شناسهٔ خبر: 26751614 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

احداث فاز نخست کمربندی دوم ارومیه تا پایان امسال آغاز می‌شود

R41361/P1377/S6,48/CT1

نایب رئیس شورای شهر ارومیه گفت: با هدف تهسیل عبور و مرور مردم احداث فاز نخست کمربندی دوم ارومیه تا پایان امسال آغاز می‌شود

صاحب‌خبر -

عادل فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با بیان اینکه امسال برای آزاد سازی املاک فاز اول کمربندی دوم  مبلغ 39 میلیارد تومان هزینه شده اظهار کرد: فاز نخست این کمربندی شامل املاک نواحی جاده سرو، باغ رضوان تا جاده‌ شهریار و جاده‌ انهر است.

وی با اشاره به اینکه کمربندی دوم به عنوان بزرگ‌ترین پروژه مدیریتی شهر ارومیه شناخته می‌شود گفت: در بودجه شهرداری امسال برای آزاد سازی و تملک اراضی این کمربندی یک هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

فتاحی تصریح کرد: طول کمربندی دوم 42 کیلومتر است و در 23 تقاطع غیر همسطح واقع می‌شود که در صورت به اجرا درآمدن آن، شاهد روانی ترافیک در سطح شهر ارومیه برای سال‌های زیادی خواهیم بود.

وی گفت: کمربندی دوم ضمن انتقال مشاغل مزاحم به حاشیه این کمربندی سبب جلوگیری از توسعه لجام گسیخته شهر ارومیه شده و نقش بسزایی در کنترل حریم شهر ایفا می کند.

 فتاحی با تاکید بر اینکه ایجاد فضای سبز و کاهش آلودگی هوا و زیست محیطی از مزایای این کمربند خارجی است گفت: موسسه امین با پیش بینی 73 میلیارد تومان در این فاز از طرح سرمایه گذاری کرده است.

نایب رئیس شورای شهر ارومیه گفت: کمربندی دوم از جاده سرو شروع می‌شود و به سمت جاده انهر می‌رود سپس از جاده‌های جام جم، بند، اشنویه، مهاباد، امامزاده، گلمان خانه و سلماس عبور می‌کند و نهایتاً دوباره به جاده سرو می‌رسد که سبب اتصال کلیه ورودی‌های شهر به یکدیگرمی‌شود.

انتهای پیام/ش

نظر شما