شناسهٔ خبر: 26717275 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مربی دوومیدانی در مورد نامه‌اش توضیح داد:

نامه‌ام به اتحادیه جهانی به دلیل تخلف فدراسیون دوومیدانی بود/ ربط دادن آن به موضوع اقامت خنده‌دار است

مربی دوومیدانی در مورد نامه‌اش به اتحادیه جهانی گفت: این نامه صرفا برای اعلام تخلف فدراسیون دوومیدانی برای اعزام ورزشکار صغرسن بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، ماجرای نامه یکی از مربیان دوومیدانی به فدراسیون جهانی در مورد صغر سن بودن حسین رسولی، ملی پوش پرتاب دیسک جوانان در یکی دو روز گذشته حاشیه ساز شده و برخی نتیجه نگرفتن رسولی در مسابقات جهانی را به این موضوع مرتبط می‌دهند و برخی هم گفته‌اند این کار حامد احمدپور، برای گرفتن اقامت کانادا بوده که هر دو مورد مطرح شده نمی‌تواند چندان درست باشد.

این مربی دوهای سرعت که در انتخابات فدراسیون دوومیدانی به مجید کیهانی، رئیس فعلی فدراسیون هم رای داده بود، یکی دو سال پیش برای ادامه زندگی به کانادا رفت.

احمدپور در گفت‌وگو با فارس در مورد ارسال نامه‌اش به فدراسیون جهانی و حواشی به وجود آمده اینگونه توضیح داد: تخلفی را به فدراسیون جهانی گزارش کردم که برای من مسجل شده بود و هیچ صحبتی در مورد دوپینگ و این مسائل انجام ندادم. این موضوع هم این گونه برایم روشن شد که خود رسولی در مصاحبه‌ای گفته بود: من برادری داشتم که فوت کرده و تا چند سال با شناسنامه او مسابقه می‌دادم. مسئله دوم اینکه فدراسیون رکوردهای رسولی را به عنوان رده سنی جوانان قبول نداشته و او را به صورت آزاد شرکت داده است.

وی ادامه داد: مورد سوم مربوط به صحبت‌های گرزی، مسئول استعدادیابی وقت فدراسیون بود که از کیهانی خواسته بود از رسولی حمایت کند، اما کیهانی گفته او در بخش جوانان نیست و فعلا نمی توانیم حمایت کنیم.

این مربی دوومیدانی تاکید کرد:  اعتقاد دارم رسولی ورزشکار مستعد و آینده داری است، اما نه او و نه مربی‌اش مسئول تخلف فدراسیون نیستند و مشکل اصلی فدراسیون است که ورزشکار را سکوی پرتاب خود می‌کند و با وجود اینکه می‌داند این فرد صغر سن دارد، او را اعزام می‌کند. فدراسیون از اول هم کار خود را با دروغ و بزرگنمایی شروع کرد. قول داده بودند که اسپانسرهای میلیاردی می‌آورند و وضعیت مالی ورزشکاران بهتر می‌شود.

وی ادامه داد: گفته بودند به افراد شناخته شده باج نخواهند داد، اما عملا بعد از اینکه سرکار آمدند دیدیم که حقوق مربیان و ورزشکاران قطع شد و خود رئیس و دوستان و همکاران وی فرصت‌ها را غنیمت شمرده و مسافرت می‌روند. بدترین اتفاقی که در حال حاضر می‌افتد این است که فدراسیون به دنبال مهندسی کردن انتخابات هیات‌ها هستند.

احمدپور گفت: به عنوان کسی که چند سال به عنوان مربی در خدمت تیم ملی بودم از وزارت ورزش تقاضا دارم که با دیدی نظارتی و کارشناسی به فدراسیون دوومیدانی نگاه کند و صرفا به بزرگنمایی‌ها و تبلیغات فدراسیون  توجه نکند.

وی در مورد اینکه ادعا کرده‌اند نامه او به خاطر اقامت در کانادا بوده است، تاکید کرد: مطرح کردن این موضوع واقعا خنده دار است، مگر فدراسیون جهانی اقامت می‌دهد؟ از سوی دیگر من اقامت خود را در سال 2015 گرفته‌ام. نامه ام صرفا برای مشخص شدن تخلف فدراسیون دوومیدانی بود. تخلف، تخلف است و فرقی نمی‌کند از سوی چه کسی باشد و به همین دلیل فکر نمی‌کنم کار اشتباهی کرده باشم. قبل از نامه نوشتن نیز این موضوع را به خود فدراسیون گفته بودم، اما گوش نکردند.

احمدپور در پایان عنوان کرد: دوومیدانی زندگی من است و از موفقیت‌های این رشته در کشور خوشحال می‌شوم و فرقی هم نمی کند توسط چه ورزشکاری باش.  امیدوارم کاروان کاروان دوومیدانی ایران در بازی‌های آسیایی عملکرد موفقی داشته باشد و پرمدال بازگردد.

انتهای پیام/س

نظر شما