شناسهٔ خبر: 26752385 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حاشیه ای بر حضور مدیر گروه اجتماعی شبکه سه در برنامه «حالا خورشید»

از واردات خوراک دام تا نیامدن پویول و ممنوع التصویری استیلی

مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیما با حضور در برنامه زنده«حالا خورشید» به برخی انتقادهای مردم از برنامه های این شبکه پاسخ داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تلویزیون خبرگزاری شبستان، به  نظر می رسد رسانه ملی تصمیم گرفته گام های هر چند کوچکی برای رفع تمام اتهامات و انتقادات علیه خود بردارد. به منظور ایجاد زمینه های فرهنگسازی نقد و نقدپذیری مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیما در برنامه «حالا خورشید» به مطالبات و سوالات بینندگان شبکه حاضر شد و پاسخ داد.

 

رسانه ملی از دامن زدن به حاشیه ها پرهیز دارد

وی در پاسخ به سوال رضا رشیدپور در زمینه راه اندازی پویش مردمی برای تولید واکسن یک بیماری در یکی از برنامه های شبکه سه ماه عسل را برنامه ای پربیننده با عقبه 12 ساله دانست و  تاکید کرد: این سوژه از طرف مسئولان وزارت بهداشت به برنامه معرفی و آن را دغدغه و ضرورتی برای وزارت بهداشت دانستند.

 

وی افزود: استعلام های لازم گرفته شد و سوژه در برنامه مطرح شد. حتی بعد از برنامه وزیر بهداشت مصاحبه هایی در حمایت ازاین پویش مطرح کرد. اما متاسفانه رسانه در مساله ای هزینه کرد ولی در نهایت یکی از طرفین حاضر نشد در مناظره ای که رسانه پیشنهاد داد شرکت نماید.

 

کریمان در ادامه اضافه کرد: رسانه ملی تلاش کرد تا با جلوگیری از دامن زدن به حاشیه ها از تنش بیشتر بین دستگاههای اجرایی  جلوگیری کند. چرا که تنش زدایی را از ماموریت های اصلی خود می داند.

 

صرفه جویی ارزی را از خود آغاز کردیم

سوال دیگر رشید پور از کریمان به عدم حضور پویول کاپیتان اسبق تیم اسپانیا بازمی گشت موضوعی که تعجب بسیاری از بینندگان برنامه «نود» را در پی داشت. مجری برنامه از مدیر گروه اجتماعی خواست تا دلایل رسانه را در مورد این تصمیم دقیقه آخر شبکه توضیح دهد.

 

کریمان با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: فردوسی پور از تهیه کننده های خوب و باسابقه تلویزیون در زمینه برنامه های ورزشی است و حق دارد برای جذابیت بیشتر برنامه خود از کارشناسان مطرح استفاده نماید. اما با توجه به مشکلات معیشتی مردم و تلاش های دولت در زمینه صرفه جویی های ارزی مدیران شبکه ترجیح دادند این صرفه جویی را از برنامه های خود آغاز کنند. مطالب دیگری که در فضای مجازی مطرح شد صرفا فضاسازی های حاشیه ای است.

 

واردات خوراک دام توسط صداوسیما

بنابراین گزارش چند روز پیش بود که  در خبرها آمد:«شرکت جام جم بازرگانی پیشرو از آن دسته شرکت‌هایی است که دریافت ارز دولتی برایش آن‌قدر جذابیت داشته که عطای فعالیت اصلی خود را یعنی اخذ و اعطای نمایندگی و شعب در داخل و خارج از کشور، انعقاد قرارداد و ایجاد نمایشگاه‌ها و سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها را به لقایش ببخشد و وارد کار دام شود. این شرکت با موجودی سرمایه چهارمیلیاردتومانی، 162هزار یوروی دولتی دریافت کرد و ذرت برای خوراک دام وارد کرده است.!»

 

مدیران تلویزیون و مقاصد سیاسی 

چندی پیش غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در واکنش به پخش مستند اقتصادی «روایت مردم» از تلویزیون به تندی از صداوسیما و مدیران آن انتقاد کرد و گفت کاملا واضح است که مدیران تلویزبون در تلاش هستند که به مقاصد سیاسی خود دست پیدا کنند. او همچنین تاکید می‌کند که اگر مجلس امکان استیضاح رئیس صدا و سیما را داشت، این کار بسیار واجب‌تر از استیضاح هر وزیر و مسئول ضعیف دیگری بود.

 

ایمن آبادی درباره اهداف سیاسی که پشت پخش مستند «روایت مردم» بود به یکی از رسانه ها گفت: «به نظر من این مجموعه اوج بی‌تدبیری صدا و سیما در شرایط فعلی را نشان می‌دهد که آنتن خود را در اختیار عده‌ای گذاشته‌ که به شکل کاملاً واضحی دنبال چیزی جز ماهی گرفتن از آب گل‌آلود شرایط فعلی نیستند. خیلی واضح است که این مستند تلاشی است برای رسیدن به مقاصد سیاسی، مثل اکثر برنامه‌های صدا و سیما...»

 

رسانه پیگیر مطالبات مردم است

مدیر گروه اجتماعی در پاسخ به اعتراض غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مورد ساخت برنامه «صدای مردم» توسط فردی از یک طیف سیاسی نیز گفت: صدای مردم باید در تمام برنامه های رسانه ملی به گوش رسد. مهم نیست کدام طیف سیاسی حامل پیام مردم باشد.همانطور که اقدامات قوه مجریه در سفرهای استانی با توجه به ماموریت ذاتی این قوه در رسانه ملی منعکس می شود.

 

به عقیده کریمان انتقاد این نماینده مجلس صرفا موضوعی جناحی بوده است در حالی که در رسانه ملی تولیداتی فراجناحی داشته و تنها پیگیر مطالبات مردم است.

 

استیلی ممنوع التصویر نیست

بعد از مصاحبه حمید استیلی با شبکه ماهواره ای من و تو  اعلام شد که او در پی این مصاحبه ممنوع التصویر شده است، بلافاصله این خبر در رسانه ها و فضای مجازی پیچید تا اینکه مدیر گروه اجتماعی شبکه سوم سیما به این شایعات پایان داد. او در برنامه «حالا خورشید» این شایعه را رد کرده و گفت: احتمال دارد یکی از تهیه کنندگان تلویزیون به صورت شخصی موضوع را مطرح کرده باشد و این مورد قطعا موضع مدیران رسانه نیست. همین شب گذشته حمید استیلی در برنامه شبکه ورزش به عنوان کارشناس حضور داشت.

 

 

 

نظر شما