شناسهٔ خبر: 26639364 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همزمان با نشست سران ناتو در بروکسل؛

سی ان ان:اروپایی ها دریافتند که آمریکا دیگر قابل اتکا نیست

تهران- ایرنا- شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: درآستانه نشست سران ناتو در بروکسل، اکنون اروپایی ها دریافته اند که آمریکا دیگر آن رهبری نیست که مدت ها بر آن تکیه داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، نیک رابرتسون خبرنگار سی ان ان به این رسانه آمریکایی گفت: کسی انتظار ندارد ترامپ آمریکا را از ناتو خارج کند اما اروپایی ها متوجه شده اند که آمریکا دیگر آن رهبری که می شد بر آن تکیه داشت، نیست و تلاش می کنند تا خودشان امنیتشان را تامین کنند.
رابرتسون افزود: برخی گفته ها حکایت از آن دارد که ممکن است ترامپ شماری از نظامیان آمریکایی را از آلمان به لهستان منتقل کند که این اقدام هم تهدیدی برای روسیه و هم برای ناتو به شمار می رود.
وی ادامه داد: ناتو به معنای اتحاد توافق کنندگان برای دفاع جمعی است اما این نگرانی وجود دارد که این دیدار با هرج و مرجی که ترامپ بوجود می آورد خاتمه یابد و یا مصالحه و امتیازگیری در آن صورت دهد.
نیک رابرتسون افزود: آنچه همه سران کشورهای عضو ناتو را نگران ساخته، غیرقابل پیش بینی بودن ترامپ است مانند آنچه در اجلاس گروه7 در کانادا رخ داد.
خبرنگار سی ان ان گفت: دیدار ترامپ با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پس از نشست سران ناتو، اساسا یک امر مخربی برای این نشست به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، نشست دو روزه سران کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو از 20 تا 21 تیرماه در بروکسل برگزار می شود.
ترامپ قرار است پس از آن در تاریخ 25 تیرماه در هلسینکی پایتخت فنلاند به ملاقات ولادیمیر پوتین برود.
سی ان ان 14 تیرماه در گزارشی اعلام کرده بود: ترامپ با شدت بخشیدن بر خواسته افزایش سهم بودجه دفاعی کشورهای عضو ناتو در آستانه نشست سران اعضای پیمان، ناتو را با بحران مواجه کرده است.
مایکل جنویز (Michael Genuvese) تحلیلگر مسائل سیاسی از دانشگاه لویولا مریمونت (Loyola Marymount University) کالیفرنیا درباره رویکرد ناتویی ترامپ گفت که مسبب بحران کنونی در ناتو و با متحدان و دوستان در اصل آمریکا است.
جنویز تاکید کرد: رئیس جمهوری آمریکا انتقاد از دوستان و متحدان را برگزیده تا بهانه و دلیلی برای نزدیک شدن به پوتین و روسیه باشد.
اروپام **1302**1485

نظر شما