شناسهٔ خبر: 26737862 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین:

مهمترین دغدغه و نیاز دختران و بانوان استان قزوین اشتغال است

قزوین- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: مهمترین دغدغه و مشکل دختران و بانوان تحصیل کرده استان اشتغال است که باید برای آن تدبیر کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، به قنل از روابط عمومی استانداری قزوین، معصومه مرادیان به مناسبت میلاد خجسته حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر اظهارداشت: حضور بانوان و دختران در عرصه های مختلف بیانگر توانمندی و استعداد این گروه در مسئولیت پذیری است.

مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: بسیاری از دختران تحصیل کرده استان جویای کار هستند و باید اذعان کرد که اشتغال مهمترین مشکل دختران استان است.

مرادیان بیان کرد: بسیاری از دختران تحصیل کرده استان برای رفع نیازهای روانی، اجتماعی و اقتصادی خود به صورت قراردادی و موقت با حقوق بسیار اندک مشغول به کار هستند و درخواستهای بسیار زیادی برای اشتغال ثابت در ادارات و دستگاه های اجرایی دارند.

وی یادآورشد: بسیاری از دختران استان به دلیل فقر مالی یا اقامت در مناطق محروم و دورافتاده از تحصیل بازمانده اند و برای رفع این مشکل تفاهم نامه همکاری با وزارت آموزش و پرورش توسط دفترامورزنان برای بهسازی و بازسازی مراکز آموزشی نزدیک به روستاها و مناطق محروم منعقد شده است.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری قزوین اظهارداشت: یکی از مشکلات جامعه امروز بالا رفتن سن دختران و پسران و ازدواج نکردن آنهاست که دربعضی ازروستاها بدلیل مهاجرت مردان و پسران به شهرها برای اشتغال جهت کسب شغل و همسرگزینی در شهرها شاهد این مشکل هستیم.

وی گفت: حضور دختران مجرد با سن بالا و بیکار در روستاها موجب می شود آنها خود را سربار خانواده محسوب کنند که برای حل این مشکل به دنبال تشکیل تعاونی های اشتغالزایی دختران و بانوان روستایی هستیم.

مرادیان بیان کرد: در برخی از روستاهای استان، شهرک های اقماری و حتی جنوب شهر قزوین گرفتار ازدواج های زودرس هستند که به دلیل شکل نگرفتن سن واقعی ازدواج آسیب های اجتماعی دیگری از قبیل زایمان زودرس و طلاق زودرس را شاهدیم.

وی اضافه کرد: آموزش پیشگیری از ازدواج های زودرس به ویژه به مردان در واحدهای تولیدی و اتحادیه ها در دستور کار قرار گرفته تا مهارت های زندگی به مردان آموزش داده شده و از ازدواج های زودرس جلوگیری شود.

مرادیان اظهارداشت: :با برگزاری دوره های آموزشی کسب و کار با همکاری کانون زنان بازرگان استان اقداماتی انجام شده تا دوره های مهارتی کسب و کار مناسب با فضای روستاها و شهرها برای دختران و بانوان استان برگزار شود.

مشاور استاندار در امور بانوان تصریح کرد: برگزاری دوره آموزشی کسب و کار زنان ۲۰ تا ۴۰ سال در روزهای ۲۱ تا ۲۳ شهریورماه سالجاری برای آموزش ۱۰۰ نفر از زنان و دختران جوان استان درنظر گرفته شده و تمام برنامه ریزی ها برای اسکان و تغذیه زنان و دخترانی که از مناطق دور استان دراین برنامه شرکت می کنند نیز انجام شده است.

وی با اشاره به مشکلات برخی دختران که گاهی مورد ظلم پدر، برادر و همسر قرار می گیرند گفت: برای رفع این مشکل با کانون وکلای استان تفاهم نامه همکاری امضا شده است تا دختران آزاردیده به صورت رایگان از حمایت قانونی این کانون برخوردار شوند.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری قزوین اظهارداشت: رسیدگی به وضعیت زنان زندانی استان نیز در دستور کار قرار گرفته و در بازدید چهار ساعته از زندان زنان درخواست های آنان را برای رسیدگی جمع آوری کرده ایم تا با رئیس کل دادگستری استان مطرح شود.

وی افزود: با پیگیری انجام شده با دستور رئیس کل دادگستری استان رسیدگی به وضعیت زنان زندانی نیز تحت نظارت گروه نجات قرار گرفته تا به صورت ویژه به وضعیت آنها رسیدگی شود و خوشبختانه این همراهی و همکاری افق روشنی را در مسیر تحقق مطالبات زنان ایجاد کرده است.

مرادیان گفت: دفتر امور زنان و خانواده استانداری در حمایت از طرح های کارآفرینی زنان و دختران نخبه فراخوان داده و برای ازدواج افراد کم بضاعت با بنیادهای ازدواج آسان مذاکراتی صورت گرفته است.

نظر شما