شناسهٔ خبر: 26628926 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفارت آمریکا درباره سفر ترامپ به لندن به اتباع خود هشدار داد

لندن – ایرنا – سفارت آمریکا در لندن با انتشار بیانیه‌ای به اتباع خود نسبت به برگزاری تظاهرات خشونت‌آمیز در جریان سفر دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا به این کشور هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در این بیانیه به اتباع آمریکایی هشدار داده است که جلب‌توجه نکنند، مراقب اطراف خود باشند و رسانه‌ها را دنبال کنند.
ترامپ دو روز دیگر برای سفری کاری و ملاقات با نخست‌وزیر انگلیس وارد لندن خواهد شد. او بااین‌حال از بیم رویارویی با معترضین به‌اجبار با 'ترزا می' نخست‌وزیر انگلیس در محل اقامت او خارج از لندن ملاقات خواهد کرد و سپس به دیدار ملکه انگلیس در کاخ ویندزور می‌رود.
ترامپ پس‌ازآن راهی اسکاتلند خواهد شد تا ایام تعطیلات پایان هفته را در زمین گلفش واقع در آیرشایر سپری کند.
هم‌زمان گروه‌های مخالف ترامپ طی روزهای اخیر، تبلیغات گسترده‌ای را برای برگزاری تظاهرات اعتراضی به راه انداخته‌اند. بر اساس برنامه اعلام‌شده از سوی نهادی حقوق بشری و ضد ترامپ، جمعه آینده تظاهرات گسترده‌ای در شهر لندن برگزار می‌شود. تشکل مدنی «ائتلاف توقف ترامپ» که یکی دیگر از نهادهای اصلی مخالف سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به انگلیس به شمار می‌رود، اعلام کرد که حضور میلیونی مخالفان ترامپ در این حرکت اعتراضی شاهد خواهیم بود.
هم‌زمان گروهی از مخالفان ترامپ قصد دارند تا دریکی از میدان‌های مرکز لندن نماز جماعت برگزار کرده و سپس به سمت تظاهرکنندگان مخالف ترامپ راهپیمایی کرده و ملحق شوند.
صادق خان شهردار لندن نیز با درخواست مخالفان ترامپ برای پرواز یک بادکنک غول‌پیکر تمسخرآمیز از او، بر فراز پارلمان انگلیس موافقت کرده است. این بادکنک غول‌پیکر 6 متری که به شکل کودکی ترامپ، با چهره‌ای عصبانی طراحی‌شده، قرار است جمعه هفته آینده (22 تیرماه) هم‌زمان با تظاهرات اعتراضی مردم انگلیس به پرواز درآید.
شهردار لندن امروز در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «آی تی وی» از تصمیم خود دفاع کرد و گفت که از حق آزادی بیان مردم دفاع می‌کند. او گفت: اگر تظاهرات مسالمت‌آمیز برگزار شود معترضین حق‌دارند ابراز نظر کنند.
مردم انگلیس باسیاست‌های ضد مهاجرتی، ضد اسلامی، جنگ‌طلبانه و زورگویانه ترامپ مخالف هستند. در یک سال گذشته تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی متعددی در این رابطه در لندن برگزارشده است.
سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به لندن در حالی صورت می‌گیرد که تحولات سیاسی این کشور بر سر خروج از اتحادیه اروپا با بحران مواجه شده است. دو وزیر برگزیت و امور خارجه انگلیس در اعتراض به برنامه دولت « می» درباره خروج از اتحادیه اروپا استعفا کرده‌اند.
نخست‌وزیر انگلیس در یک‌خانه تکانی اساسی، برای آن‌ها جایگزین مشخص کرده اما گزارش‌ها حاکی از آن است که رهبری او به‌شدت دچار تزلزل شده است. به گمان تحلیل گران سیاسی دوران صدارت او تا پایان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (فروردین) دوام نخواهد آورد.
رئیس‌جمهوری آمریکا امروز ضمن اذعان به بلوای سیاسی در انگلیس در پی کناره‌گیری دو وزیر ارشد این کشور به خاطر برنامه‌های دولت ترزا می درزمینهٔ برگزیت، درحالی‌که عازم بروکسل برای شرکت در اجلاس سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بود، از «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه مستعفی انگلیس به‌عنوان دوست خود یادکرد و به خبرنگاران در کاخ سفید گفت که مردم انگلیس باید در مورد سرنوشت ترزا می تصمیم‌گیری کنند.
اروپام ** هـ ن **3404

نظر شما