شناسهٔ خبر: 26609887 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

الاخبار لبنان: هزاران یمنی پس از سخنان سید حسن نصرالله، به انصارالله پیوسته اند

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی:روزنامه «الاخبار» لبنان در گزارشی نوشت که سخنرانی اخیر سید «حسن نصرالله»، دبیر کل حزب الله لبنان در حمایت از مقاومت یمنی ها، بازتاب گسترده ای در محافل داخلی و مردمی یمن به همراه داشته و باعث پیوستن هزاران نفر به انصارالله و رهسپار شدن آنان به جبهه نبرد با متجاوزان سعودی در «الحدیده» شده است.

روزنامه «الاخبار» لبنان به نقل از منابع متعدد حاضر در مناطق تحت کنترل جنبش انصار الله یمن نوشت، سخنرانی سید «حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان درباره نبرد ساحل غربی یمن و حمایت از رهبر انصارالله باعث شد که هزاران مبارز قبایل یمن به طور داوطلبانه برای دفاع از حاکمیت کشورشان و استقلال آن، رهسپار استان «الحدیده» شوند.

الاخبار در ادامه به نقل از منابع یمنی با اشاره به عزیمت بیش از حد نیاز مبارزان به جبهه «الحدیده» آورده است: فرماندهی ارتش وانصارالله یمن مجبور شده است تا داوطلبان و رزمندگان اضافی را به سایر جبهه های نبرد اعزام کند. الاخبار نوشت، صدای سخنرانی سید «حسن نصرالله» همچنان در رادیوهای محلی و خودروها و خانه های مردم در استان های شمالی یمن طنین انداز است و این صدا و پژواک به منزله مدال شجاعت و تکریم کردن سید مقاومت و دلاور مرد جنگ ۳۳ روزه از سوی یمنی ها است. لازم به ذکر است که سید «حسن نصرالله»، دبیر کل حزب الله لبنان چندی پیش در سخنرانی خود خطاب به مبارزان یمنی گفته بود: ای کاش در کنار شما بودم و ای کاش می توانستم به عنوان یک مبارز، زیر پرچم رهبر عزیز و شجاع شما با متجاوزان سعودی بجنگم. در همین حال، «عبدالملک بدرالدین الحوثی»،رهبر انصارالله یمن در بیانیه ای، مراتب تشکر خود را از سید «حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان ابراز داشت. در تحولات میدانی نیز، منابع نظامی از کشته شدن بیش از ۶۳نفر از شبه نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در حملات ۲۴ ساعته گذشته زمینی و موشکی یمنی ها به ساحل غربی و جنوب «الحدیده» خبر دادند.یگان توپخانه ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز مواضع و استحکامات نظامیان سعودی و مزدوران آنها را در «نجران» عربستان در هم کوبید.یگان پهپادی ارتش یمن و انصارالله یمن نیز سامانه ارتباطی و سیستم مخابراتی ائتلاف سعودی را در ساحل غربی هدف قرار دادند.از سوی دیگر، ۱۰ شهروند یمنی از جمله شماری کودک، در حمله وحشیانه جنگنده‌های عربستان به جنوب شرق «تعز» کشته و زخمی شدند.

نظر شما