شناسهٔ خبر: 26675492 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

آتش سوزی در مسجد جامع ساری مهار شد

ابنا

فرمانده آتش نشانی شهرداری ساری گفت که آتش سوزی مسجد جامع با تلاش آتش نشانان مرکز استان مهار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ پس از گذشت 3 ساعت از شعله ور شدن آتش در مسجد جامع شهر ساری به عنوان قدیمی ترین مسجد در مازندران که قدمتش به دوره قاجاریه نسبت داده می شود، آتش نشانان ، آتش در این بنای تاریخی و مذهبی را مهار کردند.

براساس مشاهدات عینی و تایید برخی از آتش نشانان بنای مسجد جامع ساری که از گل و خشت ساخته شد به طور 100 درصد خسارت دید و با وجود مهار آتش سوزی، دود غلیظی از مناره های این بنای مذهبی دیده می شود.

فرمانده آتش نشانی شهرداری ساری گفت که آتش سوزی مسجد جامع با تلاش آتش نشانان مرکز استان مهار شد.

18 نفر در حادثه آتش سوزی مسجد جامع ساری مصدوم شدند

سخنگوی اورژانس استان مازندران گفت که تاکنون 18 نفر از شهروندان در حادثه مهیب و بزرگ آتش سوزی مسجد جامع ساری که شامگاه گذشته رخ داد، مصدوم شدند .

ذکریا اشکپور افزود : وقوع این آتش سوزی و درخواست برای اعزام نیروهای درمانی امدادگر اورژانس ، ساعت 19 و 40 دقیقه شب گذشته به مرکز ارتباطات اورژانس مازندران اعلام شد .

وی گفت : چهار نفر از مصدومان به بیمارستان امام خمینی(ره)، یک نفر به بیمارستان بوعلی و یک نفر به بیمارستان فاطمه زهرا(س) ساری اعزام شدند .

اشکپور افزود: 12 مصدوم این حادثه نیز توسط تیم های اورژانسی مستقر در محل حادثه به صورت سرپایی مداوا شدند .

وی خراشیدگی سطحی، مشکلات تنفسی ناشی از دود غلیظ را از جمله مصدومیت افراد در این حادثه آتش سوزی اعلام کرد .

اتصال سیم برق علت اتش سوزی در مسجد جامع ساری بود

استاندار مازندران دلیل آتش سوزی در مسجد جامع ساری را اتصال برق اعلام کرد و اظهار داشت: کابل برق مسجد که از سقف وارد می شد، بر اثر گرما و فشار مضاعف ناشی از بهره گیری از کولر دچار اتصال شد و آتش گرفت.

محمد اسلامی پنجشنبه شب در حاشیه بازدید از محل حادثه آتش سوزی مسجد جامع شهر ساری با رد تخریب کامل بنای مسجد جامع ساری گفت که براثر این آتش سوزی به سقف و برخی دیگر مکان های مسجد خسارت وارد شد.

وی افزود: بنای مسجد جامع شهر ساری همچنان برپاست و بزودی برنامه ای برای مرمت و بازسازی این آثار ملی که به ثبت نیز رسید، برنامه ریزی می شود.

وی اضافه کرد: مرمت و بازسازی مسجد جامع شهر ساری به دلیل ثبت در فهرست آثار ملی تابع مقرراتی است که این کار از سوی سازمان میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری دنبال خواهد شد.

استاندار مازندران افزود: با آتش گرفتن مسجد گروه های آتش نشانی شهرداری ساری به موقع وارد عمل شدند و از آتش نشانی شهرداری های نکاء، بابل، قائمشهر و آمل نیز کمک گرفته شد که این گروه ها نیز با حضور توانستند با همیاری نیروهای مردمی از سرایت آتش به فروشگاه ها و اماکن اطراف جلوگیری کنند.

استاندار مازندران از حضور نیروی انتظامی برای برقراری نظم و امنیت برای تسریع اطفاء حریق قدردانی کرد.
.................
پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما