شناسهٔ خبر: 26747040 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کانون های مساجد در اصل یک سازمان مردم نهاد است

مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: کانون های مساجد به عنوان یک سازمان مردم نهاد در راستای اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه در حال فعالیت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، حجت الاسلام اباذر بیگی، مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری آذربایجان غربی، امروز (25 تیر) در سومین مراسم افتتاح طرح اوقات فراغت که در شهرستان شوط برگزار شد گفت: کلیه کانون های مساجد استان در سامانه سجا ثبت نام کردند که از این پس تمامی فعالیت های کانون ها به صورت کاملا مدون ثبت و ضبط می شود.

 

وی افزود: در سال جاری تغییر رویکرد در عملیات فرهنگی و هنری کانون های داشته ایم که بدون شک ما را در رسیدن به اهداف نهایی یاری خواهد کرد.

 

این مسئول با بیان اینکه شهرستان شوط 17 باب کانون فرهنگی و هنری فعال دارد، گفت: در این شهرستان 4 باب کتابخانه مسجدی نیز دیر است که جوانان و نوجوانان می تواند از آن بهره ببرند.

 

بیگی اضافه کرد: تعداد کانون های مساجد از سال 92 تا امروز با رشد چشمگیری روبرو شده است که امروز از  رشد 5 برابری تعداد کانون ها هستیم.

 

مسوول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی، گقت: کانون های مساجد دارای ویژگی های مسجدی، تلفیق فرهنگ و هنر، جوان گرایی، شبکه گرایی و دارای ظرفیت عظیم مردمی هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: باید در مساجد اختلافات را کنار بگذاریم.

 

این مسئول گفت: امیدواریم تا پایان امسال روستاهای شوط نیز مجهز به کانون مسجدی شوند.

 

وی تصریح کرد: روش های سنتی را باید کنار گذاشت و با تلفیق روش های نو در جهت جذب جوانان به مساجد گام برداریم.

 

بیگی با بیان اینکه در حوزه مسجد عمق فعالیت ها را گسترش دهیم، گفت: از بستر فضای مجازی استفاده کنیم تا بتوانیم جوانان را علاقمند به حضور در مساجد کنیم.

  

نظر شما