شناسهٔ خبر: 26725090 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایران در دانش فیزیک پزشکی پیشرو است

تهران- ایرنا- دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: توسعه بنیادین دانش فیزیک پزشکی در ایران نسبت به سایر کشورهای حوزه خلیج‌فارس و آسیای میانه پیشرو است ولی نیاز داریم ارتباطات علمی بیشتری با کشورهای توسعه یافته داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار حوزه سلامت ایرنا از دبیرخانه همایش فیزیک پزشکی، محمد رضا دیوبند اظهار داشت: امروزه فیزیک پزشکی و تجهیزات مورد استفاده، اساس بسیاری از تشخیص‌ ها و درمان ها در حوزه بیماری ها است که از مهمترین آنها می توان به حوزه تصویربرداری، پرتودرمانی و رادیوآنکولوژی، پزشکی هسته ای و به طور کلی استفاده از پرتوهای یونیزان و غیریونیزان در امور پزشکی اشاره کرد.
وی اظهار داشت: در تمام موارد از پرتوهای یونیزان نظیر گاما، ایکس، الکترون و نوترون و پرتوهای غیریونیزان نظیر امواج رادیو فرکانس، ماوراء بنفش و مادون قرمز استفاده می شود و کاربرد روزافزون منابع مذکور، ضرورت رعایت اصول و موازین حفاظت در برابر اشعه و بررسی آسیب های پرتویی را بیش از پیش کرده است.
دبیر اجرایی دوازدهمین کنگره فیزیک پزشکی ایران در مورد چالش‌های فیزیک پزشکی گفت: کمبود تجهیزات و امکانات به روز در این حوزه در قیاس با کشورهای توسعه یافته و مشکلاتی که در زمینه تحقیق و توسعه در حوزه مذکور وجود دارد، از دیگر چالش‌های این حوزه به شمار رفته که لازم است اقدامات بیشتری در این زمینه انجام شود.
دیوبند افزود: متخصصان فیزیک پزشکی، دانش‌آموختگان این حوزه و مهندسین هسته‌ای و پرتوپزشکی، مهندسی پزشکی، رادیوبیولوژی و حفاظت در برابر اشعه، متخصصان زیست شناسی پرتویی در همه مقاطع از گروه‌های هدف این کنگره هستند.
دوازدهمین کنگره فیزیک پزشکی ایران 28 و 29 تیر ماه در محل دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزکی شهید بهشتی برگزار می‌شود.
اجتمام **9022*1834

نظر شما