شناسهٔ خبر: 26753451 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

حیدری:

کارت های بازرگانی دست دلالان را بازتر کرده بود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید دولت به این دلیل ممنوعیت در واگذاری کارت های بازرگانی واردات اعمال کرده است که این کارت ها دست دلالان را بازتر کرده بود.

صاحب‌خبر -

غلامرضا حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تغییرات در شرایط کارت بازرگانی در بخش واردات، اظهار داشت: دولت تصمیم گرفته است که واگذاری کارت های بازرگانی در بخش واردات را ممنوع کند، به نظر می رسد سوء استفاده از این کارتها زیاد و دست دلالان در زمینه فساد بازتر شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: دلالان کارت جماعت بازرگان را جمع می کنند و با استفاده از این کارها بهره های کلان می برند، متاسفانه با این کارها ادعای واردات می کنند و براساس ادعا روی کاغذ ارز دولتی دریافت می کنند؛ اما در واقع وارداتی صورت نمی گیرد و بعضا  تخلف و دروغ بوده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم شورای اسلامی در این باره که بسیاری خواهان محدودیت در صدور کارت های بازرگانی در حوزه صادرات هستند، گفت: در صادرات نیز دروغ ها زیاد شده است، بر روی کاغذ مدعی صادرات می شوند و از جوایز صارداتی و معافیت های مالیاتی بهره مند می شوند ولی در حقیقت اتفاقی نیفتاده است.

وی با بیان اینکه وضعیت صادرات و واردات نشان دهنده معیوب بودن سیستم کشور است، بیان داشت: به نظر می رسد کارت ها باید به بازرگانان واقعی اختصاص پیدا کند و این موضوع به مدل استراتژی کشور بر می گردد.

حیدری در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه استراتژی کلی کشور جایگزینی واردات است، توضیح داد: ما شعار استراتژی توسعه صادرات می دهیم؛ اما در عمل جایگزینی واردات را دنبال می کنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به موفقیت کشورهای مانند مالزی، ژاپن و کره جنوبی، ادامه داد: اجرای عملی استراتژی توسعه صادرات الزامات و روابط خارجی خاص خود را می طلبد که باید بازار خود را به دست آورد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: برای تغییر استراتژی باید حاکمیت که مجلس و دولت بخشی از آن هستند تصمیم بگیرد اما تا زمانی که به دنبال دور زدن تحریم ها و ایجاد افرادی مانند بابک زنجانی هستیم صحبت کردن قوا از تریبون های مختلف نتیجه بخش نیست./

خبرنگار: نسترن دقیقی

پایان پیام

نظر شما