شناسهٔ خبر: 26744489 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

واکنش بهروز بنیادی به ادعای نماینده ایذه درباره رفتار روسیه با ایران:

آقای خادمی حتما شوخی کرده است/ روسیه به دلیل تحریم هایی که از جانب اروپا اعمال شده، خودش محتاج کمک است/ مجلس تنها می تواند آقای ولایتی را به عنوان میهمان به مجلس دعوت کند و درباره سفر اخیرش از او توضیح بخواهند

نماینده کاشمر در پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون امنیت ملی و یا به طور کلی مجلس شورای اسلامی توان برگزاری جلسه با آقای ولایتی و سوال و جواب از ایشان را دارد یا خیر، بیان کرد: قاعدتا" مجلس طبق آئین نامه مجلس شورای اسلامی در تمامی امور می تواند ورود پیدا کند و از اینگونه افراد به عنوان مهمان دعوت کند. در خصوص آقای ولایتی نیز باید گفت که مجلس تنها می تواند ایشان را به عنوان میهمان دعوت کرده و گزارشی از اظهارنظرها و سفر را در جلسه غیرعلنی دریافت کند اما این گزارش ها نمی تواند همانند استیضاح و برخورد با وزیران، به صورت احضار و سوال و جواب باشد.

صاحب‌خبر -

دیده بان ایران: صبح امروز هدایت الله خادمی درباره تهاتر نفت با کالای روسیه در گفت و گو با خبرگرازی ایلنا اظهار داشت: در شرایطی که به ما اجازه نمی‌دهند نفت بفروشیم و کالای مورد نیازمان را وارد کنیم، ممنون روسیه هم هستیم که به ما کالا می‌دهد تا از گرسنگی نمیریم. (اینجا)

 

وی گفت: در حال حاضر وضعیت ما به گونه‌ای است که باید بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنیم، باید بین اینکه نفت به روسیه بدهیم و در قبال آن مواد روزانه‌ مان را تامین کنیم و یا اینکه اصلا نتوانیم مواد اولیه مورد نیازمان را هم تامین کنیم، یکی را انتخاب کنیم.

 

 

انتشار این اظهارات واکنش بسیاری را در شبکه های اجتماعی به دنبال داشت. تا جاییکه یک کاربر در در پاسخ به ادعای نماینده مردم ایذه در مجلس در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: ایشان (خادمی) یکی از همان نمایندگانی است که به شدت مخالف عقد قراردادهای نفتی با اروپا بود و حالا تلاش می کند تا قرار داد ایران و روسیه تحت عنوان #نفت_در_برابر_غذا هرچه سریعتر بسته شود.

 

لذا در رابطه با همین اظهارات؛ بهروز بنیادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم، به خبرنگار دیده بان ایران گفت: بنده احتمال می دهم آقای خادمی به حالت طعنه و کنایه این حرف را زده، یا شوخی کرده است. تا جاییکه که ما اطلاع داریم طی مذاکرات آقای ولایتی با رییس جمهور روسیه قرار بر این شده بود که روسیه به ایران از طریق سرمایه گزاری بر روی نفت، توسط  شرکت های تابع روسیه  کمک کند.

 

وی ادامه داد: کشور روسیه به دلیل تحریم هایی که از جانب اروپا اعمال شده، در تامین مواد ضروری خود و همچنین واردات آن با مشکل مواجه شده و در واقع خود محتاج است. خوشبختانه امروز کشور ما نیز در زمینه تولید کالا و مواد غذایی نداریم و در واقع به زمینه خودکفایی رسیده ایم. البته ممکن است تامین برخی از کالاهای خاص برای ما دشوار باشد که خود کشور روسیه نیز توان تامین و تولید آن را نداشته باشد و که در این صورت روسیه، تنها نقش یک واسطه را برای ما ایفا کند.

 

نماینده  کاشمر در پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون امنیت ملی و یا به طو کلی مجلس شورای اسلامی توان برگزاری جلسه با آقای ولایتی و سوال و جواب از ایشان را دارد یا خیر، بیان کرد: قاعدتا" مجلس طبق آئین نامه مجلس شورای اسلامی  در تمامی امور می تواند ورود پیدا کند و از اینگونه افراد به عنوان مهمان دعوت کند. در خصوص آقای ولایتی نیز باید گفت که مجلس تنها می تواند ایشان را به عنوان میهمان دعوت کرده و گزارشی از اظهارنظرها و سفر را در جلسه غیرعلنی دریافت کند اما این گزارش ها نمی تواند همانند استیضاح و برخورد با وزیران، به صورت احضار و سوال و جواب باشد.

 

 

بنیادی همچنین افزود: البته ممکن است ایشان در فضای دوستانه به مجلس دعوت شوند و در جلسه ای غیرعلنی گزارشی از سفر خود به نمایندگان بدهد.

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم درباره هماهنگ شدن و یا عدم آن سفر آقای ولایتی با وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: قطعا سفرهایی که در این سطح صورت می گیرید و حاوی پیام های ارشد نظام است در شورای عالی امنیت ملی به طور جد بررسی شده است. در شورای عالی امنیت ملی نیزبه هنگام تصمیم گیری برای این سفر  تمامی افراد نظام از نماینده رهبری، رئیس جمهور، وزیر امورخارجه و نیروهای مسلح  حضور داشته اند. این سفر نیز نتیجه برنامه  ریزی و بررسی های مداوم تمامی افراد ذکر شده، حرکت کرد.

 

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما