شناسهٔ خبر: 2663214 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

141 دانش‌آموز پیشاور در آتش انتقام طالبان

صاحب‌خبر -



گزیده مطلب

 دست کم 500 دانش آموز و کادر آموزشی به گروگان گرفته شدند.
  141  نفر از گروگان‌ها کشته و بیش از 200 نفر مجروح شدند.
 بیشتر کشته شدگان دانش آموزان مدرسه وابسته به ارتش درپیشاور بودند.
 گروگانگیری حدود ساعت 15 دیروز با کشته شدن گروگانگیرها به پایان رسید.
 گروه تحریک طالبان پاکستان مسئولیت گروگانگیری و عملیات دیروز در پیشاور را به عهده گرفت.
 در این حمله 6 نفر از نیروهای طالبان پاکستان حضور داشتند.
 نخست وزیر و فرمانده ارتش پاکستان دیروز در پیشاور حضور یافتند.

آتش افراط،کین و انتقام بار دیگر در منطقه و این‌بار در پیشاور پاکستان زبانه کشید و بیش از 141 نفر را به کام مرگ کشاند.
به‌گزارش ایرنا، صبح دیروز شش عامل انتحاری و تک تیرانداز عضو گروه تحریک طالبان پاکستان در حالی که اونیفورم نظامی به تن داشتند، به یک مدرسه متعلق به ارتش پاکستان در پیشاور حمله کرده و پس از گروگان گرفتن دست کم 500 دانش آموز و کادر آموزشی، 141  نفر از گروگان‌ها را کشته و بیش از 200 نفر را مجروح کردند که بیش از 100 نفر از قربانیان دانش آموز بودند.
پرویز ختک، سروزیر ایالت خیبر پختونخوا، کشته یا مجروح شدن بیش از 200 نفر در جریان این اقدام تروریستی را تأیید کرد. رسانه‌های محلی نیز از ورود نیروهای ارتش به داخل مدرسه برای مقابله با شبه نظامیان و پاکسازی محل خبر دادند.
این گروگانگیری حدود ساعت 15 دیروز با کشته شدن گروگانگیرها به دست نیروهای ارتش و پلیس پایان یافت.
محمد نواز شریف، نخست وزیر پاکستان این اقدام طالبان را بشدت محکوم کرد و با حضور در شهر پیشاور از نزدیک پیگیر ماجرا بود. وی حمله طالبان را یک تراژدی ملی نامید و به تمام نیروهای پلیس و امنیتی منطقه دستور داد، با اولویت حفظ جان دانش آموزان و معلمان، به سرعت به ماجرای گروگانگیری خاتمه دهند. ژنرال راحیل شریف، فرمانده ارتش پاکستان نیز دیروز به پیشاور رفت تا شخصاً و از نزدیک بر عملیات نظامی برای خاتمه دادن به حادثه گروگانگیری خونین نظارت داشته باشد. طالبان مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده گرفته و اعلام کرده است، این اقدام را در تلافی حملات ارتش پاکستان به مواضع شبه نظامیان در مناطق قبایلی در شمال غرب این کشور انجام داده است. ارتش پاکستان از 6 ماه پیش تاکنون، با انجام حملات نظامی گسترده به مناطق قبایلی وزیرستان شمالی علیه مواضع شبه نظامیان، حدود یکهزار و 300 نفر از شبه نظامیان را کشته است. به نظر می‌رسید با حملات 6 ماهه ارتش و عملیات پهپادهای امریکایی علیه مواضع شبه نظامیان تحرکات این گروه تروریستی کنترل شده باشد اما حادثه دیروز مدرسه ارتش نشان داد، تحریک طالبان پاکستان نه تنها کنترل نشده است بلکه با اقدامات تلافی‌جویانه اینچنینی قدرت نمایی می‌کند.
محمد خوراسانی، سخنگوی گروه تحریک طالبان پاکستان ضمن تأیید حمله شش نفر از مهاجمان انتحاری و تک تیرانداز این گروه به مدرسه ارتش پیشاور، گفت: از این افراد خواسته ایم به دانش آموزان خردسال این مدرسه آسیبی نرسانند.
بنابر گزارش‌ها، نیروهای امنیتی ارتش پاکستان ضمن محاصره مدرسه، توانسته‌اند تعدادی از دانش آموزان را نجات دهند اما از آنجا که تعداد دقیق دانش آموزان و افرادی که در این مدرسه بودند، مشخص نیست، نمی‌توان آمار گروگان‌ها را به درستی اعلام کرد. در این مدرسه وابسته به ارتش دانش‌آموزان رده‌های سنی و مقاطع مختلف حضور داشته‌اند.

 

نظر شما