شناسهٔ خبر: 26669565 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

مافی با اشاره به دیدار ولایتی و پوتین مطرح کرد:

عدم وابستگی تجاری روسیه به آمریکا؛ مسکو مهم‌ترین گزینه برای جبران خسارات تحریم‌ها

عضو فراکسیون امید مجلس معتقد است در شرایطی که آمریکا از برجام خارج شده و به زودی در تحریم قرار می‌گیریم برقراری روابط اقتصادی با کشورهای غیروابسته همچون روسیه و چین از اهمیت بسزایی برخوردار است.

صاحب‌خبر -

پروانه مافی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به جزئیات دیدار امروز ولایتی و پوتین گفت: طبیعی است که باید به حفظ برجام با اروپایی ادامه دهیم و تا زمانی که آنها می گویند حامی برجام هستند ما هم در برجام هستیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در شرایطی که آمریکا از برجام خارج شده روسیه جایگاه مهم و حساسی برای ایران دارد، عنوان کرد: طی ملاقاتی که ولایتی با پوتین داشته پیشنهادات مهم و قابل توجهی ارائه شده که می تواند تا اندازه ای کاستی هایی که ممکن است به خاطر تحریم های آینده آمریکا داشته باشیم را جبران کند.

وی ادامه داد: البته به تنهایی نمی توان به موضوع روسیه پرداخت و باید با تعامل، دقت و با حفظ شرایط کشورمان و پیشنهاداتی که ایران دارد به خصوص در حوزه بسته پیشنهادی بتوانیم برجام را حفظ کنیم.

مافی در ادامه به وابستگی های تجاری اروپا به آمریکا اشاره و بیان کرد: این وابستگی را چین و روسیه ندارند از این رو اروپایی ها هستند که در انتخاب میان آمریکا و ایران دچار مشکل می شوند البته تا کنون انتخابی نکرده و پذیرفته اند در برجام باقی بمانند اما مشخص نیست تا کی بتوانند آن را حفظ کنند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون شوراها در مجلس دهم همچنین با تأکید بر اینکه باید به غیر از چین و روسیه به توسعه روابط با کشورهای دیگر نیز روی بیاوریم، اظهار داشت: اروپا برای ماندن در برجام باید هزینه بپردازد و آمریکا آنها را رها نمی کند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه آینده اقتصاد دنیا با پیچیدگی هایی روبرو است، خاطرنشان کرد: کانادا در برجام نیست اما باز هم مورد غضب آمریکایی ها قرار دارد لذا با جنگ اقتصادی که آمریکا راه انداخته بعید است بتواند ذهنیات خود را عملی کند چرا که کشورها به سرعت خود را برای تحریم های آمریکا آماده می کنند و این نشان می دهد اروپایی ها نیز به راحتی تسلیم نمی شوند./

پایان پیام

نظر شما