شناسهٔ خبر: 26679141 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ولایت پذیری مهمترین درس قطعنامه 598 +فیلم

خبرگزاری صداوسیما

ولایت پذیری و اعتماد به رهبری مهمترین درس قطعنامه 598 است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، امام جمعه موقت شهر یاسوج در خطبه هایولایت پذیری مهمترین درس قطعنامه 598 امروز این شهر با اشاره به فرارسیدن ولادت حضرت معصومه وروز دختر گفت: حضرت معصومه س از جایگاه بسیاروالایی برخوردار بودند و اکنون نیز شهر مقدس قم به عنوان یکی از مراکز علوم دینی، مذهبی، اسلامی و شیعی تبدیل شده است.
حجت الااسلام حسینی صدر اضافه کرد:باتوجه فرارسیدن هفته حجاب و عفاف می طلبد بانوان و دختران با تبعیت از حضرت معصومه در جامعه و زندگی شخصی خود نمونه خوب زنان در جامعه باشند.
وی با بیان اینکه امروزه امامزادگان زیادی در جای جای ایران اسلامی هستند گفت: ملت ایران با ارادت به این امام زادگان نشان دادند که مردمی ولایت پذیر هستند .
خطیب موقت نماز جمعه شهر یاسوج بااشاره به سالروز تشکیل شورای نگهبان گفت:تشکیل این نهاد توسط امام خمینی در 26تیر نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است چراکه باتشکیل این شورا نگرانی وعصبانیت دشمنان نظام وانقلاب روز به روز بیشتر شده است.
حجت الاسلام حسینی صدر افزود:باگذشت چهل سال از عمر این شورا تلاش شده تا هیچ موردی بدون موازین انقلاب اسلامی در کشور انجام نگیرد و وظایف این شورا جلوگیری از ورود افراد غیر اسلامی به نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی به پذیرش وصدور قطعنامه 598 اشاره کرد وافزود:این قطعنامه درسال 66صادر ودر 27تیر 1367مورد پذیرش امام خمینی (ره)قرار گرفت که در آن مطالبات نظام مقدس جمهوری اسلامی در نظر گرفته شده بود.
امام جمعه موقت شهر یاسوج بابیان این مطلب که این قطعنامه درسهایی داشت که امروزه باید مورد توجه همه قرار گیرد گفت:استقامت ملت ایران در مقابل زیاده خواهی های غرب و تاکید بر این موضوع باتوجه به مسایل امروز کشور، استفاده از تجربیات نظامی باحضور رزمندگان ، انسجام مردم ومسولان ، اتکا به نیروهای درونی و ولایت پذیری و اعتماد به رهبری از جمله درسهای این قطعنامه است.
حجت الاسلام حسینی صدر به بسته اخیر اروپایی ها در مسئله ی برجام اشاره کرد و افزود:در این بسته 10بندی که اعضا آن تایید کردند به شش بند اساسی که رهبر معظم انقلاب پس از خروج امریکا از برجام به ان تاکید کرد توجهی نشده است .

وی گفت: رهبر معظم انقلاب دراین میان به ضمانت ، مقابله با هرگونه تحریم علیه ایران، حمایت از ایران برای صادرات کالاهای خود و تضمین کامل خروج نفت از ایران اشاره کردند.
وی درپایان افزود:ملت ایران باایستادگی ومسولان با دفاع از منافع ملت باید با دشمنان مقابله کنند .

mp4
<div id="video-display-embed-code_2395406" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2175889/2395406?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما