخ سیف العائدی از مسئولان عتبه عسکریین در این همایش به بیان وجه نامگذاری سامرا به این نام و همچنین تاریخ این شهر پرداخت.

وی اظهار داشت که شهر سامرا از بزرگترین شهرها به شمار آمده و منبع تشعشع اندیشه انسانی جهت تحکیم روابط بین فرهنگ و جامعه است.

این روحانی عراقی افزود: سامرا در دوران خلافت عباسی به «سر من رأی» نامگذاری شده بود یعنی اینکه هر که این شهر را ببیند شادمان می شود و این نشان دهنده زیبایی و عظمت شهر است.

خبر دیگر اینکه، نشست کادر مهندسی ویژه بازسازی عتبه عسکری به ریاست حجت الاسلام سید علاء الموسوی رئیس سازمان اوقاف شیعه عراق ریاست در بغداد برگزار شد.

مراحل بازسازی این حرم مطهر و برطرف کردن مشکلات پیش روی این فعالیت از مهمترین محورهای مورد بحث در این نشست بود.

حجت الاسلام موسوی در این نشست تأکید کرد که روند بازسازی حرم مطهر باید سرعت یافته تا این حرم از دوران پیش از انفجار توسط تروریست های تکفیری نیز بهتر شود.

همچنین جمعی از دانشجویان شرکت کننده در طرح تابستانی دفتر آیت الله العظمی سید محمد سعید حکیم به زیارت بارگاه ملکوتی امامین عسکریین(ع) مشرف شدند.

..............

پایان پیام / 326

نظر شما