شناسهٔ خبر: 26681032 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

ائمه جمعه سراسر ایران اسلامی:

بی بندوباری، نشانه پیشرفت نیست / مصرف انرژی در ایران برابر با یک کشور ۲۰۰ میلیون نفری است / ژنرال‌های آمریکا از خواب جنگ با ایران نیز هراس دارند

ائمه جمعه کشور با اشاره به مشکلات به وجود آمده در توزیع برق و نقشه دشمنان برای رواج بی بندو باری به لزوم صرفه جویی و تدبیر مسئولین در این زمینه تاکید کرده و افزودند امریکا جرات رویارویی نظامی با ایران را ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ه گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گزیده ای از خطبه های برخی مراکز استانی به شرح ذیل است:

 

اراک

مسئولان بایستی درخصوص منابع ارزی امانتدار باشند

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اراک به هفته تکریم امامزادگان هم اشاره کرد و ادامه داد: متصدی و هیات امنای بقاع متبرکه بایستی نسبت با احترام کامل با مردم برخورد کنند تا این مکان‌ها به عنوان کانون‌های فرهنگی در بین مردم شناخته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی به سالروز تاسیس شورای نگهبان هم اشاره کرد و افزود: امیدواریم شورای نگهبان طبق موازین و به دور از احساسات و براساس شایسته سالاری انجام وظیفه کند تا افراد لایق، ولایتمدار، خدمتگزار و امین اداره امور را به دست بگیرند.

وی اقتصاد مقاومتی و خرید کالاهای ایرانی را تنها راه ایستادگی در برابر تحریم ها دانست و افزود: هرگز مأیوس نشویم  و به لطف خدا امیدوار باشیم چراکه یأس از گناهان کبیره است.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه تمام مسئولین آمریکا به دنبال نابودی نظام اسلامی هستند، بیان کرد: ملت و مسئولان در برابر توطئه‌های سردمداران استکبار هوشیار باشند و قدر منابع ارزی را بدانند.

وی با انتقاد از فروش این حجم سکه توسط بانک مرکزی با تاکید بر اینکه ارز کشور باید در زمینه خرید کالاهای اساسی هزینه شود، گفت: خرید کالاهای غیرضروری نظیر سیگار و خودرو چه لزومی دارد؟ باید توجه داشت که مسئولان بایستی درخصوص منابع ارزی به خوبی امانتدار باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تاکید بر لزوم مدیریت و هدایت صحیح نقدینگی خاطرنشان کرد: نقدینگی باید برای کار و تولید واقعی و سرمایه گذاری تعاونی هزینه شود و در این راستا بانک مرکزی، دولت، مجلس به درستی مدیریت داشته باشند.

 

اردبیل

ترامپ با آن همه هیاهو آخر سر حرف اوباما خواهد رسید

آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل، اظهار داشت:  ترامپ با آن همه هیاهو آخر سر به حرف اوباما خواهد رسید که به مقام معظم رهبری نوشت "من به این نتیجه رسیدم که جز با مساعدت ایران ما نمی‌توانیم منطقه را مدیریت کنیم".

وی افزود: وانگهی او به طور مداوم پیش‌گویی می‌کند و به تعبیر دقیق آرزو می‌کند که بالاخره ایران، خود به پای مذاکره خواهد آمد؛ من به او می‌گویم این تحصیل حاصل است و قبیح؛  ما در برجام به پای مذاکره شما آمدیم، شما پیمان را زیر پا گذاشتید و به امضای خود خیانت کردید بلکه بالاتر از آن زمانی که نیروهای آمریکایی در افغانستان فاقد سوخت بودند و تانکرهای سوخت در پاکستان توسط طالبان به آتش کشیده می‌شد، ایران برای شما خط مواصلاتی آماده کرد اما شما بعد از آن ما را محور شرارت نامیدید و بالاتر از آن همکاری ایران با شما در عراق بود که باز بعد از آن شما خیانت کردید.

وی ادامه داد: وقتی برجام بسته شد و در اثنای آن جان کری، وزیرخارجه وقت آمریکا از دوچرخه افتاد و پایش شکست، بعد از انعقاد برجام یک سناتور به جان کری تعریض کرد و گفت "وقتی از دوچرخه افتادی پایت نشکست بلکه مغرت آسیب دید و نشان آسیب دیدن مغز شما این است که ایران سر شما کلاه گذاشت". جان کری در جواب وی گفت " شما سناتورها خیال خام دارید. خیال می‌کنید که تحریم ایران را تسلیم می‌کند اما نه با ایران و نه با ایرانی‌ها آشنا نیستید. ایرانی ها تسلیم نمی‌شوند".

 

ارومیه

پوشیدن البسه نامناسب نشانه بی عفتی است نه روشنفکری و پیشرفت 

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به روز حجاب و عفاف، اظهار داشت: اقدام رضاخان در کشف حجاب بانوانی دقیقا همانند اقدامات شیطان برای منحرف کردم مردم بود که خوشبختانه با بصیرت ملی مواجه شده و شکست خورد.

وی، افزود: اینکه عده‌ای همانند رضاخان معتقدند که حجاب مانع پیشرفت بانوان است، امری است که باید با آن برخورد مناسب انجام شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، در ادامه بیان کرد: پوشیدن البسه نامناسب همانند لباس‌های بدن نما برای خودنمایی نشانه بی عفتی نه روشنفکری و پیشرفت است.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، ابراز داشت: حضور بانوان محجبه در رده های برتر علمی و دانشگاهی اهمیت و جایگاه حجاب را نشان می‌دهد و روشن می‌کند که حجاب وسیله‌ای برای مصونیت است نه عامل محدویت.

 

بجنورد

برائت از مشرکان یعنی بت های زمان خود را بشناسیم و ابراهیم وار آنها را بشکنیم

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه در محل مصلی امام خمینی (ره) بجنورد با اشاره به فرا رسیدن ماه ذی القعده و هفته حج اظهارکرد:  حج از ارکان دین و واجب الهی است که اسلام را به صورت عملیاتی به ما می آموزد.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: برائت از مشرکان یعنی بت های زمان خود را بشناسیم و ابراهیم وار آنها را بشکنیم.

وی در انتها شورای نگهبان را مجموعه‌ای در تمام کشورهای پیشرفته دانست و خاطرنشان کرد: ۳ وظیفه تفسیر قانون اساسی، نظارت بر قوانین مجلس و انطباق با شرع و قانون اساسی و همچنین تائید صلاحیت داوطلبان برای تصدی برخی مسئولیت‌ها از وظایف اصلی این شورا است.

 

بندرعباس

آمریکا به دنبال ظلم و قلدری است

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، امام جمعه بندرعباس در خطبه های عبادی و سیاسی این جمعه بندرعباس اظهار کرد: زیاده روی در مصرف آب و برق و هر نعمت خداوند اشکال شرعی دارد.
 
نعیم آبادی ادامه داد: آب و برق محدود است لذا با صرفه جویی و درست مصرف کردن عمر آن را افزایش دهیم.
 
وی با بیان اینکه شورای نگهبان تنها صلاحیت اخلاقی و دینی نمایندگان مجلس را تایید می کند، گفت: مردم باید در انتخاب نمایندگان دقت لازم را داشته باشند به خصوص کسانی که در مجلس سابقه دارند و با توجه به رویکرد در طرح دادن، حل مشکلات و کارهای عملی آنها را انتخاب کنند.
 
امام جمعه بندرعباس با اشاره به روز گفتگو و تعامل سازنده با جهان عنوان کرد: منطق ما منطق الهام گرفته از قرآن است و با گذشت ۴۰ سال بعد از انقلاب نه زور گویی و ستم می کنیم و نه آن را می پذیریم.
 
نعیم آبادی با بیان اینکه جز با اسرائیل جنایت کار باهمه سازش می کنیم، تصریح کرد: آمریکا به دنبال ظلم و قلدری است لذا ما قلدری را نمی پذیریم.
 
خطیب جمعه بندرعباس افزود: گروهی شعار آمریکایی نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران را سر می دهند که آنها ناخواسته تن به خواسته ها و اهداف آمریکا و دشمنان می دهند.
 
نعیم آبادی بیان کرد: حضور مدافعان ایرانی در لبنان، غزه، سوریه و عراق علاوه بر حمایت از محرومان باعث می شود آمریکا دیگر سراغ کشور ما نیاید.
 
وی با بیان اینکه دختران خود را با الگو گیری از حضرت فاطمه معصومه (س) پرورش دهید، خاطر نشان کرد: در غرب جز نکبت خبری نیست و در انجا بچه ها را از مادران برای مهاجرت جدا می کنند.
 

بوشهر

غرب دنبال ترویج فرهنگ ابتذال در جامعه است

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر اظهار داشت: مسئولان باید توجه و نگاه ویژه‌ای به مشکلات و نیازهای مردم داشته باشند و در راستای رفع نیازها و مشکلات مردم به صورت جهادی وارد عمل شوند.

وی در ادامه به روز عفاف و حجاب اشاره کرد و ادامه داد: حجاب و عفاف از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید به منظور صیانت از زنان و بانوان فرهنگ عفاف و حجاب در سطح جامعه گسترش یابد.

امام جمعه بوشهر به تلاش‌های غرب برای تهاجم فرهنگی و ترویج بی‌حجابی و بی‌عفافی در جامعه اشاره کرد و افزود: غرب دنبال ترویج فرهنگ ابتذال در جامعه است و در این راستا از همه ابزار و ظرفیت‌ها استفاده می‌کند.

وی با گرامیداشت ۲۶ تیرماه سال‌روز تاسیس شورای نگهبان خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های شورای نگهبان می‌توان به انقلابی بودن، اسلامیت، نفوذ نکردن بیگانگان، حفاظت از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اشاره کرد.

صفایی بوشهری با تقدیر از تلاش‌های مسئولان برای کمک‌رسانی به مردم و رفع مشکلات جامعه اضافه کرد: تلاش‌های چند روز اخیر مسئولان استان بوشهر برای رفع مشکلات مردم قابل ستایش است.

وی خوستار توجه بیشتر مسئولان برای خدمات‌رسانی بهتر به مردم شد و بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی مردم استان بوشهر مربوط به کم‌آبی است که باید به صورت جهادی با همکاری مردم و مسئولان برطرف شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به حادثه آتش سوزی در اسکله کنگان گفت: این حادثه دامنه کمی داشت ولی باید تلاش ویژه‌ای برای بهبود ایمنی بنادر استان و جلوگیری از بروز چنین حوادثی انجام شود.

 

وی بر لزوم گسترش نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها تاکید کرد و ادامه داد: مردم از گرانی‌های کاذب موجود در بازار مصرف کالاهای مختلف در رنج هستند و نباید اجازه داد که از وضعیت بازار سوء استفاده شود.

 

تبریز

چرا باید در منطقه‌ای 8 ساعت برق قطع باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به جنگ روانی آمریکا و بزرگ‌نمایی در رابطه با بازگشت تحریم‌ها، ابراز داشت: بنا به اخبار واصله و دیدگاه کارشناسان صادرات نفت ایران متوقف نخواهد شد و کشورهای مختلفی بر ادامه همکاری‌های اقتصادی و تجاری با ایران تاکید داشته‌اند.

وی درخواست آمریکایی‌ها از کشورهای عربی در همراهی تحریم‌های یک جانبه علیه ایران را نشان از تنهایی آنان در عرصه بین‌المللی خواند و تصریح کرد: اتحادیه اروپا آمریکا را همراهی نکرد و عنوان کرد روزانه یک میلیون بشکه نفت از ایران می‌‌خرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال انزوای سیاسی درصدد تحمیل نگرانی به ملت ایران برآمده‌اند، از مردم خواست هوشیار باشند و تحت تاثیر القاءهای دشمنان قرار نگیرند چراکه جمهوری اسلامی ایران سال‌های به مراتب سخت‌تر از این را پشت سر گذاشته است.

وی از عدم پیش‌بینی تمهیدات لازم برای دوران پس از خروج آمریکا از برجام انتقاد کرد و از مسئولان خواست برای تامین معیشت مردم فکری کنند و کوتاهی گذشته‌شان را جبران نمایند.

امام جمعه تبریز با اعلام اینکه در روزهای اخیر شاهد بازگشت ثبات به بازار بودیم، عنوان کرد: مسئولان باید اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار دهند و مردم نیز از کالای ایرانی حمایت نمایند.

وی بابت قطعی برق مصلی امام خمینی(ره) از حضار عذرخواهی و ادامه داد: مصرف ایران ۸۰ میلیونی از برق، معادل کشور با جمعیت ۲۰۰میلیونی است و این نشان از پرمصرف بودن کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با طرح این سوال که چه بر سر تدبیر و چاره اندیشی آمده است، اظهار داشت: طی تماسی به بنده گفته‌اند 400 جوجه در مرغداری به علت قطعی برق تلف شده‌اند و یخچال‌ها دچار اشکال گردیده‌اند، چرا باید روز پنج‌شنبه در خیابان بهشتی تبریز 8 ساعت برق قطع باشد؟ 

وی توضیح داد: نباید مردم را مقصر دانست، کمبود برق و خاموشی مسئله‌ای کشوری است اما باید آن را مدیریت کرد تا فشار مضاعفی بر مردم وارد نشود.

گفتنی است؛ امروز سخنران پیش از خطبه نماز جمعه تبریز حجت‌الاسلام قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بود که قطعی برق موجب قطع سخنان وی شد.

 

خرم آباد

اگر شورای نگهبان نباشد دیگران منتظر فرصت اند به اسلام و نظام ضربه بزنند

حجت الاسلام سیدلطف‌الله حیات الغیب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در خرم آباد با اشاره به 28 و 29 تیرماه روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه اظهارداشت: تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه یک مناسبت مهم و معنوی است.

حجت الاسلام حیات الغیب به سالروز تأسیس شورای نگهبان در 26تیرماه اشاره کرد وگفت: شورای نگهبان از ارکان ولایت فقیه و حکومت است امام خمینی(ره) در این رابطه فرموده اند شورای نگهبان همواره مورد تأیید اینجانب است و نباید هرگز تضعیف شود و باید با هوشیاری در خدمت به اسلام و مسلمین کوشا باشد.

وی  تصریح کرد: شورای نگهبان ۶ حقوقدان و ۶ فقیه دارد که در آن برای خدا تصمیم می‌گیرند چراکه  شورای نگهبان نبض دین و امین مردم است.

امام جمعه موقت خرم‌آباد خاطرنشان کرد: مردم به چشم امین به این نهاد مقدس نگاه می کنند برهمین اساس باید با تمام وجود از این رکن رکین نظام با هوشیاری دفاع کنیم چراکه اگر شورای نگهبان نباشد دیگران منتظر فرصت اند به اسلام و نظام ضربه بزنند.

 

رشت

قطعی یا کاهش برق باید برای همه یکسان باشد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان، گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری شورای نگهبان مانع ورود افراد ناخالص به ارکان نظام اسلامی است.

فلاحتی با اشاره به فرا رسیدن ایام حج تمتع با بیان اینکه کعبه در اختیار خاندان ناصالح آل‌سعود است حج تأمین‌کننده منافع عموم مسلمانان و عامل استواری امت اسلامی است.

امام جمعه رشت به برگزاری اعتکاف توسط بانوان گیلانی در ماه مبارک رمضان، گفت:  این اعتکاف برگزار شد در حالی که ما غفلت کردیم و امیدواریم این مسئله گسترش پیدا کند.

وی در ادامه به قطعی برق مکرر استان اشاره کرد و گفت: در دو دهه اخیر هیچ گاه شاهد چنین مشکلاتی در حوزه برق نبودیم و این موضوع بی سابقه است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه شیوه خاموشی باید برای مردم روشنگری و شفاف سازی شود زیرا مردم فکر می کنند برخی مناطق کمتر و برخی مناطق بیشتر برق قطع می شود، افزود: نباید مردم فکر کنند که تبعیض می شود و قطعی یا کاهش برق باید برای همه یکسان باشد.

وی قطعی های مکرر را منجر به خسارت دهی دانست و با بیان اینکه اتصالات برق شب گذشته مسجد تاریخی ساری را به آتش کشید، گفت: مسئولان میگویند چند هزار مگابایت کمبود برق‌داریم که منجر به قطعی مستمر برق شده است.

 

زاهدان

دشمن در فضاهای مجازی و شبکه‌های ماهواره ای مردم را ناامید می کند

آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه، افزود: متاسفانه امروز در کنار تحریم، دشمن با فشار روانی بر مردم ما می خواهد در فضاهای مجازی و شبکه‌های ماهواره ای مردم را نا امید کند، آنان می خواهند در بین مردم و نظام شکاف ایجاد کنند.

وی ادامه داد: دشمن می‌خواهد مردم را از نظام ناامید کرده و نشاط و شادابی را از مردمی که هشت سال دفاع مقدس را با دست خالی با پیروزی پشت سر گذاشتند  بگیرد، باید بداند که ما در برابر مؤلفه‌های دشمنان یک کشور مقتدریم.

این مسئول تاکید کرد: ما در برابر مؤلفه‌های دشمن یک کشور و یک ایران داریم اصلا ایران را کنار بگذاریم ما یک استان داریم که به آن هند کوچک می گویند.

وی افزود: ما در این کشور نفت و منابع مختلفی داریم و براین اساس، تمام دنیا به ما نیاز دارند، رهبر معظم انقلاب همیشه بر اقتصاد مقاومتی تاکید داشتند اما گوش ندادیم.

آیت الله سلیمانی گفت: امیدواریم مردم درک کنند که برجام بجز یک سیاست و یک کاغذ پاره چیزی نبود، خودمان باید کشور را سازیم و بازارهای داخلی خود را تقویت کنیم.

وی تاکید کرد: دولتی ها موظف هستند برای معیشت رفاه حال مردم تلاش کنند و طبق دستور رهبر معظم انقلاب روسای قوا باید در جلسات هفتگی با رهبرمعظم انقلاب برای مشکل اقتصادی کشور تلاش کنند.

وی با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت  خاطر نشان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری معظم انقلاب دومین جایگاه متبرک کشور ما شهر قم و جایی که بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) می باشد.

امام جمعه زاهدان خاطر نشان کرد: حضرت معصومه (س)ستون دین و اسوه ولایت هستند.

 

زنجان

مصرف انرژی در کشورمان برابر با یک کشور ۲۰۰ میلیون نفری است

آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به در پیش بودن مراسم حج اظهار کرد: مراسم حج وحدت و یکپارچگی تمام مسلمانان را به نمایش می‌گذارد.
 
وی با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدات فضای مجازی ابراز کرد: باید از فرصت‌های فضای مجازی به درستی استفاده کرد.
 
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه عده‌ای سال  گذشته با استفاده از فضای مجازی بر علیه حج تبلیغات می‌کردند، ادامه داد: عده‌ای چنین تبلیغات می‌کنند که حجاج پولشان را در شکم عربها می ریزند در حالی که برخی با سفر به ترکیه و ایتالیا میلیون ها دلار خرج کردند و کسی نمی‌گوید که این پولها را کجا خرج کردند.
 
وی با تبریک هفته بهزیستی به اقدامات انجام شده در طول دو سال گذشته برای حمایت از افراد زیرپوشش نیز اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است.
 
وی به سالروز پذیرش قطعنامه از سوی ایران در جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: در طول تاریخ و در جنگ های گوناگونی که رخ داده تکه‌ای از کشور جدا شده اما در جنگ هشت ساله حتی یک وجب از خاک کشور در دست دشمن نماند.
 
امام جمعه زنجان با اشاره به مصرف نادرست برق و آب در کشور خواستار اصلاح الگوی مصرف شد و تصریح کرد: مصرف انرژی در کشورمان برابر با یک کشور ۲۰۰ میلیون نفری است.
 
وی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن علیه جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: دشمنان ایران اسلامی سعی دارند با جنگ اقتصادی ملت ایران را به زانو دربیاورند.
 
آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه همه ما در یک کشتی نشسته ایم، ادامه داد: وقتی موشک دشمن به این کشتی برخورد کند همه غرق می‌شویم بنابراین اگر دشمن مسلط شود اصولگرا و اصلاح طلب و انقلابی و غیر انقلابی نمی‌شناسد و در این راستا باید هوشیار بوده و با هم باشیم.
 
وی با اشاره هدف دشمن از تجزیه ایران عنوان کرد: آمریکا به دنبال تامین منافع و امنیت رژیم صهیونیستی است.
 
خطیب جمعه زنجان در پایان به تخلفات صورت گرفته در ورود گوشی‌های تلفن همراه اشاره و خواستار نظارت بیشتر در این راستا شد.
 
 
ساری
 
سوختن مسجد ساری فاجعه بود
 

آیت‌الله نورالله طبرسی در سخنرانی خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز مازندران با اشاره به اینکه مسئله بی‌حجابی و بدحجابی سیاسی شده است، اظهار کرد: پدیده حجاب فقط مسئله دینی نیست بلکه عدم رعایت آن آسیب اجتماعی محسوب می‌شود.

طبرسی افزود: وقتی بی‌حجابی بیاید بی‌تفاوتی، تنبلی و بی‌عقیدگی می‌آید و دشمنان می‌خواهند فرهنگ ما را خراب و بی‌عقیده کنند تا عقیده جوانان روز به روز تنزل پیدا کند.

وی با بیان اینکه تمام وصیت شهدا حفظ حجاب خواهران و مادران است، اظهار کرد: دختران، مادران و زنان ما باید حجاب را رعایت کنند، بی‌حجابی به جایی نمی‌رسد و ما باید در قیامت جواب شهدا را بدهیم.

این مسؤول ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر در میان مسؤولان و مردم کمرنگ شده و رسانه‌های جمعی باید نقش‌آفرینی کنند.

وی به سفر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل به مسکو و پکن و ابلاغ پیام رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور اشاره کرد، گفت: این سفرها شکست و تودهنی برای ترامپ است و ایران یک کشور انقلابی در جهان و منطقه است.

نمایند ولی فقیه در مازندران با اشاره به شرایط اقتصادی و بازار سکه و ارز اظهار کرد: مردم از این وضعیت ناراحت هستند اما مایوس نیستند و خودشان را گم نکرده‌اند.

طبرسی به آتش‌سوزی مسجد جامع ساری اشاره کرد و گفت: سوختن این مسجد برای ما فاجعه و بلا بود و باید این مسجد به کمک مردم ساخته شود و مردم بسیجی وار مجددا و بهتر از اول این مسجد را بسازند.

 
 
 
سمنان
 
مردم غیور ایران هرگز سرنوشت خود را به امضاء بیگانگان گره نمی زنند

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین مهدوی نژاد در خطبه های عبادی سیاسی این هفته با اشاره به برخورد اروپایی ها بعد از خروج آمریکا از برجام، گفت: پیشنهاد اروپایی ها در حدی بود که رییس جمهور کشورمان نیز آن را مایوس کننده خواند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران نشان دادتد که اهل مذاکره هستند، افزود: مردم کشورمان در طول مذاکرات ثابت کردند که منطقی حرف می زنند و منطق را نیز می پذیرند.

امام جمعه موقت سمنان با تاکید براینکه آمریکا و اروپا بدانند که ایران زیر بار زور نخواهد رفت، گفت: مردم غیور ایران هرگز سرنوشت خود را به امضاء بیگانگان گره نمی زنند.

مهدوی نژاد اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تا کنون انواع تهدیدات علیه جمهوری اسلامی وجود داشته است که مردم فهیم و بصیر میهن با همبستگی و اقتدار و عمل به فرامین امام راحل و رهبری توانستند از آن با موفقیت عبور کنند.

به گفته امام جمعه موقت سمنان، راه و رمز پیروزی در برابر توطئه های دشمنان، اقوام ماهرانه و قاطعانه رهبر معظم انقلاب و پشتوانه ملت است.

وی با اشاره به مصرف زیاد آب و برق در حوزه کشاورزی و صنعت اظهار کرد: دولت باید با ارائه طرح هایی از مصرف آب زیاد در صنایع جلوگیری کند.

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه طبق اعلام مسئولین یکی از پرمصرف ترین کشورها در مصرف آب و برق هستیم، افزود: در وضعیت بحرانی نیستیم اما باید این مصارف درست مدیریت شود.

مهدوی نژاد با اشاره به هفته فرهنگ مالیاتی، گفت: افرادی که از خدمات نظام استفاده می کنند باید حقوق دولتی آن را ادا کنند.

وی همچنین تصریح کرد: اگر در زمینه پرداخت مالیات، تخلفی صورت بگیرد، حق الناس است.

امام جمعه موقت سمنان با تاکید اینکه مسئولین اجرایی باید در کارهایشان دقیق باشند، گفت: مسئولین باید امین و پاکدست باشند و اجازه ندهند کسی ناپاکدستی کند.

مهدوی نژاد با بیان اینکه مسئولین اجرایی با دقتی که دارند باید از فرار مالیاتی جلوگیری کنند، اظهار کرد: مردم همکاری لازم در جهت پرداخت مالیات را داشته باشند.‌

مهدوی نژاد با اشاره به اینکه حیا، عامل کنترل کننده انسان هاست، گفت: از بین رفتن حیا باعث فساد در جامعه می شود.

وی با بیان اینکه کسانی که از آزادی زن در تاریخ حرف زدند به دنبال بردگی آنها بودند، افزود: دشمنان عفت، حیا و پاکی زنان را هدف گرفته اند.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به اینکه نباید مسئولین اجرایی، نیروی انتظامی و قضایی اجازه دهند که عناصری با بدحجابی، ارزش های اسلامی را نشانه رفته و فساد را در جامعه ترویج کنند، گفت: در مقابل فرهنگ رضاخانی و مبتذلی که ارزش ها را به خطر می اندازد باید قاطعانه بیاستید و مردم هم از شما پشتیبانی خواهند کرد.

 

کرج

دستگاه دیپلماسی باید ضرب العجلی برای خواسته های خود داشته باشد

امام جمعه کرج ظهر امروز به 24 تیر و آغاز مناسک حج اشاره کرد و اظهار داشت: وحدت و همدلی بین مسلمین توسط حج محکم تر می شود لذا آمریکا و اذناب آن هر روز برای جهان اسلام مشکل جدیدی برنامه ریزی می کنند اما قدرت حج می تواند مسلمین را علیه نابودی استکبار متحد کند.

امام جمعه کرج به 24 تیر و روز گفتگو و تعامل سازنده به جهان اشاره و تصریح کرد: یکی از روسای جمهور ما چند سال قبل بحث گفتگوی تمدن ها را مطرح کرد اما پس از 11 سپتامبر آمریکا ایران را محور شرارت نامید، این روزها می بینیم که آمریکا هر گونه تعامل را بی ارزش می کند.

حجت الاسلام حسینی همدانی گفت: دست کشیدن از قدرت نظامی و فعالیت های هسته ای اگر خواسته و هدف نهایی آمریکا باشد این کشور استکباری بداند که هرگز تن به چنین تعاملی نخواهیم داد چرا که آنها درصدد تحمیل خواسته های خود به ایران هستند.

وی با اشاره به اینکه مردک رقاص آمریکا منتظر تماس از سوی ایران برای معامله است افزود: برجام عرصه تعامل بود لذا با دشمن این چنینی نمی توان تعامل کرد، اروپا متوجه شده است که برای بهره برداری از ایران وقت ما را بگیرند چون می دانند که آمریکا تحریم های بیشتری بر ایران تحمیل می کنند اما عده ای احمق سیاسی با دشمن همکاری می کنند.

امام جمعه کرج اظهار داشت: گوش به فرمان رهبری باید بود تا از گردنه ها عبور کنیم و در این روزها 60 شهید وارد کشور شدند تا راه را دوباره نشان دهند و بگویند که پیروزی بر دشمن با سازش و تسلیم محقق نخواهد شد.

 

وی تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی کشور باید طی ضرب العجلی، در مقابل اتحادیه اروپا و آمریکا خواسته های خود را مطرح و اقدام عملی داشته باشد تا مردم را متضرر نکنند چرا که دولتمردان خوشبین نیز می گویند بسته پیشنهادی اروپا در برابر ایران ناامید کننده است.

حجت الاسلام حسینی همدانی با تاکید بر اینکه روپا و آمریکا با هم تقسیم کار کرده اند و اروپا دنبال کننده سیاست آمریکا با ادبیاتی دیگر است گفت: چرا بازرسان آژانس انرژی اتمی مخفیانه اجازه دارند دفتر کار اساتید ایران را بررسی کنند؟ آیا معنای گفتگوی سازنده با دنیا که سنگ آن را به سینه می زنید این است؟ تاراج حاکمیت و استقلال کشور را تعامل با دنیا می دانید؟

وی با اشاره به اینکه چرا آقایان به سخنان رهبری که فرمودند هیچ بیگانه ای حق دسترسی به زیرساخت های هسته ای ایران و سوال از اساتید ندارد توجه نمی کنند افزود: اقتدار بدست آمده ایران توسط شهدا را به وسیله کرنش در مقابل دشمن در معرض خطر قرار ندهید.

 

کرمان

مذاکره با مستکبرین امید بخش و سازنده نبوده است

حجت‌السلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به سالروز تأسیس شورای نگهبان عنوان کرد: یکی از وظایف این نهاد نظارت بر مصوبات قوانین مجلس شورای اسلامی است تا قانونی مغایر با قوانین اسلام تصویب نشود.

 

وی با اشاره به اینکه نظارت بر انتخابات نیز از دیگر رسالت‌های شورای نگهبان است، ابراز کرد: شورای نگهبان بدون هر گرایش سیاسی این کار را انجام می‌دهد و پرونده شورای نگهبان کاملا قابل دفاع است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه شرایط فعلی کشور این گونه است که رسما بالغ بر 15 سال آمریکا جنگ اقتصادی را علیه کشور راه‌اندازی کرده و اتاق جنگ تشکیل داده است تصریح کرد: از طرفی در جنگی روانی تلاش می‌کنند تا به اهداف خود برسند و برای برون رفت از این جنگ باید همانند جنگ تحمیلی ایثار کنیم.

وی با بیان اینکه برای مقابله با این جنگ باید از توان داخلی استفاده کرد و دولت به بخش خصوصی توجه کند گفت: نکته مهم این است که باید به نسخه‌های غربی بی‌اعتماد باشیم و بدانیم که آنها بدعهد هستند و صلاح کشور ما را نمی‌خواهند و در زمان مقرر با اجماع از کنار ما به راحتی می‌گذرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه قوای سه‌گانه کشور و ظرفیت‌های علمی کشور باید با تمام قدرت به میدان بیایند تا کشور از این بحران عبور کند افزود: مسئولان شفاف با مردم سخن بگویند و همه قوا در کنار مردم بسیج شوند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با تأکید بر اینکه مذاکره با مستکبرین امید بخش و سازنده نبوده است، خاطر نشان کرد: با این روند فقط وقت مردم و کشور هدر می رود و در این زمان دشمن جنگ اقتصادی را آغاز کرده است.   با اشاره به خشکسالی‌های اخیر در استان گفت: ضرورت مصرف آب و برق در این شرایط لازم است و باید مراقبت کنیم که آب و برق دو کالای اساسی در کشور هستند اما متاسفانه تقریبا سه برابر مردم جهان آب و برق مصرف می‌کنیم و اصلا درست نیست.



مشهد

ژنرال‌های نظامی آمریکا از خواب جنگ با ایران نیز هراس دارند

حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: ایرانی که در برابر ظالم از مظلوم دفاع نکند همان ایرانی است که آمریکایی‌ها می‌خواهند. ما در برابر ظلم ظالم و مظلومیت مظلوم نباید بی تفاوت باشیم. آنها ایرانی می‌خواهند که در برابر ظالم سکوت کند. 40 سال است که آمریکا از هرچه دارد و هرچه که توانسته استفاده کرده تا ایران مطلوب خود را ایجاد کند و به هیچ چیز از هدف خود نیز نرسیده است.

امام جمعه موقت مشهدمقدس بیان کرد: اکنون آمریکا سر یک دوراهی قرار دارد. برای رسیدن به ایران مطلوب یا باید حمله نظامی کند و یا تحریم‌ها را افزایش دهد. راه اول برای آمریکا، راه بسته‌ای است که خودشان نیز آن را می‌دانند و آن را تجربه کرده‌اند و متوجه شده‌اند که این مسئله امکانپذیر نیست.

فرزانه ادامه داد: آنها تحریم و فشار سیاسی و اقتصادی را دنبال می‌کنند تا به هدف خود برسند اما ما در مقابل چه داریم؟ آنها یا زور اسلحه دارند یا فشار اقتصادی. ما نخستین چیزی که داریم، رهبری ما است. امام و رهبر معظم انقلاب یک هدیه بزرگ به ما داده‌اند و آن هدیه بزرگ این است که ما را به توان خود معتقد کرده‌اند و ما می‌توانیم.

وی افزود: قدرت نظامی ما به قدری است که اگر ژنرال‌های نظامی آمریکا خواب جنگ با ایران را ببینند، هراس خواهند داشت. قدرت نظامی ما آماده است که اگر یکی بخورد 100 تا خواهد زد. آنها قدرت نظامی ما را در برابر داعش و جنگ هشت ساله و در سوریه و عراق دیدند. قدرت نظامی ایران را جرات ندارند و نمی‌توانند نادیده بگیرند.

وی گفت: ایستادگی و مقاومت، انتهایی ندارد. مسئولان باید بدانند سهل انگاری، مصداق بی تقوایی است و اشرافیگری و تکبر نسبت به مردم نیز بی تقوایی است. اینها را باید بدانند و آگاه باشند. باید از اینکه جامعه ایرانی را تبدیل به دوقطبی کنند دست بردارند. آنچه پیروز شده نباید به فکر حفظ جایگاه باشد بلکه باید دنبال خدمت باشد و آن که شکست خورده نیز باید به دنبال کمک باشد.

فرزانه اظهار داشت: تقوای همه ملت و مقاومت همه ملت و به ویژه مسئولان و سیاسیون تاثیرگذار است اما دنیا بداند این ملت با این مولفه‌های قدرت و با این شخصیتی که در 40 سال از خود نشان داده ایران را به آن نقطه‌ای می‌رساند که آمریکا نمی‌خواهد.

 

یاسوج

شورای نگهبان مانع از نفوذ افراد ناصالح در نظام شد

حجت الاسلام خرم روز در خطبه های قبل از نماز جمعه این هفته با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: در قانون اساسی برای نهاد شورای نگهبان وظایفی مشخص شده است جایگاه شورای نگهبان جز نهادهای تاثیرگذار از ارکان نظام جمهوری اسلامی است.

وی عنوان کرد: شورای نگهبان کاری به جریان های سیاسی ندارد و در کار خود جریان سیاسی را دخیل نمی کند.

حجت الاسلام خرم روز افزود: باوجود همه توطئه ها چهل سال انقلاب اسلامی ایستاده است و هیچگاه موفق نشدند مردم را از نظام جدا کنند و به همت ملت ایران در دفاع از آرمان های امام و منویات رهبری همواره حضورشان در صحنه سبب خنثی شدن توطئه های دشمن شد .

امام جمعه یاسوج افزود: همین اندازه می توانیم ادعا داشته باشیم که اگر شورای نگهبان در قانون اساسی گنجانده نمی شد شاید شاهد نفوذ برخی افراد ناصالح در نظام بودیم دشمن به دنبال این نفوذ است اما رصد بصیرت گونه مجموعه شورای نگهبان مانع این نفوذ شده است.

 

یزد
 
تکیه به ظرفیت‌های داخلی؛گره‌گشای کشور در زمینه اقتصاد
 
آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به اینکه در داخل کشور از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار هستیم اظهار داشت: موضوعی که امروزه می‌تواند گره‌گشای کشور در زمینه اقتصاد باشد، استفاده و تکیه به ظرفیت‌های داخلی است ما باید در کنار مردم و با استفاده از ظرفیت‌های بسیاری که در جامعه وجود دارد نسبت به رفع مشکلات اقتصادی و تقویت تولید داخل اقدام کنیم تا وابستگی ما به غرب سبب نشود که آنها بتوانند ما را اذیت کنند.
 
ناصری یزدی با انتقاد از برخی افراد که در چنین شرایطی اقدام به سوء استفاده می‌کنند تصریح کرد: برخی افراد در چنین شرایط اقتصادی کشور، اقدام به انبار کردن اجناس خود برای گران‌تر فروخت آن می‌کنند که حتما باید مسئولان جلوی این چنین اقداماتی را با جدیت بگیرند.
 
وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام و انقلاب هم نمی‌توانند وجود چنین روحیه‌ای را تحمل کنند بیان کرد: دشمنان فهمیده‌اند که دین و مکتب اهل بیت(ع) این روحیه را به مردم ایران داده و به همین دلیل هم سعی در نابود کردن این روحیه به وسیله جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دارند.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: امروز برای اینکه بتوانیم عزت خود را حفظ کنیم و در برابر مستکبران و ظالمان جهان سر خم نکنیم، لازم است که خود را به لحاظ اقتصادی تقویت کنیم که تحریم‌های ظالمانه آنها نتواند مشکلی در امور مملکت ما ایجاد کند و قطعا تقویت اقتصاد ایران هم همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، به غیر از تحقق اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید داخل امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/

 

نظر شما