شناسهٔ خبر: 26745348 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تایمز اسرائیل: بادبادک‌های غزه، اسرائیل را از ایران غافل نمی‌کند

یک وبگاه صهیونیستی نوشت که حملات دو روز اخیر رژیم صهیونیستی به ساختمان‌های متروکه مقاومت در نوار غزه بی‌فایده بود اما بادبادک‌های آتش‌زا باعث نمی‌شود که از تهدید اصلی یعنی ایران غافل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وبگاه «تایمز اسرائیل» در گزارشی به بررسی درگیری‌های 48 ساعت گذشته بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت در نوار غزه پرداخته و نوشت تل‌آویو روی تهران متمرکز است و هرچقدر هم بادبادک آتش‌زا از غزه پرواز کند بازهم این ذهنیت تغییری نمی‌کند.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به شلیک راکت و موشک از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در پاسخ به حملات جنگنده‌های رژیم اسرائیل به اهداف مقاومت، آمده است: «هنوز زود است که تخمین بزنیم حاصل این درگیری‌ها چه بود اما این احساس وجود دارد که دور جدید خشونت‌ها غیرضروری و بی‌فایده بود».

تایمز اسرائیل با اذعان به بی‌ثمر بودن حملات رژیم صهیونیستی به اهداف ادعایی متعلق به مقاومت در نوار غزه، نوشت: «برخی در (کابینه) اسرائیل و ارتش معتقدند که بمباران تاسیسات متروکه حماس باعث می‌شود این سازمان هراسان شده و پرواز بادبادک‌های آتش‌زا را متوقف کند؛ امری که تا کنون چند هزار هکتار از فضای سبز و اراضی زراعی شهرک‌نشینان را سوزانده است».

رژیم صهیونیستی همچنین امیدوار بود که با این حملات صوری بتواند ساکنین شهرک‌های نزدیک غزه و سیاستمداران افراطی را که خواستار پاسخ شدید به عملیات‌های گروه‌های مقاومت بودند، راضی کند.

این وبگاه اما مدعی است بادبادک‌های آتش‌زا تهدید امنیتی فوری برای رژیم صهیونیستی نیست بلکه تهدید نظامی ایران علیه تل‌آویو در صدر لیست خطراتی است که علیه آنها وجود دارد.

تایمز اسرائیل با بیان اینکه از نظر تل‌آویو کشیده‌شدن به جنگی پیچیده با غزه بر سر بادبادک‌های آتش‌زا امری غیر ضروری است، نوشت: «زیرا مبارزه مهمتری از سوی ایران در سوریه علیه آنها در حال اجرا است».

در ادامه این یادداشت آمده است: «اسرائیل می‌خواهد از بقای حماس در غزه مطمئن شود. نه به خاطر اینکه به آن علاقه دارد بلکه جایگزین‌های موجود برای این گروه یا آشوب است یا اشغال غزه توسط اسرائیل و اضافه شدن دو میلیون نفر دیگر به مسئولیت‌های آن».

این وبگاه در پایان نوشت که مسائل فوق‌الذکر، مصلحت‌اندیشی‌های پشت سیاست اسرائیل در قبال غزه است که باعث می‌شود بادبادک‌های آتش‌زا و تظاهرات در مرز غزه قابل تحمل باشد.

مرز غزه و مناطق نزدیک به آن در 48 ساعت گذشته بسیار ملتهب و شاهد تبادل آتش بین گروه‌های مقاومت فلسطینی و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بوده است. ارتش رژیم صهیونیستی در این دو روز چندین‌بار با توپخانه و جنگنده  به مناطق مختلفی در غزه حمله کرد که این حمله بزرگ‌ترین عملیات هوایی از زمان جنگ 2014 با مقاومت در این منطقه بوده است.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده بود در این حملات، 2 نوجوان فلسطینی به شهادت رسیده و دست کم 25 نفر دیگر زخمی شدند. بعد از این حملات بود که گروه‌های مقاومت فلسطینی با شلیک موشک، به حملات صهیونیست‌ ها پاسخ دادند.

در همین حال جنبش مقاومت «جهاد اسلامی» بامداد یکشنبه اعلام کرد با میانجی‌گری مصر، بین گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه و رژیم صهیونیستی آتش‌بس برقرار شده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

نظر شما