شناسهٔ خبر: 26748731 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شورای خارجی اروپا سند عدم مخالفت با به‌روزرسانی قوانین مسدودساز را تصویب کرد

وزیران خارجه اتحادیه اروپا در نشست امروز خود سند عدم مخالفت با به‌روزرسانی قوانین مسدودساز را تصویب کردند.

صاحب‌خبر -

شورای خارجی اروپا سند عدم مخالفت با به‌روزرسانی قوانین مسدودساز را تصویب کردبه گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزیران خارجه اتحادیه اروپا در نشست امروز خود سند عدم مخالفت با به روزرسانی قوانین مسدودساز را با هدف محافظت از شرکت‌های اروپایی در برابر تحریم‌های یکجانبه علیه ایران، تصویب کردند.

پس از خروج آمریکا از برجام، سران اتحادیه اروپا در ۱۶ می (۲۶ اردیبهشت) با به روزرسانی قوانین مسدودساز موافقت و شورای اروپا را موظف کردند تحریم‌های  یکجانبه آمریکا علیه ایران را به فهرست تحریم‌های مشمول قوانین مسدودساز بیافزاید.

در فرآیند به روزرسانی این قوانین، شورای امور خارجی اروپا و پارلمان اروپا نیز حق اظهار نظر دارند و می‌توانند با این کار مخالفت کنند. به آن‌ها تا ۷ آگوست (۱۶ مرداد) برای اعلام مخالفت فرصت داده شده است. با تصمیم امروز شورای خارجی اروپا و اعلام عدم مخالفت با به روزرسانی قوانین مسدودساز، تنها پارلمان اروپا باقی مانده که یا باید با این اقدام موافقت کند یا اینکه اجازه دهد ضرب‌الاجل ۷ آگوست بدون اعلام مخالفت، سپری شود.

قوانین مسدودساز شرکت‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا را ملزم می‌کند ظرف ۳۰ روز پس از آنکه به واسطه آثار فراسرزمینی تحریم‌های اتحادیه اروپا متحمل خسارت شدند، شورای اروپا را در جریان قرار دهند.

شرکت‌های اروپایی همچنین از رعایت آثار فراسرزمینی تحریم‌های مشمول قوانین مسدودساز، منع شده‌اند. علاوه بر این، این قوانین احکام دادگاه‌های خارجی که بر اساس آثار فراسرزمینی تحریم‌های آمریکا وضع شده باشند را در اتحادیه اروپا بی‌اثر می‌کند. 

انتهای پیام/

نظر شما