شناسهٔ خبر: 26738184 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

۸۰ درصد مصوبات که تاریخ ابلاغ آن‌ها گذشته اجرایی نمی‌شود

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس گفت: پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی در برنامه پنج‌ساله تصویب‌شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، احمد همتی در دیدار با مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان سمنان ، با اشاره به اینکه پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی در برنامه پنج‌ساله تصویب‌شده است گفت: در بودجه ۹۷ به ارائه راهکارهای لازم در راستای حل مشکلات اشاره‌شده است که امیدواریم با وصول طلب این سازمان بتوانیم شاهد ارائه خدمات بیشتر به مردم باشیم.

 

وی ضمن بیان این مطلب که ۸۰ درصد مصوبات که تاریخ ابلاغ آن‌ها گذشته اجرایی نمی‌شود، گفت: عدم اجرای کامل مصوبات مجلس به کشور و دولت آسیب می‌رساند.

 

همتی با تاکید بر اینکه عدم اجرای کامل مصوبات به کشور و دولت آسیب می‌رساند، ادامه داد: ثبات در کشور پیگیری مصوبات را بیشتر می‌کند اما عده‌ای در داخل و خارج با برهم زدن ثبات اقتصادی و سیاسی در راستای تخریب دولت گام برمی‌دارند که به نفع کشور نخواهد بود.

 

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس بابیان اینکه ۸۰ درصد مصوبات که تاریخ ابلاغ آن‌ها گذشته اجرایی نمی‌شود، افزود: برخی می‌کوشند تا با تخریب دولت اقدامات صورت گرفته را زیر سؤال ببرند که در پاسخ به این افراد باید گفت این اقدامات به بی‌ثباتی و عدم اجرای مصوبات دامن می‌زند.

 

همتی بابیان اینکه عده‌ای به دنبال گرفتن ایرادهای بی‌مورد از طرح تحول سلامت هستند، تصریح کرد: این اقدامات ضمن ایجاد مانع  برای تلاش‌های وزارت بهداشت و درمان باعث بروز مشکلات امنیتی در جامعه می‌شود که در کل طرح تحول سلامت هدفی جز تکریم مردم ندارد و ایرادگیری از این طرح چیزی را عاید کشور نخواهد کرد.

 

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس عملکرد این مجموعه در ارائه خدمات در بخش های بیمه ای و درمانی را بسیار خوب عنوان کرد و گفت: اقدامات صورت گرفته در استان در زمینه ارائه خدمات به جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی یعنی قشر کارگر و زحمت کش  قابل تقدیر است.

 

وی افزود: گامهای محکمی در استقرار دولت الکترونیک در این سازمان برداشته شده که با توجه به تعریف جامع دولت الکترونیک، از اهداف آن می توان به شفاف سازی و دسترسی آزاد به اطلاعات اشاره کرد.

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: حفاظت و حراست از منابع و دستاوردهای سازمان بسیار مهم و حیاتی است چراکه اگر سازمانی به این حجم فعالیت و میزان مخاطب دچار چالش شود به یقین با یک بحران اجتماعی و امنیتی مواجه خواهیم شد.

نظر شما