شناسهٔ خبر: 26735715 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

رسمیت یافتن ملک خصوصی در کوبا
به گزارش رسانه‎های دولتی کوبا، این کشور بنا بر قانون اساسی جدید برای نخستین بار در شش دهه گذشته رسما داشتن ملک خصوصی را به رسمیت می‎شناسد. با به روی کار آمدن حکومت کمونیستی فیدل کاسترو در سال ۱۹۵۹ خرید و فروش ملک در کشور ممنوع شد که تا سال ۲۰۱۱ این ممنوعیت پا بر جا بود. هر چند به طور رسمیت داشتن ملک خصوصی به رسمیت شناخته نمی‌شد.
قرار است هفته آینده قانون اساسی جدید کوبا در پارلمان به رای گذاشته شود که انتظار می‎رود تصویب شود. سپس پیش نویس قانون اساسی در ماه‌های آینده به همه‌پرسی عمومی گذاشته می‎شود.

جاسوسی چین از مانور نظامی آمریکا
پنتاگون یک ناو چینی را به جاسوسی از مانور نظامی آمریکا در ساحل هاوایی متهم کرده است. به گزارش خبرگزاری آسیا، وزارت دفاع آمریکا گفته است که یک ناو جاسوسی چین در حال جاسوسی از یک مانور بزرگ نظامی به رهبری آمریکا در ساحل هاوایی بوده 
است.
خبرگزاری سی‌ان‌ان از قول سخنگوی یگان اقیانوس آرام آمریکا گزارش داد: این یگان یک ناو شناسایی نیروی دریایی چین را که در حال انجام عملیات در محدوده‌ای خارج از قلمروهای منطقه‌ای دریایی آمریکا در هاوایی بوده رصد کرده است.

پایان محاصره دانشجویان نیکاراگوئه در کلیسا
در جریان حمله شبه‌نظامیان حامی دولت نیکاراگوئه به کلیسایی که ده‌ها معترض در آن پناه گرفته بودند دو دانشجو کشته شدند. دانشجویان پس از آن وارد کلیسا شدند که در جریان تظاهرات اعتراضی خود با حمله شبه‌نظامیان مسلح روبرو شدند و به کلیسا پناه بردند اما به محاصره در آمدند. دانشجویان از شب جمعه در این کلیسا که در یکی از مناطق مسکونی بومیان واقع شده گیر افتاده بودند. آنها به همراه هزاران معترض دیگر خواستار استعفای «دانیل اورتگا»، رئیس جمهوری هستند. بیش از ۳۰۰ نفر تاکنون در جریان اعتراض‌های ضد دولتی در نیکاراگوئه کشته شده‌اند.

نظر شما