شناسهٔ خبر: 26729703 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

حسن زاده مطرح کرد؛

با دیدگاه دولتی نمی توان دریاچه ارومیه را احیاء کرد

نصر: رئیس کمیته مشارکت های مردمی دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: وضعیت فعلی دریاچه ارومیه، نتیجه نگاه دولتی به مسئله است و چنین دیدگاهی برای احیای دریاچه ارومیه جوابگو نخواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار نصر، "محمدحسین حسن زاده" در نشست مشترک دستگاه های اجرایی مسئول ستاد احیای دریاچه ارومیه، گفت: اگر اقدامی کرده ایم که موثر بوده باشد، نباید وضع دریاچه ارومیه باید چنین وضعی داشته باشد.

وی افزود: وضعیت فعلی دریاچه ارومیه، نتیجه نگاه دولتی به مسئله است و چنین دیدگاهی برای احیای دریاچه ارومیه جوابگو نخواهد بود. متاسفانه نگاه حاکم در ستاد احیای دریاچه ارومیه هم چنین دیدگاهی است.

حسن زاده ادامه داد: کار فرهنگی با تعاملات و رویکردهای آموزشی و اجتماعی کارساز است، اما تعدادی شیپور را از آن طرفش می زنند که جواب نمی دهد.

وی گفت: سیاست گذاری و تعامل سازمان های مردم نهاد باید اعتبارات دولتی، عمومی و مردمی همگی یک کاسه و در جهت روند احیای دریاچه ارومیه باید باشد.

رئیس کمیته مشارکت های مردمی دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه افزود: اعداد و ارقامی که در خصوص تعیین علل بحران به دست آمده نتیجه کار علمی بی نظیری است که انجام شده، اما مشکل دریاچه ارومیه با این اعداد و ارقام حل نخواهد شد. مشکل معیشت مردم و آینده آنهاست که متاسفانه در این زمینه اقدام مناسبی انجام نیافته است.

حسن زاده گفت: همین که در کنار هم نشسته ایم و به قضیه با نگاه امنیتی نمی نگریم و مسائل را مطرح می کنیم، روند رو به جلویی است.

وی در پایان گفت: اگر ستاد احیای دریاچه ارومیه می خواهد موفق عمل کند، از دیدگاه دولتی خارج شود. هنوز هم نگاه، نگاه چکشی است و گفته می شود مردم نباید آب بردارند، اما مردم باز هم آب برداشت خواهند کرد، چون معیشت جایگزین هنوز جا نیافته است.

انتهای پیام/

نظر شما