شناسهٔ خبر: 26595446 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

کارشناس مذهبی:

همه دشمنان به علم و عظمت امام صادق(ع) اعتراف داشتند

حوزه/ همه دشمنان بر یک مسئله اتفاق نظر داشته‌اند و آن اعتراف به علم، حلم، عظمت و بزرگی امام صادق(ع) بود تا جایی که منصور قاتل امام می گوید این کسی که مثل استخوان در گلوی من گیر کرده از اعلم زمان است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام قدرت نوروزی، معاون حوزه علمیه ایوان در گفتگو با خبرنگار خبرگزار «حوزه» در ایلام گفت: امام صادق در شرایطی زمامت جامعه را به عهده داشت که در آن فرقه‌های متشتت وجود داشت که منکر خداوند، پیامبر(ص) و امامت بودند.

معاون مدرسه علمیه شهرستان ایوان ادامه داد: همه دشمنان بر یک مسئله اتفاق نظر داشته‌اند و آن اعتراف به علم، حلم، عظمت و بزرگی امام صادق(ع) بود تا جایی که منصور قاتل امام می گوید این کسی که مثل استخوان در گلوی من گیر کرده از اعلم زمان است

وی در ادامه گفت: مالک ابن انس از ائمه اهل سنت می گوید هیچ چشمی ندید، هیچ گوشی نشنید و ذهن هیچ بشری خطور نکرد که با فضیلت‌تر و بزرگوارتر از امام صادق(ع) به لحاظ علم، حلم، عظمت و تقوا باشد.

حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه امام صادق(ع) از نظر علمی گوهر بی همتایی بوده اند، تاکید کرد: امام(ع) توانستند بیش از ۴ هزار شاگرد را در مسیر شریعت اسلامی تربیت کنند که هر یک از این شاگردان بعدها به علمای بزرگ اسلام تبدیل شدند.

 

نظر شما