شناسهٔ خبر: 26734285 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

مشکلات ارزی مانع حضور شرکت های سخت‌افزاری‌ها در الکامپ ۲۰۱۸ شد

صاحب‌خبر -
 

مشکلات ارزی- ریالی و شرایط سخت بازار باعث حضور کمرنگ شرکت‌های سخت‌افزاری در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک و کامپیوتر (الکامپ) شد.

به گزارش خبرنگار ما، مدیر اجرایی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک و کامپیوتر (ایران الکامپ ۲۰۱۸) با اعلام این مطلب در یک نشست خبری ضمن اعلام این مطلب گفت: نمایشگاه از ۶ تا ۹ مرداد امسال در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران توسط سازمان نظام صنفی رایانه ای برگزار می شود و علاوه بر حضور شرکت ها و فعالان صنف رایانه و کامپیوتر و شرکت های استارتاپی، به الکامپ ۲۴ دوبخش “الکام ترندز″ و “الکامپ گیمز″ هم اضافه شده است.

مهدی حیدری افزود: با حمایت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، رویداد “الکامپ تاکز″ در سه نقطه از نمایشگاه برای استفاده از نخبگان صنفی درباره آینده فناوری اطلاعات و دغدغه‌های صنفی و رونمایی از یک محصول جدید تشکیل می‌شود و امیدواریم این نمایشگاه حلقه ارتباطی بین استارتاپ‌ها با مسئولان باشد. وی ادامه داد: بخش “الکام ترندز″ که در سالن ۲۷ برپا می‌شود به موضوعاتی مانند اینترنت اشیا، شهر هوشمند و هوش مصنوعی اختصاص دارد و در کنار این سالن، سالن های استارتاپ و “الکام گیمز″ هم دیده شده که در مجموع فضایی بالغ بر ۷ هزار متر مربع به این سه بخش اختصاص یافته است.

مدیر اجرایی این نمایشگاه با اشاره به رشد نسبی حضور استارتاپ های بومی در الکامپ نسبت به سال ۹۴ گفت: طی این بازه زمانی، شمار استارتاپ های حاضر در نمایشگاه از ۷۰ شرکت به ۳۵۰ شرکت رسیده است و در مجموع ۴۰۰ شرکت، گروه و نفر در این سه بخش حضور می یابند.

وی یادآور شد: یک غرفه ۷۰ متری به اسم آوردگاه سرمایه وجود دارد تا سرمایه‌گذارانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در بخش استارتاپی دارند، با این شرکت‌ها آشنا شوند. استارتاپ‌ها هم با این مبحث که سه سال است، برگزار می‌شود، آشنا هستند. همچنین به استارتاپ‌های برتر کمک هزینه سفر خارجی برای حضور در نمایشگاه‌های بین المللی داده می‌شود.

حیدری با بیان اینکه ۱۵ تا ۲۰ شرکت چینی در الکامپ حضور دارند، درباره حضور کمرنگ شرکت‌های خارجی گفت: حضور شرکت‌های خارجی ممکن است به علت تحریم‌ها کمتر باشد اما این اتفاق چشمگیر نیست.

وی درباره نحوه حضور شرکت‌های سخت‌افزاری داخلی خاطرنشان کرد: از دلایل اصلی عدم مشارکت این شرکت‌ها در حوزه برند، قاعده ارزی- ریالی و دلیل دوم شرایط سخت بازار است. عمده کالاهای حوزه آی تی وارداتی است و اینک شرکت‌ها حتی در دوام و بقای خود هم تردید دارند که تا دو ماه دیگر شاید نتوانند به کار خود ادامه دهند. اینکه کالا وارد نمی‌شود و به آنها ارز اختصاص نمی‌دهند یا کالا در گمرک مانده، از جمله مشکلاتی است که باعث می شود شرکت‌های سخت‌افزاری نتوانند به نمایشگاه‌ها هم فکر کنند.

مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۸ همچنین از برنامه ریزی و درخواست از رئیس جمهوری برای حضور در مراسم افتتاح این نمایشگاه خبر داد.

نظر شما