شناسهٔ خبر: 26749787 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

بانکهای مشهد اخطار قطع برق گرفتند

قدس انلاین : مدیرعامل شرکت نیروی توزیع برق مشهد گفت: از زمان تغییر ساعات اداری و اعلام مدیریت مصرف برق در این شهر، بانکها پرمصرف ترین مشترکان برق در این شهر شناخته شده اند که در صورت عدم رعایت، برق آنان قطع می شود.

صاحب‌خبر -

علی سعیدی روز دوشنبه افزود: از روز سه شنبه 19 تیرماه ساعت آغاز کار ادارات و بانکها یک ساعت جلو کشیده شده و این مراکز از ساعت 6 و 30 دقیقه فعالیت خود را آغاز می کنند.

وی اظهار داشت: با اجرای این طرح، گزارش مصرف برق دستگاه های اجرایی در مشهد به استانداری اعلام شد و شرکت مخابرات به عنوان کم مصرف ترین و بانکها به عنوان پرمصرف ترین مشترکان اداری در مشهد شناخته شدند.
وی بیان کرد: تاکنون هیچ مشکلی برای تامین برق در منطقه خراسان وجود نداشته اما به دلیل خشکسالی و کاهش تولید نیروگاههای برق آبی، شبکه سراسری برق در کل کشور دچار کمبود تولید شده و ملزم به مدیریت مصرف و کاهش بار شبکه هستیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: در صورتی که مشترکان اعم از اداری، تجاری و خانگی مصرف برق خود را مدیریت نکرده و مصرف بیش از حد داشته باشند، برق آنها قطع می شود.
سعیدی اظهار داشت: از زمان اجرای تغییر ساعات اداری دستگاه های اجرایی در مشهد تاکنون روزانه 15 تا 20 مگاوات در مصرف برق صرفه جویی شده است.
وی افزود: از ابتدای فروردین ماه تاکنون اوج مصرف برق در یک روز (19 تیرماه) در مشهد به هزار و 450 مگاوات رسید در حالی که اوج مصرف برق در 18 تیرماه پارسال در این شهر هزار و 453 مگاوات بود.
وی بیان کرد: با این ارقام به نظر می رسد مشترکان برق در مشهد همکاری خوبی با وزارت نیرو داشته اند و با اینکه هنوز گرما ادامه دارد، به خوبی مصرف برق خود را مدیریت کرده اند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد از مشترکان خواست کولرهای گازی را روی درجه 25 و کولرهای آبی را روی دورِ کُند تنظیم کنند، از روشن کردن لامپ در روز و استفاده از وسایل برقی مانند ماشین لباسشویی و اتو در ساعات اوج بار (11 تا 15 و 19 تا 23) خودداری نمایند.
شرکت توزیع برق مشهد دارای 14 هزار کیلومتر شبکه و 10 هزار دستگاه ترانسفورماتور برای تامین برق مشترکان است. همچنین این شرکت با 6 هزار کیلومتر شبکه و 253 هزار لامپ روشنایی معابر با بار مصرفی 1300 مگاوات در مساحت 10 هزار کیلومتر در سطح کلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد خدمت می کند.

نظر شما