شناسهٔ خبر: 26733907 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

اولیایی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

نیروهای مسلح همکاری کنند/ ترانسفر بازیکن به خارج ارزآوری دارد

کاظم اولیایی، کارشناس مدیریتی فوتبال در گفت‌وگو با «فرهیختگان» در مورد درخواست وزیر ورزش از ستادکل نیروهای مسلح برای بخشش سربازی چند ملی‌پوش فوتبال گفت: «من حرکت وزیر ورزش را مثبت ارزیابی می‌کنم، اما این حرکت نباید مختص به یک رشته خاص باشد و باید در ورزش جنبه عمومی بگیرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، کارشناس مدیریتی فوتبال گفت: «شاد کردن دل میلیون‌ها ایرانی، ارزش معافیت از خدمت را دارد.»

درخواست وزیر ورزش از ستادکل نیروهای مسلح موجی از اعتراضات را علیه این حرکت وزیر دربر داشت. برخی کارشناسان فوتبال معتقدند که تیم ملی در جام جهانی نتیجه عجیبی کسب نکرد که باید چنین آپشن‌هایی را برای ملی‌پوشان در نظر گرفت و عده‌ای هم با توجه به تصویب قانون سرباز قهرمان این حرکت وزیر را تبعیض بین ورزشکاران رشته‌های مختلف و فوتبالیست‌ها تلقی کردند.

کاظم اولیایی، کارشناس مدیریتی فوتبال در گفت‌وگو با «فرهیختگان» در مورد درخواست وزیر ورزش از ستادکل نیروهای مسلح برای بخشش سربازی چند ملی‌پوش فوتبال گفت: «من حرکت وزیر ورزش را مثبت ارزیابی می‌کنم، اما این حرکت نباید مختص به یک رشته خاص باشد و باید در ورزش جنبه عمومی بگیرد. در حال حاضر فوتبال به خاطر جام‌جهانی در جامعه محبوبیت بیشتری دارد و وزیر چنین درخواستی را برای ملی‌پوشان این رشته در نظر گرفته است، اما گاهی اوقات این فضا در رشته‌های دیگر هم پیش می‌آید که باید برای آنها هم چنین درخواست‌هایی در نظر گرفته شود.»

وی با تایید حرکت وزیر ورزش افزود: «در همه جای دنیا وقتی شهروندی برای مردم آن کشور زمینه شادی و خوشحالی را فراهم می‌کند، حکومت آن جامعه معافیت‌هایی را برای آن ورزشکار یا هنرمند در نظر خواهد گرفت. همه ما هم شاهد بودیم که تیم ملی در ایام جام‌جهانی فضای شادی را در جامعه ایجاد کرد و این شاد کردن دل میلیون‌ها ایرانی ارزشش را دارد که چند بازیکن تیم ملی از سربازی معاف شوند.»

کارشناس مدیریتی فوتبال با تاکید بر اینکه قانون تربیت بدنی نیروهای مسلح در مورد سربازی بازیکنان فوتبال اشتباه است، گفت: «در حال حاضر فقط چند تیم خاص در فوتبال ایران هستند که باید بازیکنان برای گذراندن دوران خدمت به این تیم‌ها بروند و در این مواقع حق تیم‌های بازیکن‌ساز خورده می‌شود. یک بازیکن تیم ملی که ظرفیت حضور در تیم‌های خارجی را دارد و می‌تواند برای ورزش ما ارزآور باشد چرا باید برای دو سال به خدمت سربازی برود تا هم در فوتبالش تاثیر بد داشته باشد و هم منافع مالی باشگاه‌ها تامین نشود؟»

وی افزود: «وقتی یک بازیکن می‌تواند به تیم‌های خارجی برود ستادکل نیروهای مسلح باید همکاری لازم را در این زمینه داشته باشد تا هم باشگاه‌ها از ترانسفر بازیکن درآمد داشته باشند و هم تیم ملی از پیشرفت بازیکنان در لیگ‌های معتبر دنیا بهره ببرد.»

نظر شما